A héten találkoztam egy érdekes kutatással, amelyben a Facebook promotált posztjait hasonlították össze az e-mail marketinggel. Ugyanaz a cég, ugyanaz a kampány és kreatív, ugyanakkora mintán – meglepő eredmény. Az e-mail marketing durván lemosta a Facebook Promoted Post teljesítményét.
A tradicionális e-mail marketing és a promote post már csak azért is összehasonlítható, mert közel azonos arányú a konverziójuk. Az e-mail megnyitási aránya átlagosan (ipari átlagok itt) 20%, a Facebook oldalakra kihelyezett posztok megjelenése pedig a rajongóink 17%-a (igen, jól olvasod, ez az átlag!). Ha ugyanakkorra listára küldjük ki, mint amekkora a rajongóink száma, akkor közel azonos mintán végzünk tesztet. Az említett esettanulmány ehhez 10.000 -es e-mail listát és ugyanekkora rajongóbázisú oldalt választott.
A Promoted Post 6322 felhasználóhoz jutott el (10ezer volt a targetált!), 183 klikkelte le, 44 dollár -ért. Egy átkattintás 24 cent lett. A promóból 2 megrendelés lett, bevétel 66 dollár. Tehát a nyereség 22 dollár lett.
A 10.000 e-mail címre kiküldött levelet 1803-an nyitották meg és 156-an kattintottak. A kampány költsége 75 dollár lett, átkattintási ár 28 cent. 12 megrendelés jött, összesen 360 dollár értékben, így a profit 285 dollár -on végződött.
Lehet utána számolni, de az e-mail marketing (és ezt hangsúlyozom mindig) még mindig a leglojálisabb és legmegtérülőbb online marketing eszköz.