Mikor tudjuk, hogy marketing stratégiára van szükségünk?olvasási idő 3 perc

Egy érdekes és megtörtént ügyfél-sztorit szeretnék elmesélni, amely rávilágít arra, hogy mi a különbség tudatos marketing és a tervezés nélküli marketing „kicsapongás” között.

Egyik héten megkeresett egy vállalkozás azzal kéréssel, hogy segítsünk neki abban, hogy egy új, szebb weboldala legyen. Elmondta, hogy megjárta a korábbi „webfejlesztővel”, elmesélte hogy végül is nem lett a projektből semmi – még idő előtt felismerte, hogy nem profival van dolga.

Kérdezgettem a weboldalról, hogyan nézzen ki, mi legyen rajta, milyen funkciók – és egyáltalán mi a célja a weboldallal? Hol helyezkedik el a weboldal a cégének marketing rendszerében? Van-e a vállalkozásnak írott marketing stratégiája, amit korábban ismertettek a dolgozókkal és a szerint működnek-e?

A csendből már tudtam mindent…

Elmeséltem, hogy mennyire nem az a fontos, hogy egy weboldal hipermodern vagy sokfunkciós legyen, és azt is, hogy a jó arculaton felül mennyire fontos az, hogy a weboldalnak célja legyen. Milyen szolgálatba lesz állítva, valamint, hogy a cég marketingjének egészét tekintve milyen szerepet szánunk neki?

Legyen az csak egy online névjegy? Akkor nem kell pl. fórum funkció. Lehessen megnézni a termékeket, akár 3D-ben? Akkor viszont erősen rá kell menni a használhatóságra, átláthatóságra és ez mellé letisztult grafikát kell tenni! De összességében mit csináljon a weboldal? Feliratkozókat gyűjtsön, betereljen a webáruházba vagy levásárolható kupont adjon az offline üzletbe? A feliratkozókkal mit fogunk tenni, hány lépésben, milyen célból? Onnan majd hova léptetjük tovább? Ha behívjuk a boltba? Akkor ott mi fogja várni őket? Lesz-e első vásárlói „ajándék” vagy bármilyen előre koreografált profizmus?

Az estén szinte csak én beszéltem…

Rádöbbentettem a vállalkozót arra, hogy ne bízzon meg engem a weboldal elkészítésével…még ne. Először marketing stratégiát és marketing rendszert kell megalkotnia, amely így az év vége felé még szerencsés is: 2013-ban már egy felturbózott marketinggel lendítheti fel cégének ismertségét, megítélését és forgalmát.

Nagyon hálás volt, hogy rávezettem a döntésre…a marketing stratégia elkészítését pedig megrendelte tőlünk.

Nagyon fontos, hogy rendszerben gondolkozzunk és ne eszközökben! Ne csak egy weboldalban, egy Facebook oldalban, egy blogban vagy egy kiadványban, hanem gondoljuk azt is át, hogy az hol helyezkedik el a mi marketing rendszerünkben és mi a pontos feladata? Mit fog tenni az az eszköz azért, hogy a látogatóból ügyfél legyen, az érdeklődőből elégedett minket ajánló vásárló?

Ezért is döntöttük el, hogy a december 8-án megjelenő Marketingesek Lapja kisvállalati marketing szaklapban rendszeres rovatot fogunk ennek a témának szánni, a januári hanganyag mellékletben (ami a weboldalról lesz majd letölthető) pedig a 2013-as marketing tervünk ellenőrzőlistáját tesszük elérhetővé előfizetőinknek. A szaklap első, bemutató száma – digitális változatban – díjmentes!

Ugye tanulságos volt a történet? Ugye mennyire másképp látjuk a világot, ha nem eszközöket, hanem az eszközök összességét = a marketing rendszert akarjuk látni?

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük