Költséges ingyenesség

Ma már kevés olyan termék vagy szolgáltatás van a piacon, amelyből ne lenne kóstoló, kipróbálható változat, termékminta, stb. Ez mindenkinek jó, de mindenkinek költséggel jár.

A gyártó, forgalmazó, értékesítőnek ez befektetés, mert azelőtt kell ezeket a termékmintákat, kipróbálható változatokat elkészíteni, mielőtt akár egy vásárló is fizetett volna. De mivel marketing eszköz, érvényes a nagy szabály rá: nem kiadás vagy költség, hanem befektetés – ha eléri a célját. A célja pedig nem más, mint pont ugyanolyannak lenni, mint az original megvásárolható, felébreszteni a “kell nekem” vágyat a kipróbálójában és átadni azokat a termékelőnyöket, pozicionálásokat, amelyek a termék/szolgáltatás valódi előnyei. Nem utolsó sorban növelni a márkaismertséget, növelni a márkaértéket.

Az ingyenes áruminta, kóstoló tehát az egyik legjobb piacbevezető- és piacbővítési technika. Olyannyira, hogy a különféle szolgáltatásokra is ráhúzzák ezt a marketing eszközt. Az összes hírlevél, e-mail tanfolyam, letölthető infótermék vagy tudástár (ezeket csalinak is nevezik sokszor), egy-egy kóstoló, minta a szerzőjének szakmai tudásáról.

ingyenes-termekminta-marketing-pszichologia

A marketing pszichológia tudománya kimutatta, hogy a kölcsönösség mechanizmusa itt is működik és azontúl, hogy egy termékminta felkeltheti a vásárlási vágyat, a kipróbáló lekötelezve érzi magát, így nagyobb eséllyel vásárol.

Biztos Te is át tudod érezni, hogy milyen nehéz egy “köszönömmel” távozni egy hipermarketben egy mosolygó fiatal lánytól, aki megkínált Téged egy joghurt legújabb ízével vagy egy sajtkülönbséggel. A “gyengébb” fogyasztók már itt csak a vásárlást látják úgymond menekülő útvonalnak, az erősebbek agya pedig egyszerűen csak elraktározza a kóstolás élményét a tudatalattiban és egy kellő pillanatban előveszi – lehet éppen akkor, amikor egy másik alkalommal a joghurtos polcok előtt keresi a számára megfelelőt.

Az ingyen termékminták (ide értve a csalikat is) még egy nagyon fontos funkciót ellátnak: ez pedig a termékfejlesztéshez hasznos visszacsatolások, vélemények, javaslatok kritikák. Éljünk ezekkel a lehetőségekkel is!

Véget ért ez a hét is! Örülök, hogy velem tartottál ebben az 5 napban is! A Marketing112 továbbra is Magyarország egyetlen napi frissítésű marketing blogja a kis- és középvállalkozók vezetőinek, döntéshozóinak! Folyamatosan növekvő látogatottsági adataink és Facebook rajongóink száma megfelelő viszonzás munkánkért cserébe! Köszönjük! Norbi

Ne felejtsd el: ma 12:00 -kor valaki megnyeri a 300 000 Ft-os arculattervezési fődíjunkat!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Marketing pszichológia : 3.3%-al több borravaló? Hogyan?

Talán észre sem vesszük, hogy mennyire körül ölel minket a marketing pszichológia. Ezek persze általános pszichológiai tételek, de egy kis...

Close