Hogyan készítsük el a tökéletes marketingtervet? (Olvasónapló 1. rész)

Az olvasónapló Dan S. Kennedy: A tökéletes marketingterv kisvállalkozóknak című könyve alapján készült.

A könyvben nem az egyetemen tanított üzleti terv, illetve annak szerves részét képező marketing terv kialakítása áll a középpontban – pályázatok benyújtásánál az is elengedhetetlen – hanem a stratégiai értelemben vett marketingterv.
A mai KKV szektorban nagyon jellemző, hogy egy vállalkozás ügyvezetője egyben a marketinges, és a operatív ügyekért felelős szakember is.

Ebből kifolyólag a kérdés tehát adott: A marketinget tevékenységeket magadnak kell csinálnod, ráadásul jól! De mégis hogyan kell jól csinálni?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre helyénvaló választ kaphassunk, messzebbről kell a problémát megvizsgálni. Az első fontos feladat, hogy megértsük, hogy mi is az a marketing? Illetve, hogy tulajdonképpen miért is van szükség a marketingtervre, amikor nekünk csak az a célunk, hogy eladjuk a termékeinket?

marketing-tervezes-dan-s-kennedy

A marketingnek 4 alappillére van Dan S. Kennedy szerint: az egyik a megfelelő üzenet, amit el kell juttatni a megfelelő embereknek, ezt a megfelelő csatornán tehetjük meg, a megfelelő módszerek segítségével, mindezt hatásosan, hatékonyan és nyereségesen.

Ezek alapján rengeteg kérdés merülhet fel benned, a céged marketing tevékenységeit illetően. A legfontosabbakat – amiket érdemes megválaszolnod magadban – pedig a következők, Dan S. Kennedy szerint:

  1.  Mi a véleményed, a te marketinged elindulhat a “leg-ek” csatájában? Szerinted a lehető legerősebb, legizgalmasabb, és leglenyűgözőbb üzenetre épül?
  2. Pontosan meg tudod határozni, hogy kinek szól az üzeneted? Tudod azt, hogy hogyan tudod a lehető legjobban átadni, eléjük tárni az üzeneted?
  3. Hajlandó vagy áldozni arra, hogy üzenetedet megkapják a célpiacod potenciális vevői?
  4. Végül, de nem utolsó sorban, méred a marketinged hatékonyságát?

Ha eddig ki is rázott a hideg a “tervezés” szó hallatán is, mostanra már azért biztos érzed, hogy a marketingterv mennyire komplex iránymutatással szolgálhat a céged számára.

Azonban ha úgy érzed, hogy Te magad nem szeretnél messze menő tervezésbe kezdeni egyedül, töltsd le az ingyenesen elérhető Marketingterv sablont!


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Ingyenes CRM rendezvény profi értékesítőknek

Az értékesítőid tudják a tárgyalások eredményeit mobilon vagy tableten rögzíteni? Te tudod, melyik kulcsszó hozza a legtöbb valódi ügyfelet? Vajon...

Close