Marketingtervezéskor fontos : Mennyit internetezik a célközönségünk?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A marketingtervezés fontos része a célközönség elemzés, a célközönség profilozás. Ennek során primer (= mi végezzük) és szekunder (= meglévőt) piackutatást alkalmazva kapunk olyan információkat, amely a marketing terv készítése és a marketing stratégia megalkotása során döntő szempontú lesz.

Szekunder kutatásként használhatunk más portálokon, általában piackutató cégek által publikált jelentéseket.  Ilyen pl. a Ipsos – Gemius SA kutatásai. A legutóbbi ilyen, 2012. év végi kutatásuk szerint a legaktívabb, internetező korcsoport a 18-29 éves célcsoport, 1 605 000 fővel. Napi, internetezéssel töltött idejük 3 óra 37 perc.

marketing-terv-keszites-celkozonseg-megismeres

Az internetezéssel töltött időpontot tekintve bár megelőzve (3 óra 38 perc), 1 138 500 fővel a 30-39 éves korcsoport a második leginkább elérhető réteg az interneten. Ez után sorrendben a 40-49 éves (811 900 fő, napi 3:15 óra) , 50-59 éves (592 000 fő, napi 3:25 óra) , 15-17 (377 400 fő, napi 2:53 óra) éves, és utoljára: a 60 felettiek (302 200 fő, napi 2:44 óra)  korcsoportja.

Marketing terv készítés : felejtsük el az online fétist!

Ha marketing tervet készítünk, nagyon fontos, hogy eldöntsük: megtudjuk-e szólítani az internet segítségével a célközönségünket, vagy más, alternatív marketing eszközöket kell használnunk arra, hogy a marketing kommunikációnk sikeres legyen. Nem biztos, hogy az internet és az online kommunikáció lesz az elsődleges kommunikációs csatorna és ez nem baj!


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Különleges és ingyenes Google alkalmazások

Az elmúlt hetekben már sorra vettem a legismertebb Google alkalmazásokat, most néhány viccesebb és könnyedebb oldalt és programot gyűjtöttem össze...

Close