Marketing vs. Türelemolvasási idő 4 perc

Marketingesként, tanácsadóként, szakértőként és vállalkozóként is meghatározó szerepet tulajdonítok a türelemnek. Azt tapasztalom, hogy nem csak a partnereknek, de az ügyfeleknek is ebből van a legkevesebb. Pedig, ha tudnák, hogy a türelem milyen kifizetődő…? Beszélni kell róla!

Nagy hazug lenne az, aki azt állítaná magáról, hogy marketing kivitelezőként minden ötlete, tanácsa, minden megvalósítása (pl. Facebook kampányok futtatása) sikeres lenne. Változnak az eszközök, változik a piac és változik a fogyasztó is. Ma már sokkal részletesebb piackutatásra van szükség, sokkal többet kell tudni az ügyfélről ahhoz, hogy a legrelevánsabb módon és helyen szólítsuk meg. Reklámzaj is van (de unjuk már ezt a szót, igaz? :)), mindenki eladni akar, viszont egyre nehezebb. Ki marad fenn? Aki a legjobban tud alkalmazkodni az ügyfelek megváltozott igényeihez…és akinek türelme van!

marketing-turelem
Sehova sem vezet az a cégirányítás, ha nincs türelmünk…

Sokszor látom, hallom, sőt tapasztalom, hogy az ügyfél nagy reményekkel kezd el egy marketing kivitelezővel dolgozni, és azt gondolja, hogy már másnap ömleni fognak a vevők. Teszi ezt tévesen… Ez az egyik hiba. Másik a „nem rendszerben” való gondolkodás, de arról majd egy másik posztban… Szóval elgondolja, hogy pl. november 20-án aláírja a szerződést, december 1-én elindul a kampány, december 3-án pedig visszajön a pénze és az ügyfelek kifognak folyni az ablakon.

Rossz hírem van: ez nem így van!

A marketingnek, kivitelezési menedzsment szempontjából 3 eleme van szerintem:

  • Tools (eszközök)
  • Use (eszközök használata)
  • M (finomítás, hangolás, menedzsment)

Ezt hívom én TUM-elvnek. Nem szép szó, de legalább én találtam ki 😉

Az eszközök maguk a marketing eszközök. Például: hírlevél, keresőoptimalizálás, offline megjelenések, kupon – mindaz, ami az ügyfél felével kommunikációt közvetíthet az ügyfélszerzés tekintetében. Az eszközök használata már fejlettebb tudást igényel, pontosan arról szól, hogy az egyes marketing eszközöket hogyan aknázzuk ki minél jobban? Bizony nem mindegy, hogyan fogalmazunk, hogyan és hol használunk egy termékképet vagy hogyan hívunk fel valakit. Erről a tudásról, módszerekről szól egyébként a most megjelent könyvem is, a Meggyőzés, befolyásolás, megnyerés – az üzleti életben.

Lepd meg párodat, barátodat, kollégádat, partneredet: www.meggyozeskonyv.hu
Lepd meg a párodat, barátodat, kollégádat, partneredet: www.meggyozeskonyv.hu

A finomítás, a Menedzsment pedig pont az, amire nincsen türelmük a vállalkozóknak, a megbízóknak.

Elindul egy kampány, a konverzió pár %-ék rossz esetben. A megbízó dühös, hogy ő nem ezért fizetett ki egy halom pénzt, ő sok ügyfelet, sok megrendelést akar. Folytatódik az eszközök használatának felülvizsgálata és a kampány finomítása (esetleg új eszközök is léphetnek be a portfólióba: Tools) és kezd alakulni is a konverzió aránya. Ez így megy…

Rossz kampányom nekem is volt és lesz is… De olyan még nem volt, hogy egy rossz kampányt nem lehetett volna úgy finomítani, alakítani, hogy az sikertörténet legyen!

Azonnali eredmény ma már nem nagyon van se online, se offline és ehhez hozzá kell szoknunk nekünk szakértőknek is és az ügyfeleknek is. Úgy ahogy a keresőoptimalizálás eredmény-realizálása kitolódott 6 hónapra, úgy egy kampány is szerintem a 2. és 3. hónapba éri el a legsikeresebb mutatóit.

A marketing türelmi játék lett. Akinek pedig nincsen ideje vagy pénze ezt kivárni, az nagy hátrányokkal indul hosszútávon…

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük