Mi az, hogy „Facebookos” médiacsoport?olvasási idő 2 perc

Nagyon sokan azt hiszik, hogy ha van pár százezer rajongójuk egy Facebook oldalon, akkor egy médiavállalat fejei lettek. Azt hiszik egy olyan tömeg van a kezükben, akiknek mostantól nagyon drágán és sokszor reklámot közvetíthetnek és ebből jól meggazdagodnak. Ha csak ilyen egyszerű lenne! Mert hát laikusok szemében jól is hangzik, hogy van 459 ezer rajongónk, csak előfordulhat, hogy gyakorlatilag egy adott termék, promóció esetén semmit nem ér.

Épp Konkurencia elemzést – backlink analízist végeztem egy ügyfélnek és közben futottam bele a fenti gondolatsort alátámasztó backlinkbe és a hozzátartozó posztba. Onnan tudtam, hogy fizetett kampányról volt szó, mert okos URL-t használtak a kampány mérésére. Megnéztem magamnak kicsit közelebbről a hirdetést és a Facebook oldalt.

A Facebook oldalt valamivel több, mint 459 000 felhasználó kedveli és 37 563 ember beszél róla. Ennek ellenére a reklám posztra 43 lájk és 19 megosztás érkezett. Kötve hiszem, hogy bármiféle megtérülés realizálható volt a kiposztolás után. Hol ott egy-egy ilyen poszt 5-10, akár 20ezer Forintba is kerülhet. Akkor már érdemes ezt az összeget Adwords-ön vagy Facebook hirdetésen elkölteni.

Fogadjuk nagyon – nagyon szkeptikusan azokat a kijelentéseket, ajánlatokat, amelyek egy nagy Facebook oldalon „bér-posztolásról” szólnak, mert egyszerű pénzkidobás az egész művelet ha az adott oldal rajongói nem aktívak, nem releváns célközönség vagy az oldal gazdái már agyon reklámozták őket.

Mindig gondolkozzunk hosszútávú, emocionális szinten ható, a felhasználókat a kampányba bevonó megoldásokban! Az egyszeri beposztolásos fizetett poszttól ma már ne várjon senki se csodát.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük