Marketing a social média korában

Életünk rohanó napjait szinte teljesen behálózza az internet, a közösségi média világa. Az NRC 2012-es adatai alapján az internet penetráció mértéke 2011 harmadik negyed évére elérte már a 61 százalékot. (http://nrc.hu/kutatas/internet_penetracio) Az internetpenetráció évek óta folyamatosan történő növekedése is azt tükröz, hogy az internet jelentősége és fontossága megkérdőjelezhetetlen, a legtöbb ember életében szerepet játszik.

Az internet nemcsak a lakosság, hanem a KKV-k és nagyvállalatok számára is sok lehetőséget rejt magában, akárcsak az egyes közösségi média platformok. Nevezhetjük ezeket akár marketing lehetőségeknek is, mivel a közösségi média segítségével  a cégek célcsoportokat építhetnek, személyeknek, célcsoportjaiknak célozhatják üzeneteiket, reklámjaikat. Azonban az a meglátásom, hogy a legtöbb hazai kis cég nem igazán él az internet és a közösségi média nyújtotta marketingkommunikációs lehetőségekkel, még most kezdik felfedezni azt, hogy hogyan is célszerű ezeket a platformokat akár üzleti célra is használni. Itt például gondoljunk csak arra, hogy hazánkban kezdeten leginkább csak a személyes profilok voltak jellemzőek a Facebookon, majd eltelt egy kis idő, mire a cégek rájöttek arra, hogy mennyi lehetőség van abban is, ha üzleti profilt hoznak létre cégüknek is a Facebookon.


De mi a jelentőségük ezeknek a közösségi média platformoknak? Ahogy a nevük is sugallja, céljuk egyrészt a közösség, kapcsolati háló kiépítése másrészt pedig tartalom közlése, megosztása úgy, hogy mindeközben interakció jön létre az oldal felhasználói között.

De melyek is a legfontosabb oldalak hazánkban a közösségi média világában?

  • közösségi oldalak, mint például az Iwiw.hu, Facebook.com, hotdog.hu,myspace.com, hi5.com, baratikor.com, myvip.com, vagy a Linkedin.com
  • videómegosztók, mint pldául a youtube.com, vimeo.com, video.google.com vagy az indavideo.hu,
  • blogok, mint a blog.hu, freeblog.hu, blogter.hu, twitter.com, blogger.com. A blogokról már egy korábbi bejegyzésünkben szóltunk néhány szót, ott arra tértünk ki, hogy miért is célszerű blogolásba kezdenie egy cégnek. http://www.marketing112.hu/blogoljunk/

A következő posztokban részletesen is ki fogunk térni a jelentősebb közösségi portálokra, és bemutatjuk őket a bennük rejlő marketinglehetőségek szempontjából.

A Te céged használja a közösségi médiát marketingkommunikációs célokra? Ha igen, melyiket?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Mi a kezdő vállalkozók legnagyobb ellensége?

A tegnapi nap az Indexen megjelent egy sporttal kapcsolatos cikk, amely inspirált arra, hogy a német forrást átültessem a vállalkozói...

Close