Internet fétis, avagy: Azért ne legyünk már annyira online!olvasási idő 2 perc

A 27. hetet egy rövid, ám annál tanulságosabb kis történettel szeretném indítani. Történet arról, hogy a mai világban mennyire koncentrálódunk az online világ felé – legtöbbször hibásan.

Úgy, ahogy ma már a normál postai reklámlevél is hatékonyabb tud lenni, mint az elektronikus; Az offline, hagyományos marketing eszközökről, megoldásokról sem szabad megfeledkeznünk. Múlt héten a Lurdy Házban jártam, találkozóm volt. Mindig előbb érkezem, volt időm nézelődni – leragadtam egy földszinti konzol boltnál. Playstation, Xbox – és társai: nem vagyok naprakész bennük, bár később ha majd lesz család, biztos, hogy beszerzek egy ilyen játékgépet a lurkóknak. Én magam is néha elidőznék egy „e-focival”, de most még sajnálom a szabadidőmet ilyen dolgokra elpazarolni. Akkor már a természet, egy jó film, séta vagy kis sport.

A lényeg, hogy bementem a pulthoz és kértem egy nyomtatott árlistát, amire jött a ledöbbentő válasz:

„Nincs kinyomtatva árlistánk, de nézd meg a webshopunkat!” – és a kezembe nyomott egy A6-os szórólapot.

Azt hittem nem kapok szikrát – és közben elgondolkoztam azon, hogy vajon hány vásárlót veszítenek el így? Vagy meddig tartott volna kinyomtatni egy árlistát vagy megkérdezni, hogy pontosan mire gondolok, mit szeretnék venni? Ezek után semmit – onnan. Nem szimpatikus, nekem már ennyi elég. Mivel minden plázában van egy ilyen konzol bolt, én mint A VEVŐ bárhova mehetek. A választás az enyém, ők pedig szereztek egy elégedetlen érdeklődőt, aki nem fogja ajánlani a boltjukat. Elég minden hónapban egy ilyet szerezni…

A történet tanulsága: Ne helyezd át a tevékenységedet, üzletedet teljesen online! Az online világ egy nagyon fontos csatorna, de a mai vásárlók még mindig igénylik, hogy legyen kézzel fogható, olvasható, érezhető dolog a kezükben.

Ezért szeretik még mindig annyian a postai leveleket (hírlevelek helyett), a nyomtatott könyveket (e-book helyett), számlákat (e-számla helyett), stb.

Ami pedig ennél is fontosabb: Soha ne engedd el úgy a vásárlódat, hogy nem bizonyosodtál meg róla, hogy elégedett és minden információt megkapott, amiért bejött. Ha nem látszik rajta? Kérdezz rá, kérdezd meg!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük