Mindig beszélünk a piackutatásról, a célközönségről, de én ennél többet akarok és szeretek lemenni a vizsgált cégeknél egészen az ügyfél profilig. A legnagyobb kaland meghatározni, hogy milyen típusú egy vásárló, milyen szokásai vannak és mit lehet elmondani róla, valamint a hozzá hasonlókról. Online váráslói típusok – jó tudni!
Miközben írom a könyvemet, akarva akaratlanul mindig belefutok a vásárlók elemzésébe, profilozásába és hidd el, ennek igen is nagy szerepe van. Abszolút javaslom beleépíteni a CRM rendszeredbe is, hogy tudd, mit várhatsz el az egyes ügyfélszegmensektől. Ne csak, mint egyént kell, hogy ismerd Kis Elemért (csak mondtam egy nevet), hanem azt is tudnod kell, hogy ő milyen típusú online vásárló. Hát íme a kategóriák:
#1 online vásárlói típus : Az élenjáró
- Interneten vásárlók 10-12%-a.
- Életük része a webáruházba járás, az online fizetés és vásárlás.
- Nem csak maguknak vásárolnak, hanem családtagjaiknak.
- Külföldi webáruházakat is ismernek és használnak.
#2 online vásárlói típus : A tájékozódó
- Elsősorban műszaki cikkeket vásárol az interneten
- Készül a vásárlásra
- Lojálisak a webáruházakhoz és olvassák a hírleveleit
- Jellemző az alapos, minden részletre kiterjedő információszerzés
#3 online vásárlói típus : Az időtakarékos
- 19% az interneten vásárlóknak, főként diplomások
- soha sincs idejük, időt spórolnak és nem pénzt
- időtakarékosságból vásárolnak, akció
- konkrét célokkal „webáruházoznak” és rövid ideig maradnak az e-boltban
#4 online vásárlói típus : A nyugodt
- Magasabb életkorral rendelkezik
- Az online vásárlók 20-22%-a tartozik ide
- Magas élelmiszer-vásárlási arány
#5 online vásárlói típus : A spóroló
- 29%-a az online vásárlóknak
- Fő motíváció az alacsony ár (tipikus kuponos vásárlók)
- Vevők az akcióra és másokat is hoznak
Remélem segítettem. Ja és: Hamburger van? 🙂