Hogyan mérjük az újsághirdetéseink hatékonyságát?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Ma már a printmédia (pl. egy napi újság vagy egy heti magazin) nehéz helyzetben van. Mindenki internetezik, online olvassa az újságokat. Az előfizetők száma csökken a legtöbb lapnál, a hirdetők is egyre inkább teszik át a költésüket offline-ról online csatornákra.

Ilyen helyzetben nem másodlagos kérdés, hogyan mérjük az offline médiában megjelent reklámjaink hatékonyságát és megtérülését (ROI).  Hiszen ott nem lehet látogatást mérni, nem lehet átkattintási arányt elemezni. Csak egy módszer van:

Klikk és nagyítsd!

Igen! Egy olyan azonosító, bejövő csatorna kell, ami jól azonosítja azt az adott újságot, azt az adott hirdetést. Lehet ez egy:

  • egyedi telefonszám
  • egyedi weboldal
  • egy kód
  • egy szlogen

vagy csak egyszerűen a hirdetés, újságból történő kivágása. De mérni kell és nem elég az, hogy hol látta a hirdetésemet? Újságban? Akkor jó! De melyikben? Mikor? Az milyen szöveggel volt?

Mindent tudnunk kell és egy pici figyelemmel ezeket a fontos információkat képesek is vagyunk mérni.


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.