“Kincs, ami nincs” – Az üzleti lojalitásról

Úgy gondolom, hogy egy blog nem csak akkor hasznos, ha valami új tudást, ismeretet szeretnék átadni Nektek, hanem akkor is, ha egy véleményemet szeretném elmondani egy bizonyos témáról. Mostanában gyakori, hogy erősen foglalkoztatnak témák, és úgy gondoltam, megfelelő formája lehet ezen gondolatok “átadásának”, ha egy heti vélemény kategóriájú bejegyzésben írok erről.

A mai bejegyzés az üzleti lojalitásról fog szólni, mert az utóbbi időben egyre inkább látom, hallom és tapasztalom, hogy a mi kis hazánkban nem sok kultúrája van még ennek. Ha üzleti lojalitásról beszélek, én két konkrét dologra gondolok:

Egyrészt fontos célunk, hogy vásárlóinkat, fogyasztóinkat lojálissá tegyük, és elérjük azt, hogy ne csak egyszeri vásárlóként legyenek jelen a cégünk életében, hanem vissza-visszatérjenek, és többször hagyják nálunk a pénzüket. Ez ugyanis azt jelenti, hogy elégedettek velünk, a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal és az, amit mi kínálunk, megoldja a problémájukat. A mai túlkommunikált, túlzsúfolt világban talán ez az egyik legnagyobb kincs…ügyféloldali szempontból.

A másik legnagyobb kincs – véleményem szerint – az üzleti partnerek közti lojalitás. “Kincs, ami nincs” – de legalább is nagyon ritka.

Üzletileg lojális vagyok a partneremhez, ha elégedett vagyok vele (pl. grafikus), és legközelebb is őt ajánlom az ügyfelemnek. Őt ajánlom, még akkor is, ha a vele való együttműködésemen nincs akkora hasznom, mint egy másikkal való kooperációban. Ez üzleti lojalitás. Ugyancsak üzletileg lojális vagyok a partnerhez, ha egy sikeres üzlet után egy kellemetlen szituációba keveredem (pl. a termékemhez hasonlót dobnak piacra), és a kedvemért (vagy a velem való üzleti kapcsolat megtartása érdekében) nem segíti elő a másik (lopott vagy igencsak hasonló) termék előrébb jutását. Ezt én üzleti lojalitásnak hívom, partnerségnek, barátságnak, amikor egy-egy üzletember olyan kimondott vagy kimondatlan szövetséget köt, amellyel segítik egymást. Üzleti lojalitásnak nevezem, ha a partnerem kitalál egy új ötletet, és elsőként a velem való együttműködésre gondol – annak megvalósítása kapcsán.

üzleti lojalitás

Az undorító az, amikor olyan partnerek jelennek meg a vonzáskörzetünkben, akik ál-lojálisak, érdek-vezéreltek, önzőek, és bármilyen szinten hajlandóak kurválkodni, csak azért, hogy ők előrébb jussanak; Olyan előnyöket szerezzenek meg, amit nélkülünk nem értek volna el. Persze üzleti lojalitásról az ilyen “partnerrel” nem lehet beszélni, nem ismeri, és nem is gyakorolja azt. Rablógazdálkodást folytat, aminek egyetlen egy célja van, hogy oda menjen, ahol egy kis haszon (=ügyfél) lepottyanhat. Undorító.

Az üzleti lojalitás az üzleti élet legnagyobb ajándéka. Ha sok lojális partnered van, akkor Te vagy a leggazdagabb.

Még akkor is, ha a bevételed még nem ad okot a büszkeségre. Ha sok lojális partnered van, Neked már megvan mindened.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
„Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak!” – az I. Magyar Marketing Fesztivál margójára

Nagyon készültünk, nagyon sokat dolgoztunk, és végül – reméljük, sikeresen – lezajlott 2014. 01. 30-án az I. Magyar Marketing Fesztivál....

Close