Hogyan és mit posztoljon egy KKV Facebook rajongói oldalára?

Regisztráljam, vagy ne kis és középvállalkozásom (későbbiekben KKV) a Facebookon? Merülhet fel több cégvezetőben is a kérdés. Véleményem szerint a mai, közösségi médiákban bővelkedő világban a KKV-knak is célszerű megjelenniük a közösségi platformokon, ha nem is mindegyiken, de a legnépszerűbben – ami ma kétségtelenül a Facebook – mindenképp.

De miért jó egy KKV-nak mindez?

Azért, mert folyamatosan informálhatod termékeidről, szolgáltatásaidról mindazokat, akik az oldalad likolják. Emellett a KKV-dal kapcsolatos hírekről, újításokról is folyamatosan tájékoztathatod rajongóidat, és nyitott fórumot biztosítasz arra, hogy rajongóid, célcsoportod tagjai kifejezzék cégeddel, márkáiddal kapcsolatban felmerülő véleményüket, vagy feltegyék esetleges kérdéseiket.

Számos KKV és multi cég számára azonban nehézséget jelent a céges Facebook oldal tartalmának szakszerű szerkesztése. Sok esetben – ha egyáltalán fent vannak a Facebookon – nem használják ki az oldal adta lehetőségeket. Tipikus hiba például az is, hogy több cég a saját Facebook oldal létrehozását követően nem, vagy csak alig jelenít meg bármilyen posztolást. Ha meg is jelenít bármit, akkor is sok esetben ugyanazt a tartalmat ismétli meg kétszer, háromszor az egymást követő bejegyzéseiben.

Segítségként lássunk néhány posztolási praktikát arra vonatkozóan, hogyha hatékonyan szeretnéd szerkeszteni céged Facebook profilját

  • Posztolj rendszeresen, legalább naponta egyszer. Ha egy nap többször is elhelyezel tartalmat, az egyes posztolások között hagyj ki legalább 2-3 órát, hogy az egyik posztolásod ne vegye el a figyelmet a másiktól!
  • Posztolj ki képeket, esetlegesen profilodba, iparágadba vágó idézeteket!
  • Kijelentő mondatok posztolása mellett tegyél fel kérdéseket is, próbálj meg kialakítani kommunikációt az oldalon!
  • Vess be nyereményjátékokat, alkalmazásokat annak érdekében, hogy visszajelzést kapj cégedről és termékeidről!
  • Ossz meg érdekes, akár az iparágaddal vagy cégeddel kapcsolatos, publikus információkat is!
  • Halld és hallgasd meg a fogyasztók hangját, esetleges negatív visszajelzéseit, és tanulj belőlük! Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a jövőben az is Tőled vásároljon, akitől a negatív véleményt kaptad!
  •  Legyél hiteles, őszinte és alázatos, tiszteld a vevőidet, és soha ne feledd, hogy a vevőnek mindig igaza van!

Fontos, hogy miden tartalom, amit a céged Facebook oldalán megjelenítesz, azt mások is olvashatják, a keresőprogramok megjeleníthetik és felhasználhatják piackutatáshoz, és lehet, hogy aki olvassa, az potenciális vevőd, aki még nem ismeri KKV-d, és az ott olvasott posztok és reakciók alapján alakul ki benne az első benyomás a cégedről. Ugye Te is azt szeretnéd, hogy ez a kép minél inkább pozitív legyen? Ha igen, akkor fogadd meg az előbbiekben felsorolt posztolási tippeket! Éreztesd a közösséggel, hogy KKV-d törődik velük, és számít a véleményük. Vedd azt is figyelembe, hogy a fogyasztók hangja egyre inkább erősödik – erről a későbbiekben majd részletesen is olvashattok egy újabb bejegyzésemben- a consumer generated marketing szerepe felértékelődött.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Nem is tudjuk az e-mail marketinget :(

Jövő héten előadok a Zseron által szervezett e-mail marketing 2013 konferencián és hát úgy vagyok vele vagy jót, vagy semmit....

Close