Online vásárlói típusok

Mindig beszélünk a piackutatásról, a célközönségről, de én ennél többet akarok és szeretek lemenni a vizsgált cégeknél egészen az ügyfél profilig. A legnagyobb kaland meghatározni, hogy milyen típusú egy vásárló, milyen szokásai vannak és mit lehet elmondani róla, valamint a hozzá hasonlókról. Online váráslói típusok – jó tudni!

Miközben írom a könyvemet, akarva akaratlanul mindig belefutok a vásárlók elemzésébe, profilozásába és hidd el, ennek igen is nagy szerepe van. Abszolút javaslom beleépíteni a CRM rendszeredbe is, hogy tudd, mit várhatsz el az egyes ügyfélszegmensektől. Ne csak, mint egyént kell, hogy ismerd Kis Elemért (csak mondtam egy nevet), hanem azt is tudnod kell, hogy ő milyen típusú online vásárló. Hát íme a kategóriák:

#1 online vásárlói típus : Az élenjáró

  1. Interneten vásárlók 10-12%-a.
  2. Életük része a webáruházba járás, az online fizetés és vásárlás.
  3. Nem csak maguknak vásárolnak, hanem családtagjaiknak.
  4. Külföldi webáruházakat is ismernek és használnak.

#2 online vásárlói típus : A tájékozódó

  1. Elsősorban műszaki cikkeket vásárol az interneten
  2. Készül a vásárlásra
  3. Lojálisak a webáruházakhoz és olvassák a hírleveleit
  4. Jellemző az alapos, minden részletre kiterjedő információszerzés

#3 online vásárlói típus : Az időtakarékos

  1. 19% az interneten vásárlóknak, főként diplomások
  2. soha sincs idejük, időt spórolnak és nem pénzt
  3. időtakarékosságból vásárolnak, akció
  4. konkrét célokkal “webáruházoznak” és rövid ideig maradnak az e-boltban

#4 online vásárlói típus : A nyugodt

  1. Magasabb életkorral rendelkezik
  2. Az online vásárlók 20-22%-a tartozik ide
  3. Magas élelmiszer-vásárlási arány

#5 online vásárlói típus : A spóroló

  1. 29%-a az online vásárlóknak
  2. Fő motíváció az alacsony ár (tipikus kuponos vásárlók)
  3. Vevők az akcióra és másokat is hoznak

Remélem segítettem. Ja és: Hamburger van? :)


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A garancia ma már pozicionálás

Meglévő és leendő ügyfeleimmel folytatott beszélgetéseim során rendre rájövök, hogy vannak témakörök, amelyek állandó kiinduló- és végpontok egy vállalkozás online...

Close