Régmúlt legjobb közösségi média kampányai – és amiket tanulhatunk belőlük

Nagyon sok különböző módszer segítségével ítélhetjük meg egy közösségi média kampány sikerét: nézettség, értékesítési adatok, adományok, lájkok, megosztások, de mind közül a fizikailag nem érzékelhető, szemléltethető adatok a legfontosabbak.

Emlékezetes volt? Rezonált a közönséggel? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az Econsultancy készítői. Az általuk összeállított lista résztvevői nem biztos, hogy a legnagyobb hatást érték el, vagy hogy azokra költötték a legtöbb pénzt, de nagyon jók voltak, a többitől eltérőek, vagy egyenesen különcök.

A Diesel és a QR kódok

A divatnagyágyú, a Diesel kombinálta a Facebook-ot és a QR kódokat, hogy online is elérhetővé tegye azt az élményt, amit a boltok személyessége nyújt a vásárlóknak, hogy megoszthassák barátaikkal is. Ez persze csak egy példa arra, hogy mennyi mindenre hasznosak a QR kódok, emellett pedig briliáns módon építették bele a vásárlók virtuális életébe a való világ „tartalmát”.

A Smirnoff éjszakai élet csereprogram

A következő kampány ötezer lájkot, és több mint nyolcezer feltöltött parti képet eredményeztek a Smirnoffnak, Madonna pedig saját kezűleg választotta ki a globális táncverseny győztesét. Lehet, hogy a kampány egy otromba próbálkozásként indult (aminek a célja tulajdonképpen az volt, hogy az emberek ingyen reklámozzák a márkát), de aztán inkább egy megosztott élmény lett belőle – és ez a lényeg, hiszen pont erről szól leginkább a közösségi média.

Tweet Pie: 140 karakteres „twecipe” szakácskönyv

A konyhai készülékek gyártója, a Belling egy nagyon rövid szakácskönyvet jelentetett meg a Twitteren. Több mint 200 receptet küldtek be, de csak 50 került be magába a könyvbe. A kampány nem keltett túl nagy feltűnést, de remekül érzékeltette, hogy azok a márkák, amiket az ember nem feltétlenül kötne össze a közösségi médiával, igenis kreatívan gondolkodnak, és sokkal érdekesebb módon reklámozzák magukat, mint a nagy nevek.

A Muppets-film

A Disney nem bízta a véletlenre a film reklámozását: jóval a megjelenés előtt elkezdték promotálni. A kampány az összes létező közösségi média platformra betört, és ennek meg is lett az eredménye. Lájkolni lehetett Kermit-et a Facebook-on, Statler és Waldorf kalandjait pedig a Twitteren lehetett követni, de még a Google+ listához is hozzá lehetett őket adni. A Disney kampánya bemutatta, hogy hogyan kell a lehető legtöbbet kisajtolni abból, amiért a legjobban szeretnek a fogyasztók.

Edge Shave Gel: véletlenszerű kedvesség

Az @EdgeShaveZone teljesen véletlenszerűen kezdte el az embereket megcélozni a Twitteren annak azért, hogy ezeknek az embereknek részük legyen néhány kedves cselekedetben, ami pedig a márka Anti-irritáció kampányának volt a része. Három hónap alatt a Twitter oldal 1500 követőt gyűjtött be, és a #soirritating hashtaget kb. 6800-szor használták. Remek példája a kreatív gondolkodásnak.

Az Old Spice 2010-es kampányának kibővítése: Old Spice Man vs. Fabio

A 2010-es kampány olyan jól bejött az Old Spice-nak, hogy a márka úgy döntött: egy itáliai Adonisszal, Fabio-val egészíti ki azt, aki megpróbálja ellopni a figyelmet. Azonban hiába nézték meg 17 millióan a videót a YouTube-on, valahogy mégsem volt annyira sikeres a termék (legalábbis bevétel szempontjából), mint a korábbi verzió által. A tanulság mindebből az, hogy nagyon is valószínű, hogy vannak olyanok, akik csak épp az aktuális közösségi tartalmat „lájkolják”, de a valódi termék igazából nem is tetszik nekik.

Levi és Water Org: A Levi víztankja

A Levi ruhamárka egy olyan Facebook-játékot hozott létre, ami a felhasználókat a vízmegőrzésről tanítja. Minél jobbak voltak a játékban, és minél többször osztották meg ismerőseikkel a különböző platformokon a játék hírét, annál több liter vízhez jutottak a játékban – hogy a végén elérjék a Levi 200m literes célkitűzését, amikor is a játék/márka 250,000 dollárt adományozott a Water.org-nak.

Picture-47

Ennek ellenére a márkáknak óvatosnak kell lenniük az olyan dolgokkal, mint lájkok gyűjtése adományozás céljából, mert ez egy olyan taktika, ami a legtöbbször balul sül el, de ebben az esetben remekül működött.

Élőben a rácsok mögül

2011. május 28-án a Staffordshire Police a közösségi médiát használta arra, hogy bemutassa, hogy milyen is az élet igazából a rácsok mögött. Megváltoztatja vajon a bűnözőket? Nos, erre nem kaptunk választ, de ez egy igazán eredeti ötlet volt arra, hogy a rendőrségi ügyek és a bűnüldözés jobban átlátható legyen.

KLM élő válasz és KLM meglepetés

A KLM 2011-ben két nagyon emlékezetes kampányt is csinált. Az első a KLM élő volt, amelyben a márka dolgozókat használt (akik éppen hatalmas levelekkel rohangáltak fel-alá, a tweet-ekre „élő” választ adva), a második pedig a KLM meglepetés, amelyben járókelőket támadtak le és adtak nekik ajándékokat.

A Véletlenszerű kedves cselekedetek kampányhoz hasonlóan ez is egy nagyon jó módja volt annak, hogy megajándékozzák az ügyfeleket, valamint hogy tovább erősítsék a bizalmat és hűséget.

A szörnyű történetek világa

A szörnyű történetek világa (ami nagyon népszerű könyveken és TV sorozatokon alapult) egy olyan oldal (volt), ahol a gyerekek megismerkedhettek és böngészhettek a legvéresebb és legelképesztőbb történelmi időszakokkal. Ugye, hogy semmi sem hasonlítható ahhoz, amikor egy malacot egy középkori katapultból repítünk ki?

És ott volt még Charlie Sheen is…

Valószínűleg sokan felhúzták a szemöldöküket, amikor Charlie Sheen a Twitteren toborzott magának egy gyakornokot, akinek az volt a feladata, hogy ügyelje a színész közösségi médiában való szereplésének stratégiáját. A vállalkozó szellemű internships.com oldal egy olyan lehetőséget szúrt ki magának, amivel (állítólag) 82 000 jelentkezőt regisztráltak a pozícióra, és 100 000-en böngészték az oldalt, aminek köszönhetően a márka híre igen gyorsan elterjedt a médiában.

Eredeti nyelven itt.

Ha Te is szeretnél sikeres Facebook kampányokat futtatni és ügyfeleket szerezni a világ legnagyobb közösségi oldaláról, akkor kérd segítségünket vagy gyere el a következő Facebook-marketing mesterkurzusunkra, amelyek már több, mint fél éve telt házzal futnak!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Beszámoló: Email World 2013 (San Diego), 2. rész

Folytatjuk cikk sorozatunkat a második résszel. Ha szeretnéd tudni, hogy mi is ez a cikksorozat és mi a célunk vele,...

Close