Mikor tudjuk, hogy marketing stratégiára van szükségünk?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Egy érdekes és megtörtént ügyfél-sztorit szeretnék elmesélni, amely rávilágít arra, hogy mi a különbség tudatos marketing és a tervezés nélküli marketing “kicsapongás” között.

Egyik héten megkeresett egy vállalkozás azzal kéréssel, hogy segítsünk neki abban, hogy egy új, szebb weboldala legyen. Elmondta, hogy megjárta a korábbi “webfejlesztővel”, elmesélte hogy végül is nem lett a projektből semmi – még idő előtt felismerte, hogy nem profival van dolga.

Kérdezgettem a weboldalról, hogyan nézzen ki, mi legyen rajta, milyen funkciók – és egyáltalán mi a célja a weboldallal? Hol helyezkedik el a weboldal a cégének marketing rendszerében? Van-e a vállalkozásnak írott marketing stratégiája, amit korábban ismertettek a dolgozókkal és a szerint működnek-e?

A csendből már tudtam mindent…

Elmeséltem, hogy mennyire nem az a fontos, hogy egy weboldal hipermodern vagy sokfunkciós legyen, és azt is, hogy a jó arculaton felül mennyire fontos az, hogy a weboldalnak célja legyen. Milyen szolgálatba lesz állítva, valamint, hogy a cég marketingjének egészét tekintve milyen szerepet szánunk neki?

Legyen az csak egy online névjegy? Akkor nem kell pl. fórum funkció. Lehessen megnézni a termékeket, akár 3D-ben? Akkor viszont erősen rá kell menni a használhatóságra, átláthatóságra és ez mellé letisztult grafikát kell tenni! De összességében mit csináljon a weboldal? Feliratkozókat gyűjtsön, betereljen a webáruházba vagy levásárolható kupont adjon az offline üzletbe? A feliratkozókkal mit fogunk tenni, hány lépésben, milyen célból? Onnan majd hova léptetjük tovább? Ha behívjuk a boltba? Akkor ott mi fogja várni őket? Lesz-e első vásárlói “ajándék” vagy bármilyen előre koreografált profizmus?

Az estén szinte csak én beszéltem…

Rádöbbentettem a vállalkozót arra, hogy ne bízzon meg engem a weboldal elkészítésével…még ne. Először marketing stratégiát és marketing rendszert kell megalkotnia, amely így az év vége felé még szerencsés is: 2013-ban már egy felturbózott marketinggel lendítheti fel cégének ismertségét, megítélését és forgalmát.

Nagyon hálás volt, hogy rávezettem a döntésre…a marketing stratégia elkészítését pedig megrendelte tőlünk.

Nagyon fontos, hogy rendszerben gondolkozzunk és ne eszközökben! Ne csak egy weboldalban, egy Facebook oldalban, egy blogban vagy egy kiadványban, hanem gondoljuk azt is át, hogy az hol helyezkedik el a mi marketing rendszerünkben és mi a pontos feladata? Mit fog tenni az az eszköz azért, hogy a látogatóból ügyfél legyen, az érdeklődőből elégedett minket ajánló vásárló?

Ezért is döntöttük el, hogy a december 8-án megjelenő Marketingesek Lapja kisvállalati marketing szaklapban rendszeres rovatot fogunk ennek a témának szánni, a januári hanganyag mellékletben (ami a weboldalról lesz majd letölthető) pedig a 2013-as marketing tervünk ellenőrzőlistáját tesszük elérhetővé előfizetőinknek. A szaklap első, bemutató száma – digitális változatban – díjmentes!

Ugye tanulságos volt a történet? Ugye mennyire másképp látjuk a világot, ha nem eszközöket, hanem az eszközök összességét = a marketing rendszert akarjuk látni?

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with:
2 comments on “Mikor tudjuk, hogy marketing stratégiára van szükségünk?
  1. D. Bikfalvi Moni szerint:

    Ez nagyon jó cikk, Norbi, remekül összefoglaltad. Pontosan így szoktam járni az új ügyfelekkel én is. Úgyhogy most már preventíve meg is kérdezem ezekről a dolgokról az érdeklődőket, még az űrlapon, amivel weblapkészítési ajánlatot kérnek. Így egy lépést megsprórolunk, és a személyes találkozón már rögtön onnan indulunk, hogy (legalább részben) már átgondolta, mit is akar a weblappal kezdeni.

    Köszönöm ezt a cikket, fogom ajánlani az érdeklődőimnek!

  2. Dodek Szilvia szerint:

    Teljes mértékben egyetértek. Ugyanezt az elvet alkalmazzuk mi is, amikor infoterméket kérnek tőlünk az ügyfelink.
    Mindig felhívjuk a figyelmüket, hogy ne eszközökben gondolkodjanak, hanem rendszerben. Ezért mi kizárólag olyan eszközöket kínálunk a számukra, amik szorosan, integráltan együttműködnek egymással. Legyen szó akár kommunikációról, akár dokumentumkezelésről vagy marketing rendszerről. Ha ugyanis az eszközök képesek integráltan, rendszerben működni, akkor rengeteg időt és energiát takaríthatunk meg a segítségükkel, hiszen minden szükséges adat elérhető az összes rendszerből, bármilyen eszközzel, bárhonnan a világon.
    Én csak azt nevezem rendszernek, ami tervezetten, egy egységként képes működni, ezzel segítve a vállalkozás hatékonyságát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.