Hogyan mérjük rádiós kampányainkat?

Print és rádiós kampányaink nagy hátránya, hogy legtöbb esetben nehezen mérhetőek. Nem is az elérésről beszélek, hanem inkább a konverzióról (vásárlás, feliratkozás, ajánlatkérés). Honnan tudjuk, hogy vásárlóinkból kiindulva megéri-e rádióspotokon keresztül kommunikálni, reklámozni?

Úgy gondolom, hogy sok esetben egy KKV számára is megtérülő befektetés lehet rádióban hirdetni. Ha ismerjük a célközönségünket és ismerjük azok rádióhallgatási szokásait, akkor van az a rádióadó, műsor és idősáv, amikor érdemes reklámoznunk. De mint minden más marketing költésnél, előjön az a kérdés: Megtérül-e?

Mérni kell! Ebben van a kulcs. No de hogyan mérjük a rádiós reklámjaink hatékonyságát? Egyszerű! Úgy ahogy az online hirdetéseinket az okos URL-eken keresztül, a rádión is helyezhetünk el úgymond szóbeli-követőkódokat, amelyeket csak ott és akkor használunk. Így pontosan tudjuk mérni az érkező érdeklődőink, megrendeléseink egzakt forrását.

Mint pl. a Pizza King legutóbbi rádió-szpotjai, amelyben a reklám hangja (Majka) arra buzdít minket, hogy rendeljünk és használjuk ehhez a “KING” kódot a kedvezményért.

Ugye milyen egyszerű? Már csak az a feladatunk, hogy rendeléskor rögzítsük ezt a kódot (mint egyfajta kuponkód) és a megfelelő kimutatásokban  vegyük figyelembe!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Kampányolsz, szöveget írsz? Íme a jeles napok!

Kampány apropóra mindig szükség van, mert ezek a jeles napok azok, amelyekkel a reklámszövegeidet, hirdetéseidet aktuálissá teheted. Ilyen persze a...

Close