Hogyan reklámozzunk, ha a fiatalok alkotják célcsoportunkat?

Napjainkban a cégek sikeres marketingpolitikájának egyik meghatározó alapeleme a célpiac minél pontosabb ismerete. A minél hatékonyabb marketingkommunikáció érdekében minél pontosabban meg kell ismerni a célcsoport életviteli jellemzőit, továbbá azt, hogy melyik kommunikációs csatornák használata a leginkább elterjedt körükben.

A vállalatok számára komoly kihívást jelenthet, hogy milyen hangon szólítsák meg fiatal célközönségüket. A megszólítás hangneme, stílusa nagyban befolyásolja, hogy a célcsoport mennyire találja majd hitelesnek a reklám üzenetét, és mennyire tud azzal azonosulni. Fontos még a hatékony kommunikációs csatorna kiválasztása is, mivel hiába választod meg megfelelően a hangnemet üzeneted továbbításához, ha azt nem az arra legalkalmasabb kommunikációs csatornán keresztül szeretnéd eljuttatni a célközönséghez.

2011 szeptemberében 100 fiatal körében saját online kérdőíves kutatást végeztem véletlenszerű mintavétellel és a 15-26 évesek online reklámokkal kapcsolatos gondolatait vettem górcső alá. Az eredmény nem reprezentatív, azonban az adatok gondolatfelvető jellegük miatt további kutatások és publikációk szekunder forrásaként használhatóak megfelelő hivatkozással. A kutatás eredményei alapján megállapíthatjuk, hogy a fiatalok nyitottak a reklámokra és azon belül is az online reklámokra, a kulcs csak a vállalatok kezében van, hogy “megtalálják-e a fiatalokhoz vezető utat”.

De mitől is válik hitelessé a fiatalok számára egy online reklám-miket mondtak ők?

Nagyon fontos, hogy meg kell találni azokat a legfontosabb szempontokat, amitől úgy fogják érezni a fiatalok, hogy az ajánlatod tényleg nekik szól. Ha ez sikerült, így rögtön felkelted bennük azt a hiányérzetet, amit csak a terméked vagy szolgáltatásod megvásárlásával tudnak majd csillapítani. Hogyha reklámot szeretnél készíteni a fiatal célközönségednek, feltétlenül vedd figyelembe a következő szempontokat, hogy hogyan is leszel számukra hiteles:

  • Legyen a reklám fiatalos és színes
  • Legyél mindenképpen figyelemfelkeltő
  • Ha a termék, szolgáltatás minden fiatalnak szól, igazodjon ehhez a reklám is. Legyen olyan, amit minden fiatal hitelesnek tart
  • Ha csak a fiatalok egy szűkebb csoportját szeretnéd megcélozni reklámoddal, akkor ismerd meg annak a célközönségnek az igényeit, jellemzőit, és igazítsd ehhez az üzeneted!
  • A válaszok alapján nem feltétlen kell extrém megjelenítésre, komoly hangnemre és az erotikus tartalomra koncentrálnod. A fiatalok elmondása szerint mindezek kevésbé fontos szempontok számukra az online reklámok során. Nem ettől leszel hiteles vagy sem számukra.
  • Az azonban fontos, hogy próbálj meg humoros, vicces lenni a reklámoddal, és próbáld meg érzelmi oldalról is megközelíteni a fiatalokat!
  • A meghökkentés helyett inkább az elgondlkodtató tartalomra törekedj!

Ha a fiataloknak szeretnél hirdetni online közegben, akkor a kérdőívben adott válaszok alapján  a szórakozás portálok, a zene és filmletöltő oldalak és a közösségi portálok az erre legalkalmasabb felületek.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A török tea esete a kisvállalati marketingben

Járok - kelek a városban, az országban. Sszerencsére van olyan nap, amikor eljutok egy-egy színházi előadásra is. Szeretem a színházat....

Close