Hét digitális marketing stratégia Derek Halpern ajánlásával

Követed a digitális marketing trendeket? Ha igen, akkor Derek Halpern-t meg kell ismerned. Az éleslátó, intelligens posztjainak hála- melyeket a Social Trigger nevű oldalon publikál- 300.000 feliratkozóval dicsekedhet. Mivel Erick Siu az Entrepreneur munkatársa többet akart megtudni róla, behívta egy interjúra.

Itt van 7 tanulság melyet beszélgetésükből szűrt le:

1. Sose veszítsd el a becsületességed!

Halper első igazi sikerét, egy celebekről szóló online pletykalapnál érte el, mely lenyűgöző módon 40 millió látogatót volt képes elérni 2006 és 2007 között. A gond csak az volt, hogy még a gondolattól is borzongott minden reggel, hogy most fel kell kelnie és ismét egy napot mások gúnyolásával kell töltenie. Habár magas áron vásárolták volna fel a weboldalt, ő mégis úgy döntött, inkább teljesen megszünteti a céget, ezzel a becsületességét (és józan eszét) sértetlenül hagyva.

2. A te munkád a te kezedben legyen

A pletykalap megszüntetése után, két és fél évig dolgozott egy Fortune 100 pénzügyi cégnél. Két és fél év után frusztrált állapotba került, mivel feltűnt neki, hogy munkái végeredménye nem 100%-san az ő irányítása alatt állt. „Birtokolnod kell a munkád, másképp nem tudod biztosítani hogy munkád elérje a számodra megfelelő minőséget. Ha erre nem vagy képes, állandóan bosszantani fog az elégedetlenséged és nehezen leszel ura a kihívásoknak.”

pviamaverick.com

Kép forrás: viamaverick.com 

3. A kulcs a következetesség

A pénzügyi cég elhagyása után Halper pár évig egy barátja Software cégénél dolgozott marketing tanácsadóként, és csak ez után indította el a közkedvelt Social Triggers nevű weboldalt. Miután belépett az online piac konkurenciákkal teli világába, szinte rögtön rájött, hogy a tipikus „ posztolj sokat, posztolj rendszeresen” tanács nem fog beválni az új weboldalán. Ehelyett inkább a tartalomra és annak promótálására akart koncentrálni. „Ha írsz egy posztot melyet 1000-en elolvasnak, valószínűleg további 1.000.000 a világon hasznát venné ugyanennek a cikknek. Tehát, ahelyett, hogy csak úgy összedobnál egy tucat információt tartalmazó posztot, inkább az adott téma lehető legjobb cikkét próbáld összehozni, arra az egy adott témára fókuszálva. Miután ez megvan, juttasd el annyi embernek a kezébe amennyinek csak lehetséges” .

4. Használd a 20/80 tartalomkészítés/hirdetés szabályt

Halper az ideje 20%-át tölti tartalomkészítéssel és 80%-át annak hirdetésével. Ennek a módszernek a segítségével 70.000 feliratkozót nyert a Social Triggers 16 hónap alatt. Ez bizony lenyűgöző eredmény, pláne a konkurenciákkal teli digitális marketing világban. Halper a következő ütemtervet ajánlja azoknak, akik követni szeretnék példáját:

Minden tizedik nap publikálj egy zseniális tartalmú cikket.

A következő 9 napot azzal töltsd, hogy ezt a cikket a megfelelő kezekbe juttasd el.

3-4 hónapon keresztül építsd a kapcsolatod befolyásos emberekkel, mielőtt a munkád hirdetésére kérnéd.

5. Növeld a forgalmat tartalomfrissítéssel

Annak ellenére, hogy rengeteg embert ér el weboldala egy-egy poszttal és kiépítette a szükséges kapcsolatait, Halper mégis több 10-1000 dollárt költ minden egyes hónapban a tartalmak hirdetésére. Egyik kedvenc módszere a konvertálás növeléséhez, az oldal analitikájának alapos kivizsgálása, majd a legkedveltebb cikkek tartalmi frissítése, feljavítása. ( általában, egy ingyen letölthető fájl, ami kiegészíti az alap cikket.) Ezáltal a már meglevő forgalmat használja ki a már egyszer megírt tartalommal.

6. Légy emlékezetes

Halpern a határozott személyiségéről ismert, aki mindent megtesz a szent cél érdekében. Bár bevallja, hogy ez a természetes viselkedése, mégis van, hogy csak azért viselkedik így, hogy a látogatók számára még izgalmasabbá tegye az oldalt. „ A közönség nem fog figyelmet szentelni rád, ha csak kicsit vagy extrovertált vagy kicsit vagy introvertált. Akkor kelted fel a figyelmüket, ha szókimondó, hangos és ellenszenves viselkedést mutatsz, vagy bármi mást, ami egyedi, megdöbbentő. Ez számít az interneten érdekesnek , ezt jegyzik meg az emberek” .

7. Gondolkodj a produktivitáson túl

Végezetül, mikor a kedvenc produktivitásnövelő szokásáról kérdezte Halpern-t, kifejezetten meglepett a válaszával, miszerint egyáltalán nem kéne ennyit a produktivitással foglalkozni, pláne ha kreatív munkakörben dolgozik az ember. Szerinte a kettő kizárja egymást és az embereknek sokkal lazábban kéne a munkaterhelésükhöz hozzáállniuk. „Ha megadod magadnak ezt a fajta „luxus” szabadságot, nem fogsz azon stresszelni ha esetleg nem vagy produktív és a bosszankodás helyett időt nyersz, idővel meg produktivitást.”


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Elég intelligens vagy ahhoz, hogy cégvezető legyél?

Néhány ember egész egyszerűen nem érzi magát elég okosak ahhoz, hogy cégvezető legyen, pedig nincs meggyőző bizonyíték arra, hogy a magas...

Close