Marketing pszichológia : 3.3%-al több borravaló? Hogyan?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Talán észre sem vesszük, hogy mennyire körül ölel minket a marketing pszichológia. Ezek persze általános pszichológiai tételek, de egy kis utánagondolással azonnal az üzleti előny- és haszonszerzés szolgálatába állítható.

Már írtam a viszonzás szabályáról korábban, most csak egy megerősítő példát hoznék, ami pontosan megérteti Veled a lényeget.

Az marketing pszichológia területén bebizonyított tény, hogy csekély szívességeket az emberek, ügyfelek sokszor nagyobb szívességgel viszonozzák, mert legbelül nem szeretünk tartozni senkinek. Ez nyomást gyakorol ránk, egy olyan belső rossz érzést, mások előtti megszégyenülés pszichai veszélyét, ami arra ösztönöz minket, hogy mi is adjunk!

Megfigyelték kutatásokon, hogy ha az étteremben cukorkával vagy pici nasival együtt viszik ki a számlát, akkor átlagosan 3.3% -al több borravalót kap a pincér.

Ezt egyébként jól alátámasztja a kedvenc kínai éttermem is, ahol olyan mézes diókat hoznak ki a számlával, amit már-már minden egyes alkalommal várunk és ami máshol pár száz Forintba kerül. Visszagondolva: szívesebben is adok mindig nagyobb borravalót.

csodálatos marketing pszichológia a borravalóknál

Nem is gondoltam volna, hogy ezt ők tudatosan csinálják. A kínaiak jó üzletemberek, én azt hittem milyen jófejség ez tőlük – pedig csak a marketing pszichológia fegyverével térdre lettem kényszerítve.

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with:
3 comments on “Marketing pszichológia : 3.3%-al több borravaló? Hogyan?
  1. Somlyai Richárd szerint:

    Ebbe belekötök, mint minden gasztrós kérdésbe, de az lenne a szokatlan, ha nem ezt tenném :))

    Mi van akkor, ha

    a., elfogyott a dió, és hirtelen nem tudnak mást hozni
    b., ez nem egy rendszeres ajándék, csak épp promóciós időszak
    c., koncepciót váltanak, és ezentúl sült tejet kapsz, de azt nem szereted

    Mindemellett 100% megmarad ugyanaz a minőség.

    Kevesebb borravalót adsz? Már megint a pincéren csattan az ostor? Mert a borravaló az övé, hiába jó vagy rossz üzletember a főnöke – aki mondjuk kínai -, a regulárisan adott ajándéktól nem fog 3.3%-kal jobban menni a boltja, csak a miénk.

  2. Stemler János szerint:

    Igen Norbi, ez szuper és működik!
    Hasonló pszichológiát használunk pl., amikor promózunk, vagy feliratkozókat “gyűjtünk”.
    További sok sikert!
    Üdv.: János

  3. Erika szerint:

    Gyulán voltunk egy kicsi, családias étteremben. Az akkor 6-7 év körüli fiamnak a tulajdonos személyesen hozott egy tányéron néhány szem cseresznyét, amíg várakoztunk az ételre. Két hétig minden este ott vacsoráztunk és évekig visszajártunk oda. Ennyin múlik, és mindenki boldog.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.