Marketing tanács: Legyen igényed a minőségre!

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Általános problémáról szeretnék írni, ugyanis egyre inkább azt tapasztalom, hogy nincsen minőségi politikájuk és elfogadható ügyfél-figyelmük a magyar kis- és középvállalkozásoknak.

Természetesen, ügyfélként én is tapasztalok dolgokat és ezeket megbeszélve ismerősökkel, kollégákkal, úgy látom, ez a jelenség nem csak nálam áll fent. Sokszor érzem azt, hogy bármennyire próbálom kiválasztani a legjobb szolgáltatót/eladót azt érzem, én teszek szívességet a vállalkozónak, hogy megkeresem, pénzt akarok nála hagyni. Nem érzek 100% figyelmet, sokszor “félvállról”, “lekezelőnek” érzem azt a stílust, ami fogad engem vagy ahogy engem, az ügyemet kezelik. Az ígért határidők sokszor átíródnak és nincs meg az a figyelmesség a partner részéről, amely azt érezteti velem: “jól döntöttél”.

Marketing tanácsadás : Miért jó, ha elégedett az ügyfél?

Sokszor már az első érdeklődő telefonnál, az első személyes megbeszéléskor azt érzem, hogy nem kedves velem a partner, a nála hagyott összegtől függetlenül egy olyan vásárlói-pozícióba kerülök, ahol ő az, aki segít rajtam és én vagyok az, aki mindent majd elfogad: hiszen ő a szakember, ő a mindig elfoglalt vállalkozó, aki még éppen bele tudott szorítani az idejébe.

Azt is tapasztalom, hogy a magyar vállalkozók túlvállalják magukat. Ha tudnak is lead-et generálni, üzleteket kötni; Nem tudják az ügyfeleket külön szálanként kezelni és kb. addig tart az ügyfélkapcsolat, amíg kifizetem a terméket vagy a szolgáltatást. Nem egyszer kihasználják az egyes dolgokhoz történő hozzá nem értésemet és olyat próbálnak bemagyarázni nekem, ami visszaellenőrizve az első adandó alkalommal megbukik.

Marketing tanács: De miért fontos az, hogy az ügyfelünk elégedett legyen és jó élménnyel távozzon?

  • Minden előtt, mert egy új ügyfélt 5x annyiba kerül megszerezni, mint egy meglévőt megtartani.
  • Mert az elégedett ügyfél indirekt reklámoz minket és újabb vevőket fog hozni
  • Mert a referencia-marketing az egyik legerősebb marketing eszköz
  • Mert a vevő – a közösségi média világában – a jó/rossz tapasztalatát “világgá” fogja kürtölni
  • Mert ha az ügyfél megszeret minket és lojális lesz, növekszik a vásárlói affinitása és a nálunk hagyott összeg.

Tervezzük meg az ügyfélkezelési folyamatot, legyen igényünk, türelmünk és figyelmünk minden egyes ügyfélre!

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with:
One comment on “Marketing tanács: Legyen igényed a minőségre!
  1. Kedves Gábor!

    Maximálisan egyetértek a véleményeddel. Valóban sok “kereskedő” úgy tekint az ügyfeleire, mint szükséges rosszra. Igazából nem tudom, hogy honnan és milyen régről fakad ez a mentalitás, de ideje lenne változtatni rajta. A helyes hozzáállás az lenne, hogy az ügyfelet értékes kincsnek tekintik. Gyakorta vicceltem a vezetésem alatt álló eladókkal így:

    – Nagyon fontos vásárló érkezik, figyeljetek nagyon oda. Ő a legfontosabb, mert Ő hozza a fizetéseteket!

    Ahogy írtad egy új vásárló felkutatása nagyon költséges mulatság. Ehhez hozzátenném azt is, hogy mikor elveszítünk egy vásárlót, akkor azt a pénzt is elbukjuk, amit évek alatt elköltött volna nálunk, tehát egy-egy vásárló könnyen lehet milliós érték!
    No de nem csak az alkalmazottakon múlik a dolog. A hazai vezetők többsége képtelen arra, hogy megdicsérje, vagy bármi módon motiválja a dolgozóit. Tekintve, hogy soha nem kérik ki a véleményüket, nem hallgatják meg ötleteiket, és semmilyen ráhatásuk nincs a döntésekre, hamar kialakul a tipikus főnök-alkalmazott háború, melynek a légköre már az ügyfelek számára is érzékelhető…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.