Képtelenség? 200%-os konverziónövelés egyetlen képtől…

Nem is gondolnád, hogy néha milyen kis apróságokon múlik az, hogy az üzlet, a honlap beindul-e, beváltja-e a hozzáfűződő reményeket és teljesíti-e  a kitűzött célokat. Sokszor elég csak egy képet, egy szöveget vagy a szerkezet egy kis részét változtatni és máris özönlenek a feliratkozók és potyognak a vásárlók. De mi az az egy dolog, amit ha tudunk, képesek vagyunk dupla hatékonyságot elérni.

Amikor egy weboldalad van, mindenképpen kell, hogy célt adj neki! Ez lehet tájékoztatás, lehet invitáció az offline boltba, értékesítés, hálózatépítés, regisztráció egy próbatermékre, kapcsolattartás, esetleg pusztán SEO célok. Vegyük konverziónak most a regisztrációt, ma már ez egy általánosnak mondható konverziós cél, majdnem minden oldalon lehet regisztrálni valamire.

Ha van az oldalnak funkciója és van konverziós célunk, akkor az a célunk, hogy ezt a konverziós értéket a lehető legmagasabbra tornásszuk.

Használhatunk Analytics-t ehhez, vagy az A/B tesztelésre kitűnő Google Website Optimizer-t, de nem is az a lényeg, hogyan mérjük, hanem hogyan érjük el, hogy ilyen magas arányban regisztráljanak.

A hamarosan megjelenő könyvemben részletesebben is kifejtem az esettanulmányt, most elég csak annyit tudnunk, hogy egy globális hoszting cégről van szó. Tehát az értékesített szolgáltatás a tárhely, domain név, fix IP cím, SSL certifikációk.

A konverziónöveléskor mindig azt kell megvizsgálnunk, hogy mit kínálunk és azzal szemben mi a leges legelső félelmük a látogatóknak? Ha ezt megtaláljuk, akkor már csak a mi ügyességünkön múlik az, hogy mennyire tudjuk ezt átadni a képernyő előtt ülő érdeklődőnek.

A hoszting cég azt vizsgálta, hogy mi történik akkor, hogy ha a világ bármely pontján igénybe vehető szolgáltatásukat szimbolizáló földgömb fényképét lecserélik a célközönségük legnagyobb félelmét megnyugtató (ez a kulcsszó!!!) lakatra, ami ugyebár a biztonságra asszociál – egy biztonság pedig egy hoszting cégnél nem egy másodlagos szempont.

Konverziónövelés.
A csere 200%-os konverziónövekedést jelentett, amely totális siker egy ilyen kismértékű változtatásnál. A marketing pusztán pszichológia, ennek döbbenetes bizonyítéka ez az eset is.

Mit tanulhatsz Te ebből és hogyan alkalmazhatod a saját vállalkozásodban?

  • Döntsd el, hogy a weboldalad célja (pl. két lépcsős értékesítés: csali + előfizetés/vásárlás)
  • Ismerd ki a célközönséged, ki az akit érdekelsz. (Ugye olvastad ezt?)
  • Tudd meg, mi az, amitől a leginkább félnek!
  • Készíts erre választ adó címsorokat, képeket!

Ugye milyen egyszerű és mégis milyen bámulatos eredményeket lehet vele elérni?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Jó lesz nekünk? Online hipermarket és QR kódos vásárlás

A Ringier médiavállalat és a Full Market Hungary (melynek alapítója a HG Group Kommunikációs ügynökség) Június 11-én elindította online hipermarketjét,...

Close