Miért ne lehetne a Te cégedben is egy Vincent?

Vincent egy pincér, szorgalmas, keményen dolgozik, hogy meglegyen a család betevője. Egy különlegessége van: minden másik pincérnél több borravalót visz haza, de még a környék éttermeinek pincérei közül is. Vincentnek van egy titka, amit a Te céged is alkalmazhat bármikor…

Vincent jó munkatárs, és a vendégek legnagyobb barátja. Van egy rossz tulajdonsága: az étlap kiosztásánál és a napi ajánlat megkérdezésekor “kikotyogja” azt is, hogy aznap a séf melyik ételt rontotta el és melyik sikerült a legjobban. A főnök ezt nem tudja, Vincent nem is szeretné, ha megtudná, de a vendégek imádják ezért. Barátjuk közé fogadják, személyes dolgokat is megosztanak vele, mert Vincent jót akar nekik, amit a ők nem egyszer szép kis borravalóval is meghálálnak.

Mi a titka Vincentnek? Nem más, mint az, hogy tud hibázni, illetve betudja vallani, ha hibázik ő vagy a cége. Ezt pedig a célközönsége (a vendégek) szemében emberi, emocionálisan elismerhető dolog. Sokkal inkább díjazzák ugyanis, ha bemered vallani hibáidat, mintha nem szólsz róla és ők jönnek rá.

Ugyanez igaz a vállalkozásunk életének minden egyes momentumára. Ha fatelep vagy, jön egy faárud és bevallod, hogy habár jó minőség, de szerinted a múltkori szállítmány szebb volt, akkor azzal még nem írod le a cégedet. Épp ellenkezőleg! Egy olyan cégvezető fényében tűnsz fel, akinek fontos, hogy ne vegyenek tőle olyat, amilyet nem szeretnének. Olyan, aki elmondja a hibáit is és nem csak fényezi magát.

Érdekesség, de tőzsdei elemzők megfigyelték, hogy azok a nagyvállalatok (amerikai tőzsdéről van szó), amelyek bevallották valamilyen hibájukat, gyengeségüket, azoknak attól kezdve értékesebbé váltak a papírjaik.

Sok Vincent-féle történetem van még és ezt mind megszeretném mutatni, hogy jó példa legyen minden magyar kis- és középvállalkozásnak! Éppen ezért is döntöttük el, hogy a december 8-án megjelenő Marketingesek Lapja kisvállalati marketing szaklapban rendszeres rovatot fogunk ennek a témának szánni, és az extraként letölthető hanganyag sokszor fog feldolgozni ilyen (de már magyar) sikertörténeteket. A szaklap első, bemutató száma – digitális változatban – díjmentes!

Vincent emberi tulajdonságokkal bír. Olyan tulajdonságokkal, amit a céged is magára ölthet. Miért ne lehetnél Te a vásárlód legjobb barátja? Te voltál már olyan helyzetben akár vásárlóként, akár eladóként, amikor Vincent volt veled szemben vagy Te voltál magad Vincent?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Mikor tudjuk, hogy marketing stratégiára van szükségünk?

Egy érdekes és megtörtént ügyfél-sztorit szeretnék elmesélni, amely rávilágít arra, hogy mi a különbség tudatos marketing és a tervezés nélküli...

Close