Oda kell figyelni a click-to-call Adwords funkcióra!olvasási idő 2 perc

Nyugodt szívvel mondhatom, hogy a Google Adwords a magyar kis- és középvállalkozók egyik legnépszerűbb és legkedveltebb kattintás alapú (fizetés csak látogatók/kattintás után) hirdetési rendszere. Ebben van arra is lehetőség, hogy hirdetéseink mellé telefonszámot rendeljünk (Hirdetésbővítmények) és azonnal hívhatóvá váljunk, ha mobilkeresés során megtalált minket egy potenciális vásárló.

A mobil marketing a jövő elektronikus marketingjének egyre inkább befolyásos szereplője. Ezt támasztja alá az okostelefonok és a rajtuk futó alkalmazások rohamléptekben történő terjedése, a mobil hardvergyártók sokszor követhetetlen versenye – minden a mobil felé tolódik el. De ez nem új dolog, régóta mondjuk mi is.

Nem hazai adatok következnek (ilyet a Google még nem szolgáltat), de elgondolkodtató, hogy ma már a Google 30 millió ilyen típusú klikkelést tart számon havonta. Ennyien választják, hogy a mobilkeresés során egyből hívni szeretnék a hirdetőt.

mobil-marketing-adwords-bovitmeny

Három keresés közül egy helyi vonatkozású/célú a mobilon, ugyanez egy asztali gépen 5:1. Vagyis a mobil keresők mindig a helyi megoldásokat keresik és szeretnék a hozzájuk legközelebbi szolgáltatót, boltot megtalálni. Ez jó hír annak, aki kis marketinggel, nem egy frekventált helyen üzemel.

A Google, mobilhirdetésekért felelős (globális) vezetője szerint (ebben az interjúban) például a szándék és az akció (pl. felkeresem a boltot) a mobil platformon sokkal erősebb. Továbbá, a hirdetők beszámolói alapján, a Click-To-Call bővítmény bevezetése akár 6-8% -os CTR emelkedéshez (átkattintási arány a hirdetés esetében. Ha 100 megjelenésból, 8-an kattintottak a hirdetésünkre, akkor 8%-os a CTR-ünk.) is vezethet. Egy jó beállítás esetén, ez komoly költségmegtakarítást jelent.

Amit mi, magyarországi kis- és középvállalkozások tehetünk, hogy használjuk ezt a szolgáltatást, felkészítjük a weboldalunkat a mobil platformon való megjelenésre (reszponzív dizájn például) illetve magukat a hirdetéseket is ezek függvényében állítjuk be, szegmentáljuk.

Ezekben a feladatokban mi, a Marketing112 is szívesen segítünk! A Marketing112 Google Adwords minősítéssel rendelkező kollégái állnak a rendelkezésedre. További információk a szolgáltatásról itt.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük