PR mesterfokon: Hogy lehetsz a sajtó császára?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Emlékszem arra a hajnali órára, amikor az előző nap kiküldött sajtóközleményem eredményét kutattam és rátaláltam az egyik országos TV csatorna webes portálján a saját híremre. Hát az valami csoda volt! Ledöbbentem, hogy az online sajtó mennyire éhes egy-egy olyan hírre, aminek értéke van a többi látogató számára is. Az első sajtóközleményem egy, a piacon újdonságnak számító szolgáltatói portál elindulásával volt kapcsolatos, megírtam, elküldtem, le is közölték. Ezután már nem volt visszaút; rendre készítettem máskor is.

Azóta már számos sajtóközleményt publikáltam és a legsikeresebb mérlege 14 online sajtó megjelenés, több indexoldali cikk, 2 offline sajtócikk az online közleményem hatására és 1 rádióinterjú. Egy kis gyors reakcióért és legfeljebb másfél óra munkáért nem is olyan rossz üzlet, nem igaz? Nem is beszélve arról a több milliós hirdetési felületről, amelybe került volna nekem az a sok cikk, ha fizetett PR cikként jelentetem meg az írásomat.

Hogy Te is ilyen sikeresen járj, menjünk vissza a sajótközlemény előkészítési fázisához és nézzük meg, hogy kell felépíteni ezt a PR tevékenységet.

Instant sajtóközlemény-készítői gyorstalpaló

  1. gyűjtsük össze a tevékenységünk számára releváns hazai online sajtó elérhetőségeit, rendezzük egy hírlevélküldő szoftverbe.
  2. ha elkészült a sajtóanyag, vizsgáljuk meg, hogy milyen szemszögből lehet az érdekes az olvasók számára. (pl. innováció, statisztika)
  3. készítsünk több alternatív címsort a közleménynek
  4. írjuk le legalább 2 különböző stílusban a sajtóközleményt – majd ezek közül válasszunk objektív olvasói vélemény alapján.
  5. küldjük ki a sajtóközleményt és kövessük le 4-6 órán belül

Nagy siker az online parfüméria!

Megnyitott az első internetes online parfüméria Magyarországon, ami már a nyitás napján hatalmas sikert aratott. A cég ügyvezetője, Illatos Ernő, lapunknak nyilatkozva elmondta, hogy azon kívül, hogy a boltinál sokkal nagyobb választékkal rendelkeznek, a gyors, biztonságos és diszkrét vásárlásnak köszönhetően már a nyitás első órájától kezdve megrohamozták a böngészők az online-finom-parfum.com oldalt. A tulajdonosok a kezdeti sikereken felbuzdulva további fejlesztéseket terveznek.

Hát ebben benne van minden. Benne van a hatásos főcím, az újdonság, az exkluzivitás ereje és elegendő ahhoz, hogy felébressze a kíváncsiságot az olvasóban.

kkv marketing tanácsadás , marketing stratégia , marketing terv

A Népszabadság hasábjain

A sajtóközlemények megírása nem ördöngőség, bármennyire is azt hiszik a kis- és középvállalkozások tulajdonosai, marketing vezetői. Gyorsnak, aktuálisnak és értékadónak kell lenni. Ha értékes, új információt adunk vagy olyan cikket adunk át másnak kvázi ingyen felhasználható tartalomként, amit ő csak sok óra munkával tudna reprodukálni (jellemzően ilyenek a szakmai statisztikák), akkor annak a cikknek a sajtóközlésére nagy esély van.

kkv marketing tanácsadás , marketing stratégia , marketing terv

A Kulináriumban

Amit nem szeretnek a sajtók az az, amikor lerí a szövegből, hogy csak reklámoz és terméket akar eladni és alig van benne hasznos információ. Amikor tele van tűzdelve márkanevekkel és domain címekkel. Ezutóbbikból legfeljebb 1-1 –t bír el egy nem szponzorált sajtócikk.
.


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: , ,
4 comments on “PR mesterfokon: Hogy lehetsz a sajtó császára?
  1. Polló László szerint:

    Még azzal lehet trükközni, hogy 2-3 különböző hosszúságban írod meg a hírt. Ugyan a rövidet fogják megjelentetni, de a hosszúból is átvesznek mondatokat és megvan az a jó érzésük, hogy maguk jártak utána a dolognak… 🙂

  2. Azért tegyük hozzá, hogy a legjobb tanács sajtómegjelenések generálásának tekintetében, hogy “Keress fel egy szakembert!” A PR is szakma, irtó nagy különbség van azok közt, akik jól csinálják, meg azok közt, akik nem. Ahogy kőműveskedni vagy gázt szerelni sem érdemes önállóan, nem állunk neki a gyerekünk füléből kiműteni az idegentestet és az autónkat sem magunk fényezzük – marketing és PR területeken is sokkal inkább érdemes szakemberhez fordulni, mint barkácsolni.

  3. Oláh Péter szerint:

    Sziasztok,

    Világért se vedd kötekedésnek, Norbi, de ez a szösszenet még távolról sem hasonlít ütős sajtóközleményre – egyetértek Katával, hogy a stratégia kommunikációs feladatokra érdemes stabil referenciákkal rendelkező szakembert keresni, mert a fagyi visszanyalhat. 😉

  4. Miklovicz Norbert szerint:

    @Péter és @Kata : Igazatok van, egy komoly, stabil PR céget nem lehet egyszeri megjelenésekre alapozni, komoly és biztos sajtókapcsolatokra és tapasztalatra van szükség, de posztomban inkább arra akartam rámutatni, hogy bármelyik cég bekerülhet nagy nyomtatott és online sajtóba is. Pár évvel ezelőtt még én sem gondoltam volna, hogy benne leszek “A 100 leggazdagabb” magazinba, idén pedig ott vagyok. Ezek olyan sikerek, amelyekre felszeretném hívni az engem olvasó vállalkozások figyelmét. Nincs lehetetlen, csak tenni kell érte!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.