Hogyan tudd meg, hogy mire van szüksége a vevőidnek?

Napjainkban a legtöbb termék és szolgáltatás piacán kiélezett versenyről, bőséges kínálatról beszélünk, akár a multi nagyvállalatokat, akár a kis és középvállalkozásokat (későbbiekben KKV) vizsgáljuk. Ez a nagy verseny a marketing és a piackutatás szerepének felértékelődését hozza magával.

Annak érdekében, hogy a KKV-k minél sikeresebben „túléljék” ezt a versenyt és a már meglévő ügyfeleiket hosszú távon is meg tudják őrizni, ismerniük kell célcsoportjuk minden rezdülését, igényét és azok megváltozását. A mindehhez szükséges információt piackutatással gyűjthetik össze.

De mire is világíthat rá a piackutatás?

  • A piackutatás segítségével a KKV-k felmérhetik, hogy mit gondolnak fogyasztóik a forgalmazott termékeikről/ szolgáltatásaikról.
  • Emellett a piackutatás rávilágíthat a KKV, vagy egy adott KKV-n belül forgalmazott márka imázsára is.
  • Továbbá lehetőséget nyújthat új termékek/szolgáltatások bevezetése előtti fogyasztói reakciók tesztelésére, illetve kommunikációs elő és utókampányok hatékonyságának mérésére is.
  • Mindezek mellett még számos más kérdésre is választ adhat, az előbbiekben csak a legfontosabbakat emeltem ki. A szerzett információk birtokában a KKV lépéselőnyt kovácsolhat versenytársaival szemben, és akár elsőként reagálhat a megváltozott fogyasztói igényekre.

Az előbbiek is arra világítanak rá, hogy minden KKV-nak, méretétől függetlenül szüksége van arra, hogy piacot kutasson, akár önmaga is, ha erre nem szeretne külön pénzt kiadni. Az összegyűjtött új információk segítségével pontosabb, célzottabb és hatékonyabb marketingtevékenységet tud alkalmazni annak érdekében, hogy megtartsa a már meglévő vásárlóit, illetve újabb vásárlókat nyerjen meg magának.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Mert csapatban jobb!

Minden vállalkozás életében eljön az az idő, hogy rádöbben annak alapítója, hogy a feladatokat és szintúgy a sikereket is meg...

Close