Miért ne lehetne a Te cégedben is egy Vincent?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Vincent egy pincér, szorgalmas, keményen dolgozik, hogy meglegyen a család betevője. Egy különlegessége van: minden másik pincérnél több borravalót visz haza, de még a környék éttermeinek pincérei közül is. Vincentnek van egy titka, amit a Te céged is alkalmazhat bármikor…

Vincent jó munkatárs, és a vendégek legnagyobb barátja. Van egy rossz tulajdonsága: az étlap kiosztásánál és a napi ajánlat megkérdezésekor “kikotyogja” azt is, hogy aznap a séf melyik ételt rontotta el és melyik sikerült a legjobban. A főnök ezt nem tudja, Vincent nem is szeretné, ha megtudná, de a vendégek imádják ezért. Barátjuk közé fogadják, személyes dolgokat is megosztanak vele, mert Vincent jót akar nekik, amit a ők nem egyszer szép kis borravalóval is meghálálnak.

Mi a titka Vincentnek? Nem más, mint az, hogy tud hibázni, illetve betudja vallani, ha hibázik ő vagy a cége. Ezt pedig a célközönsége (a vendégek) szemében emberi, emocionálisan elismerhető dolog. Sokkal inkább díjazzák ugyanis, ha bemered vallani hibáidat, mintha nem szólsz róla és ők jönnek rá.

Ugyanez igaz a vállalkozásunk életének minden egyes momentumára. Ha fatelep vagy, jön egy faárud és bevallod, hogy habár jó minőség, de szerinted a múltkori szállítmány szebb volt, akkor azzal még nem írod le a cégedet. Épp ellenkezőleg! Egy olyan cégvezető fényében tűnsz fel, akinek fontos, hogy ne vegyenek tőle olyat, amilyet nem szeretnének. Olyan, aki elmondja a hibáit is és nem csak fényezi magát.

Érdekesség, de tőzsdei elemzők megfigyelték, hogy azok a nagyvállalatok (amerikai tőzsdéről van szó), amelyek bevallották valamilyen hibájukat, gyengeségüket, azoknak attól kezdve értékesebbé váltak a papírjaik.

Sok Vincent-féle történetem van még és ezt mind megszeretném mutatni, hogy jó példa legyen minden magyar kis- és középvállalkozásnak! Éppen ezért is döntöttük el, hogy a december 8-án megjelenő Marketingesek Lapja kisvállalati marketing szaklapban rendszeres rovatot fogunk ennek a témának szánni, és az extraként letölthető hanganyag sokszor fog feldolgozni ilyen (de már magyar) sikertörténeteket. A szaklap első, bemutató száma – digitális változatban – díjmentes!

Vincent emberi tulajdonságokkal bír. Olyan tulajdonságokkal, amit a céged is magára ölthet. Miért ne lehetnél Te a vásárlód legjobb barátja? Te voltál már olyan helyzetben akár vásárlóként, akár eladóként, amikor Vincent volt veled szemben vagy Te voltál magad Vincent?


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Mikor tudjuk, hogy marketing stratégiára van szükségünk?

Egy érdekes és megtörtént ügyfél-sztorit szeretnék elmesélni, amely rávilágít arra, hogy mi a különbség tudatos marketing és a tervezés nélküli...

Close