Két tényező, ami nélkül nem lesz sikeres a céged

Akármelyik tanácsadó is próbál Téged meggyőzni a marketing bullshit -jével, ma már sokkal nehezebb ügyfelet szerezni, mint régen. Megváltoztak a viszonyok, új hadszíntéren játszunk, új módszerekkel, amelyben két tényezőt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ha megteszed, a céged meghal.

Egy történetet szeretnék elmesélni és azon keresztül átadni a gondolataimat. Biztos tudjátok, hogy Decemberben indul el az egyik giga projektünk (ne haragudjatok, beszélni nem beszélhetek róla, mert a konkurensek olvasnak minket e-mailen, Facebookon és még a klubunkba is próbálnak beépülni), amely alapjaiban fogja felrázni a magyar KKV marketing szektort és végre helyére kerül egy fogalom is, amit ezidáig nem méltó módon “szolgáltattak” a hazai kis- és középvállalkozásoknak.

A lényeg, hogy ennek kapcsán szükségem van kivitelezőkre, beszállítókra is. Hétfő reggel, az asztalomon egy finom Milford tea gőzölög. Tudom, hogy 3 céget kell megkeresnem az ügyben. Ez a legjobb 3 cég, akivel együtt dolgozhatunk, mert a Marketing112 csak a legjobb kivitelezőkkel dolgozik együtt. E-mail mindegyiknek, MiniCRM-be beleteszem (a legjobb CRM szoftver), holnap majd hívom őket.

Az első siker tényező: Az idő

A történet folytatódik… hirtelen kis borítékocska jelenik meg a tálcámon. E-mailem jött. Kb. 7 perc telt el és a cég már ajánlatot küldött. Nem automatizált levél volt, ezt szemmel láttam. Azt hittem ledöbbenek. Már picit beljebb volt a cég a szívemhez, pedig nem is tudtam mit ajánlott, milyen feltételekkel, olcsóbb-drágább? minőségibb?

Már emocionálisan, tudat alatt “jobb cég” volt, mint a másik kettő. A gyorsaság, az állandó rendelkezésre állás, az elérhetőség és a korrekt válasz lenyűgözött.

Persze a kósza gondolat még ott volt a fejemben, hogy talán egy intelligens responder válaszolt, de még amúgy is voltak kérdéseim, hát levelet írtam. Megdicsértem a gyorsaságukat (megszoktam!) és kértem tőlük egy személyre szabott ajánlattal egybekötött szerződést. Na gondoltam, most majd ezzel el vacakoltok :) 6 perc múlva megkaptam a kész szerződés tervezetet. S félreértés ne essék: korántsem arról van szó, hogy valamit nagyon drágán akarnak eladni nekem…

Sikertényező #2: A személyes kapcsolat

Az ilyen szituációkban mindig feléled az üzleti vénám, különleges érzésem támad és tudom, cselekedni kell: még a szerdára időpontot egyeztettünk egy előkelő étterembe. Ezt az ügyet gyorsan kell megbeszélni, mert ennek ilyen a dinamikája. Bár csak ilyen gyorsan menne minden. Egy komplett megoldás, ajánlat és tárgyalás leszervezése közel 20 perc alatt megszületett. Világbajnok, szolgáltatás! Kell nekem. Ilyen beszállító kell a Marketing112-nek! Nem hiába, piacvezető a cég abban, amiben szolgáltat.

A személyes kapcsolat kihagyhatatlan bármilyen profi az online marketing rendszer. Kell, hogy megismerjük egymást, beszélgessünk és lássuk, milyen ember a másik. A MAMASZ üzleti klubból tudom, a személyes kapcsolattartásnak nincsen párja és tudod: ez a jövő. Minél több ügyfeleddel tudsz személyesen is kapcsolatot tartani (a hírlevél feliratkozóidra is gondolok), annál lojálisabb közönséget, ügyfélkört van esélyed kiépíteni.


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Itt a KKV Marketing Felmérés 2012!

Szerencsésnek mondhatom magamat, mert már több éve mi készíthetjük Magyarország mérvadó KKV Marketing Felmérését és mi adhatunk számot a 2012-es...

Close