Pozicionálás: milyen szűken célozzunk?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A minap belefutottam egy nagyon érdekes hirdetésbe. Nem is a hirdetés volt érdekes, hanem a pozicionálása. Elgondolkodtatott.

A pozicionálás nem más, mint egy piaci pozíciónak a megszerzése a vevők fejében. Ez a pozíció lehet egy, már meglévő (ilyenkor a kialakult asszociációnál kell erősebben hatnunk) vagy egy új, amit mi kreálunk meg – éppen azért, mert nincs vagy, hogy ne legyen konkurensünk. Az utóbbi mindig könnyebb.

A piac, ha meglát egy fekete színű üdítőt, általában a kólára gondolnak. Vagy ha az anyuka elküldi a kisfiát a boltba egy narancsos, szénsavas üdítőért, akkor azt mondja: “Hozz egy Fantát!” – még akkor is, ha a kisgyerek is tisztában van vele, hogy az anyu nem arra gondolt. A biztonságos autó kapcsán a svédek és a Volvo jut eszünkbe. Gyorsétterem Mc Donald’s (legalább is itthon, nálunk) és még sorolhatnám. Évek alatt kialakított asszociációk – nem egyszer dollármilliókért.

A pozicionálás megkülönböztetés, egyediség. Ezt pedig úgy is könnyen el lehet elérni, ha csak egy szűk célközönségnek kínálunk valamit – vagy éppen csak egy nagyon speciális termékkel foglalkozunk.

Például: lehetünk a női fehérneműk nagykereskedője. Lehetünk a használt autók legjobb áron történő átvevője. Lehetünk a kis- és középvállalkozások marketingtervezője, vagy a kismamák pénzügyi tanácsadója.

Nem gondoltam volna, hogy a hitelt kínáló cégek még engem is meglepnek. Ma ezt találtam egy napilapban. Hát nem zseniális? 🙂

Kkv marketing pozicionálás

Hitel időseknek. Hát mi ez, ha nem kreatív pozicionálás?

 

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with:
One comment on “Pozicionálás: milyen szűken célozzunk?
  1. Somlyai Richárd szerint:

    Na, sok cég örülne ekkora célkeresztnek…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.