Reakció: A kkv-kra oda kell figyelni

Tegnap jelent meg a Marketinginfo hasábjain egy interjú a Magyar Marketing Szövetség új elnökével, Deák Gáborral (HM-EI Zrt.) aki sok érdekes mondott a szövetséggel kapcsolatos terveiről, céljairól. Ebben a posztban erre az interjúra szeretnék reagálni, mivel jómagam is figyelemmel kísérem a szövetség munkáját. Már csak azért is tartom magam kompetensnek, hogy ezt megtegyem, mert alapító- elnöke vagyok Magyarország egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő kis- és középvállalkozások döntéshozóiból, marketingeseiből álló klubjának, a MAMASZ Marketing- és Üzleti Klubnak, amely több, mint 250 taggal rendelkezik.

Alapvetően üdvözlöm az új elnököt, mert végre egy elnök, aki hangsúlyos figyelmet szeretne fordítani a piac ~90% -át (!!!) kitevő hazai kis- és középvállalkozásokra. Bár konkrét ötleteket, kézzel fogható ötleteket nem olvashattunk, bízom benne, hogy így lesz. Szükség is lesz rá, mert információim szerint javarészt csak a multi- és ügynökségi szektorból örülhetnek tagoknak, az egyéni vállalkozói és a magánszemélyek tagsági jelentkezési aránya a mai napig nem felel meg a vezetőség elvárásainak.

Az új elnök: Deák Gábor (Fotó: marketinginfo.hu)

A Marketing Szövetségről egyébként az a véleményem, hogy az összes szövetség közül őnekik kell megmászniuk a legnagyobb hegyet a siker elérése érdekében. A mai világ a részletekről, a specializációról szól, így pl. a Reklám- vagy a DM vagy a Piackutatók szövetségével szemben egy általános szövetség sok esetben hátrányba kerülhet egy szövetségbe belépni kívánó tagjelölt szemében. Továbbá, hogy egy-egy szövetség életében nagyon lassan őrölnek a malmok, többször nyitottam jómagam is projektekkel a szövetség felé, de sokszor azt éreztem, mintha magával a kormánnyal próbálok egyezkedni. Ha ezek a belső döntési folyamatok felgyorsulnának és kicsit rugalmasabb lenne a “nyitottság” a KKV marketing szolgáltatók felé, sok stratégiai kapcsolatra tehetnének szert.

Nem látom a munkájukba sajnos a naprakészséget, a weboldaluk nem méltó egy ilyen nevű- és múltú szervezethez (szememben ilyen egy szövetségi portál), kommunikációjuk az eseményeikre szűkülnek, a Marketing Szakértői Rendszer elnevezésű minősítő rendszerük pedig fejlesztésre szorulna, ha arra gondolok, hogy 10 év leigazolása után lényegében bemondásra megkapható ez a cím. Az év honlapja c. versenyükhöz pedig csak annyit tudok mondani, hogy egyszer egy egészségügyi portálommal indultam, befizettem a tagdíjat és önkényesen törölték a kategóriát. Ezeket a hibákat ki kell iktatni a verseny lebonyolításából! Tehát van még hova fejlődni, én drukkolok a vezetőségnek!

Egyetértek azzal a kijelentéssel viszont, hogy a KKV -k sok területen szakmai hiányosságokkal küzdenek, viszont hiányolok egyfajta “white paper” mozgalmat a szövetség részéről. A konferenciák mellett több ajánlást vagy javaslatot tehetnének egyes marketing eszközökre, marketing megoldásokra és több kisebb, specifikusabb könyvet adhatnának ki. Gyakorlati szakmai példamutatás kell! A legutolsó speciel nekem nem is tetszik, pár blogból az interneten több és részletesebb tudást szerezhetek meg.

Mint egy szervezet alapítója és vezetője tudom, hogy nehéz egy szövetség anyagi stabilitását megteremteni, a tagok aktivitását fenntartani és minőségi, szakmai munkát végezni közösen és megpróbálni megértetni, hogy az egyéni érdekek mellett (erre utal a MMSZ elnök is) fontos a közös szerepvállalás, a közös munka is. A szövetségek legnagyobb előnye szerintem a kapcsolati tőke fejlesztése. Ebben egyetértek, ez nálunk, a MAMASZ-ban is tökéletesen működik. Bár mi inkább vagyunk egy nagy család, mint egy konzervatív szervezet, remélem, hogy hónapról – hónapra fejlődni tudunk és hasonlókat kívánok az új elnöknek, és a Magyar Marketing Szövetségnek is!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Videómarketing III. – Hogyan készítsünk üzleti videót?

Utolsó, harmadik részéhez ért a videómarketinget bemutató cikksorozatunk (1. és 2. cikk ez volt). Igyekeztünk kicsit kedvet csinálni ahhoz a...

Close