Képtelenség? 200%-os konverziónövelés egyetlen képtől…

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Nem is gondolnád, hogy néha milyen kis apróságokon múlik az, hogy az üzlet, a honlap beindul-e, beváltja-e a hozzáfűződő reményeket és teljesíti-e  a kitűzött célokat. Sokszor elég csak egy képet, egy szöveget vagy a szerkezet egy kis részét változtatni és máris özönlenek a feliratkozók és potyognak a vásárlók. De mi az az egy dolog, amit ha tudunk, képesek vagyunk dupla hatékonyságot elérni.

Amikor egy weboldalad van, mindenképpen kell, hogy célt adj neki! Ez lehet tájékoztatás, lehet invitáció az offline boltba, értékesítés, hálózatépítés, regisztráció egy próbatermékre, kapcsolattartás, esetleg pusztán SEO célok. Vegyük konverziónak most a regisztrációt, ma már ez egy általánosnak mondható konverziós cél, majdnem minden oldalon lehet regisztrálni valamire.

Ha van az oldalnak funkciója és van konverziós célunk, akkor az a célunk, hogy ezt a konverziós értéket a lehető legmagasabbra tornásszuk.

Használhatunk Analytics-t ehhez, vagy az A/B tesztelésre kitűnő Google Website Optimizer-t, de nem is az a lényeg, hogyan mérjük, hanem hogyan érjük el, hogy ilyen magas arányban regisztráljanak.

A hamarosan megjelenő könyvemben részletesebben is kifejtem az esettanulmányt, most elég csak annyit tudnunk, hogy egy globális hoszting cégről van szó. Tehát az értékesített szolgáltatás a tárhely, domain név, fix IP cím, SSL certifikációk.

A konverziónöveléskor mindig azt kell megvizsgálnunk, hogy mit kínálunk és azzal szemben mi a leges legelső félelmük a látogatóknak? Ha ezt megtaláljuk, akkor már csak a mi ügyességünkön múlik az, hogy mennyire tudjuk ezt átadni a képernyő előtt ülő érdeklődőnek.

A hoszting cég azt vizsgálta, hogy mi történik akkor, hogy ha a világ bármely pontján igénybe vehető szolgáltatásukat szimbolizáló földgömb fényképét lecserélik a célközönségük legnagyobb félelmét megnyugtató (ez a kulcsszó!!!) lakatra, ami ugyebár a biztonságra asszociál – egy biztonság pedig egy hoszting cégnél nem egy másodlagos szempont.

Konverziónövelés.
A csere 200%-os konverziónövekedést jelentett, amely totális siker egy ilyen kismértékű változtatásnál. A marketing pusztán pszichológia, ennek döbbenetes bizonyítéka ez az eset is.

Mit tanulhatsz Te ebből és hogyan alkalmazhatod a saját vállalkozásodban?

  • Döntsd el, hogy a weboldalad célja (pl. két lépcsős értékesítés: csali + előfizetés/vásárlás)
  • Ismerd ki a célközönséged, ki az akit érdekelsz. (Ugye olvastad ezt?)
  • Tudd meg, mi az, amitől a leginkább félnek!
  • Készíts erre választ adó címsorokat, képeket!

Ugye milyen egyszerű és mégis milyen bámulatos eredményeket lehet vele elérni?

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

2 comments on “Képtelenség? 200%-os konverziónövelés egyetlen képtől…
  1. Galántai Gergely szerint:

    Csak nemrég olvasom a cikkeidet, de hasznosnak találom őket.

    Valóban fontos, hogy tudatosan válasszuk meg a grafikai elemeket, mint pl. a képeket. Azonban, ha azt szeretnénk, hogy honlapunkkal ne sértsük meg a szerzői jogra vonatkozó előírásokat máris nem olyan egyszerű a helyzet. Gyors megoldásnak tűnhet a Google képkeresőjéből letölteni egy-egy tetszetős képet, azonban ebben az esetben nem tisztázott a szerzői jog.

    Van esetleg valamilyen javaslatod, hogy honnan érdemes beszerezni a szabadon felhasználható képeket? Ha az ember blogot ír, ráadásul kisvállalkozó nem biztos, hogy meg tudja fizetni a drága stock fotókat.

    Neked mi erről a véleményed?

  2. Kedves Gergely,
    Köszönöm, hogy olvasol! Ha kimondottan nincsen tiltva a kép átvétele, akkor az a biztos, hogy ha a forrást pontosan megjelöljük, viszont sokkal érdemesebb használni egy ingyenes képtárat. Pl. sxc.hu – ez ráadásul még magyar vonatkozású is 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.