Mi kell ahhoz, hogy piszkosul sikeres és gazdag vállalkozó legyél?

Természetesen én is, mint minden online marketinges és az online világban (is) vállalkozó, rendszeresen nézem a külföldi és hazai vállalkozók, szakmai vloggerek,  motivátorok videóit. Sokszor találni köztük egyedi, inspiratív személyeket, akiket jó szívvel ajánlok követőimnek. Ilyen személyt ajánlok most is: a neve Polgár Árpád. Siker, tapasztalat, elegancia.

A műkincskereskedőből, ma már inkább ingatlanbefektetéseiből élő, magyar származású üzletember csatornája 2019. január 30-án, éppen a Magyar Marketing Fesztivál idei rendezvény napjaiban debütált. Azóta több, mint 23 ezer feliratkozóval és egészen egyedi tartalmú videókkal büszkélkedhetnek. A videókat feleségével, Tündével készíti – akitől nem is esik messze a videózás, hiszen ő maguk is úgy ismerkedtek meg, hogy Tünde az RTL KLUB riportereként készített – ahogy ő hívja “Árpival” – interjút.

Egyik legutóbbi videójában a sikerről és a gazdagságról beszél. Ennek kivonatát és mondatát szeretném veled is megosztani. Árpi szerint a sikernek és a biztos gazdagságnak nincs mindenkor működő, tuti receptje vagy titka. De van egy pár alapvető feltétele annak, hogy ezeket a célokat Te is elérd az életben. Nézzük is őket:

Legyél “leg” valamiben

Árpi mondja: “Ne gazdag akarj lenni, hanem sikeres!” Legyél önmotivált. Egy olyan törekvés szükséges a sikerhez, ami minden körülmények között előre visz. A “leg-leg” ne akarj lenni. De legyél a “leg” valamiben. A szakmádon belül (is) törekedj arra, hogy az élbolyhoz tartozz és valamiben a “leg” legyél.

Norbi mondja: A legfontosabb az életben, hogy úgy vállalkozz, hogy szeresd, amit csinálsz és a saját szakmádon belül próbálj a legjobb lenni. Még ha nem is sikerül, próbáld meg 🙂

Találd meg a rést!

Árpi mondja: Olyan szolgáltatást, terméket / szolgáltatást adj, amire van igény, de még nem kezelték vagy nem kezelték megfelelően. Olyan terméket fejlessz, amit sokan szeretnének használni vagy hajlandóak lennének használni, de még nincs a piacon. Nem csak megtalálni lehet, hanem kreálni is! (pl. Starbuck-féle, meleg pohár ellen védő papírgyűrű, ami segíti hogy megfogd a poharat, de ne égesd meg a kezedet). A Te piaci résed nem csak online létezik!

Norbi mondja: Ha tudod, hogy miben vagy jó és mivel szeretnél foglalkozni (talán ez erősebb, mint az első), akkor kutass piacot. Tanácsadói éveim során a cégek többsége annak köszönheti a sikertelenségét és kudarcát (=csőd), hogy nem végzett piackutatást. Nagyon hitt a termékben és ez a “lila”-köd elborította őket, azt gondolták (tévesen), hogy a piac is hasonlóképpen fog reagálni rá. És igen: a te vállalkozásod nem csak online létezhet! Bár ma már a SEO egy nagy fegyver, sokszor a cégek bevételének 2/3-t adja, ne feledd el a hagyományos disztribúciós és kommunikációs csatornákat.

Dolgozz!

Árpi mondja: “Ha megvan a motivációd, akkor 24 órát kell dolgoznod!” – mondja. Persze ehhez motiváció kell, de a lényeg hogy ki kell dolgoznod a “beledet”. Siker munka nélkül? Elképzelhetetlen.

Norbi mondja: Ez az én tapasztalatom is. A Magyar Marketing Fesztivál azért lehet ma Magyarország legnagyobb, üzleti- és marketingtrendekkel foglalkozó konferenciája, mert kidolgoztam és kidolgozom a belem azért, hogy mind a kiállítók, mind a résztvevők jól érezzék magukat. Ha valamiben a “leg” akarsz lenni, akkor nincs hétvége, nincs ünnep. Amíg Te megvalósítod az álmodat, addig a többiek hagyj bulizzanak és kávézzanak az überdrága menő belvárosi kávézóba. Ha beleteszed a munkádat, és ha a rés is megvan, akkor hamarosan eredménye is lesz!

Siker sikert vonz!

Árpi mondja: “El kell hinned, hogy sikeres vagy, jó az út, amin jársz és el kell tudni magadat.” – mondja Árpi. A tanulás csak technika. A tanulással jó értékesítő lehetsz, de igazán sikeres csak motivációval , sok munkával és hittel. Ezzel együtt a kisurgárzásod is lesz, az emberek veled akarnak majd dolgozni.

Norbi mondja: Szerintem ez nem másról szól, mint arról, hogy hiszel a termékben. Hiszel abban, amit csinálsz. Mondok egy példát: Nagyon kevesen tudják, de a Magyar Marketing Fesztivál mellett (amiben 7 éve 100%-osan hiszek) egy másik nagy, ezúttal európai piacra készülő, fizikai termék előkészítésébe fogtam. Erről sajnos még nem beszélhetek, de hamarosan megtudjátok mi is ez. Cégvezetők, vállalkozóknak fog szólni, de ez egy kereskedelmi termék. Egy fizikai termék, amelynek én leszek a világon a kizárólagos forgalmazója(!). A gyártómnak mindig azt mondom: “Én a marketinget és az értékesítést elintézem, a piacra bevezetés a véremben van, de a termék jó legyen ez a te feladatod. Ha a piacnyitás előtti tesztfázis nem lesz 99%, akkor NEM TUDOK hinni a termékbe. Ha pedig nem hiszek a termékben, akkor nem tudok mellé állni.. Ennyit a hitről!

Légy kitartó

Ne add fel, légy kitartó. A siker nem azonnal jön! Hidd el, hogy jó a terméked és ne engedj negatív energiákat a közeledbe. A vállalkozás nem egy hegymenet, egyszer fent – egyszer lent. A vállalkozók különleges képessége, hogy a legrosszabb helyzetekből is tudnak tanulni és kitartanak, amíg eredményt nem sajtolnak ki a törekvésükből.

Árpi teljes videója itt érhető el és remélem nem haragszik, hogy “Árpinak” hívtam, a Polgár Árpád nagyon távolságtartó lett volna.

Neked pedig jó megvalósítást!

(X) A kiadvány és a blogbejegyzés támogatója a VII. Magyar Marketing Fesztivál (2020.01.23.), ahol bemutatjuk a legújabb üzleti- és marketingtrendeket és felkészítünk a 2020-as év kihívásaira.

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with: ,