Itt az új Facebook borítókép szabály, hogyan használjuk?

Általában ezen a blogon marketing stratégia, marketing tervezés jellegű cikkek születnek – nem minden esetben számolunk be Facebook és egyéb online közösségi szolgáltatások újításairól – arra inkább a Facebook oldalunkat használjuk. Viszont most olyan módosítás történt, amely – véleményem szerint – stratégiai jelentőségű.

A tények

Eddig a Facebook, az oldalakra vonatkozó szabályzatában tiltotta, hogy bármilyen call-to-action (felszólítás a cselekvésre) szöveg vagy kapcsolati információ megjelenjen. Kvázi a Facebook oldalunk legnagyobb és leginkább észrevehető felületét nem használhattuk “reklámtáblaként” – mondjuk ezt én bizonyos szempontokból előnyösnek is tartottam. Nem írhattuk ki a központi telefonszámunkat, weboldal címünket. Nem kérhettük meg a látogatókat, hogy lájkoljanak minket és nem helyezhettünk el buzdító felhívást, amely valamelyik alkalmazásunk használatát szorgalmazza.

Mari Smith felfedez

Mari Smith egy hölgy, Facebook tanácsadó. Szuper kis blogja van, érdemes követni. Ő volt az elsők közt, aki készített egy látványos összehasonlító képet a szabály előtte-utána állapotáról:

mari-smith

Mik az új szabályok?

Az új Facebook timeline szabályzat nagyon egyszerű. Azt alábbiakat írja le:

  • Minden borítókép publikus, mindenki látja, ennek megfelelő képet használjunk.
  • Szokásos módon, a borítókép nem vezethet félre és nem sérthet szerzői jogokat.
  • Nem kérhetjük meg a látogatókat, hogy használják ők is ezt a képet borítóképként. (Ebben én azért érzek kiskapukat :))
  • A jól ismert, hirdetéseknél először alkalmazott szabály: A borító szövegtartalma nem lehet nagyobb, mint 20%.

Hogyan használjuk?

Ahogy mondtam, Facebook-marketing stratégiai szempontokból ez egy előnyös szabály az oldal tulajdonosoknak. Az alábbi felhasználási módját látom ajánlottnak:

  • Ügyfélszolgálati szám megjelenítése a borítóképen (lásd. a képen)
  • Az aktuális akciónk vagy kampányunk üzenetének megjelenítése
  • A kampányolt alkalmazásunkra való rámutatás (lásd. a képen)
  • A lájkolásra való rámutatás (lásd. a képen)
uj-facebook-timeline-szabalyok

Az új Facebook borító (timeline cover) szabályok már ezt is engedik. (A 20%-os szabályra a példában nem figyeltem, hogy minden példa egy képen legyen.)

Ez az új Facebook borítókép szabály még nagyon friss, még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy változni fog, alakítani fognak rajta. Bár már több külföldi és hazai szaksajtó is írt róla, én –  személy szerint – még kivárnék az átalakítással. Bármilyen új fejlemény van az ügyben, beszámolunk róla!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Szakember kontra spórolás a marketingben

Kezdő marketingesként dolgoztam egy pici cégnél, ahol rám bízta a főnököm, hogy készítsek egy rendezvényre egy A5-ös szórólapot, spóroltunk a...

Close