Kincs, ami nincs: A marketingtervolvasási idő 2 perc

Előadtam a Piac és Profit „Marketingkommunikációs trendek 2016” című konferenciáján.

A témám a marketingtervezés jelentősége volt. Kézenfekvő, hiszen a Marketing112 -nek a fő profilja a belföldi termékek, szolgáltatások marketingtervezése, marketingstratégiájának megalkotása és külföldi termékek magyarországi disztribúciós jogának elnyeréséhez szükséges marketingtervek elkészítése.

marketingterv-kincsaminincs

Azért választottam a „Kincs, ami nincs” snittjét a bevezetőmnek, mert valóban így tapasztalom: A hazai kis- és középvállalkozások még nincsenek tisztában azzal, hogy milyen kincs / érték egy marketingterv, egy tudatos marketingtervezés.

Különböző kutatások szerint Magyarországon a cégek 1/5-öde foglalkozik marketingtervezéssel, többnyire Közép-Magyarországon (300M árbevételű cégek 51%-a).

Teszi ezt úgy, hogy sokszor a túlélésük múlhat egy alapos piackutatáson, célközönség-elemzésen, versenytárs -felmérésen. A 2009 óta alakult cégek 40%-a szűnt meg – és bár erről nem szól a statisztika – merem állítani, hogy a megszűnéshez vezetett hiányosságok között ott van a marketingterv hiánya is.

piacesprofit-miklovicz-norbert

Egy kisebb matek után ma Magyarországon több, mint 250.000 kisvállalkozás van, aki nem foglalkozik a marketingtervezéssel. Ez lehangolóan magas szám 🙁

„ A kisvállalatok nagyratörően terveznek, jövőjükkel kapcsolatban optimisták, de ezt egyelőre nem egy tudatos stratégia, üzleti terv mentén teszik” – CIB, BellResearch

További részletek az előadásom anyagában, ami itt elérhető:

Ha kérdésed lenne, vagy nem szeretnél a hazai kisválallkozások 4/5-be tartozni és a marketingtervező ELIT-be tartoznál, hívjál minket és segítünk elkészíteni éves marketingtervedet és megalkotjuk marketingstratégiádat!

(X) A kutatásokban bár más szolgáltatta az adatokat, a Marketing112 céginformációs partnere a CREDITONLINE.

Related Posts