Internet fétis, avagy: Azért ne legyünk már annyira online!

A 27. hetet egy rövid, ám annál tanulságosabb kis történettel szeretném indítani. Történet arról, hogy a mai világban mennyire koncentrálódunk az online világ felé – legtöbbször hibásan.

Úgy, ahogy ma már a normál postai reklámlevél is hatékonyabb tud lenni, mint az elektronikus; Az offline, hagyományos marketing eszközökről, megoldásokról sem szabad megfeledkeznünk. Múlt héten a Lurdy Házban jártam, találkozóm volt. Mindig előbb érkezem, volt időm nézelődni – leragadtam egy földszinti konzol boltnál. Playstation, Xbox – és társai: nem vagyok naprakész bennük, bár később ha majd lesz család, biztos, hogy beszerzek egy ilyen játékgépet a lurkóknak. Én magam is néha elidőznék egy “e-focival”, de most még sajnálom a szabadidőmet ilyen dolgokra elpazarolni. Akkor már a természet, egy jó film, séta vagy kis sport.

A lényeg, hogy bementem a pulthoz és kértem egy nyomtatott árlistát, amire jött a ledöbbentő válasz:

“Nincs kinyomtatva árlistánk, de nézd meg a webshopunkat!” – és a kezembe nyomott egy A6-os szórólapot.

Azt hittem nem kapok szikrát – és közben elgondolkoztam azon, hogy vajon hány vásárlót veszítenek el így? Vagy meddig tartott volna kinyomtatni egy árlistát vagy megkérdezni, hogy pontosan mire gondolok, mit szeretnék venni? Ezek után semmit – onnan. Nem szimpatikus, nekem már ennyi elég. Mivel minden plázában van egy ilyen konzol bolt, én mint A VEVŐ bárhova mehetek. A választás az enyém, ők pedig szereztek egy elégedetlen érdeklődőt, aki nem fogja ajánlani a boltjukat. Elég minden hónapban egy ilyet szerezni…

A történet tanulsága: Ne helyezd át a tevékenységedet, üzletedet teljesen online! Az online világ egy nagyon fontos csatorna, de a mai vásárlók még mindig igénylik, hogy legyen kézzel fogható, olvasható, érezhető dolog a kezükben.

Ezért szeretik még mindig annyian a postai leveleket (hírlevelek helyett), a nyomtatott könyveket (e-book helyett), számlákat (e-számla helyett), stb.

Ami pedig ennél is fontosabb: Soha ne engedd el úgy a vásárlódat, hogy nem bizonyosodtál meg róla, hogy elégedett és minden információt megkapott, amiért bejött. Ha nem látszik rajta? Kérdezz rá, kérdezd meg!


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Szomorú tény: A cégek 1/3-a késve fizet

A héten olvastam az Atradius Fizetési Szokások Barométer legfrissebb adatait és szomorúan értelmeztem, hogy az általam is tapasztalt nem vagy...

Close