KKV helyzet: nincs kedv a fejlesztésre. Mit lehet tenni?

“A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) többsége csak akkor cseréli le az eszközeit, ha valami elromlik, így a beruházások valójában nem is igazi fejlesztések, amelyek többségétől nem is lehet növekedést várni.” – mondja a Magyar Fejlesztési Bank beruházási indexe. Válság van még mindig, érezni fogyasztóként és érezni szolgáltatóként.

Pedig éppen egy ilyen helyzetben lehetne könnyebben érvényesülni a konkurencia mellett, mert például a marketing költség az, amit a legelsők között fognak vissza a cégek. Ha pedig nincs akkora zaj, akkor könnyebb megszólalni, nem igaz? Ha viszont nincs beruházható tőkénk, akkor forrást kell szerezni, ha pedig nincs forrás, akkor vissza kell nyúlni a gyökerekhez és megnézni mink van.

Marketing stratégia ha nincs pénz a fejlesztésre

Marketing stratégia a nehezebb napokra

A cég legnagyobb vagyona az információs vagyon, a meglévő vásárlók, az érdeklődők neve és elérhetőségei, a hírlevél listáink. Ha nincs átmenetileg lehetőségünk kampányokba invesztálni vagy promóciókat pénzelni, akkor forduljunk kicsit információs vagyonunkhoz és kezdjünk mélyebb CRM (customer relationship management – ügyfélkapcsolati menedzsment) műveleteket. Nézzük meg mit tudunk az egyes vásárlóinkról és nézzük meg mit kell még megtudnunk ahhoz, hogy egy újabb ajánlatot tehessünk neki? Tudjuk meg, mit terveznek a jövőben? Vagy csak ismerjük meg őt, mint ember, a családját, hogy milyen autója van, bármit ami később egy-egy targetált kampánynál értékes információ lehet. Hívjuk fel őket, beszélgessünk velük vagy szervezzünk nekik olyan játékot, amelyet kitöltve újabb értékes információkhoz juthatunk.

Egy újabb értékes információ, talán egy újabb lead, egy újabb lehetőség számunkra. Volt szerencsém több nagy céget is látni belülről és annak ellenére, hogy ott mindig van tőke a kampányokra és a marketingre, hihetetlen adatbányászat és CRM munka folyik. Sokszor részletekben van a megoldás és ez egy újabb előrelépés illetve fejlődés forrása…
.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Így nem lett DOXA órám születésnapomra…

"A  protokoll szabályok szerint egy férfi karóra legyen lapos, nem nagy méretű és bőrszíjas, így elegáns. Ez az óra minden...

Close