Remarketing, avagy hogyan vedd rá a nézelődőket is a vásárlásraolvasási idő 4 perc

A remarketing segítségével azokat a felhasználókat érhetjük el, akik korábban már jártak a weboldalunkon, s miközben a Google Display hálózatának webhelyein böngésznek, célzott hirdetéseket jeleníthetünk meg nekik a Google AdWords segítségével. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy más és más egyedi hirdetést mutathatunk azoknak, akik vásároltak, és megint mást azoknak, akik nem, s akár rávehetjük őket arra is, hogy visszatérjenek a weboldalunkra és konverziót hajtsanak végre (azaz vásároljanak, iratkozzanak fel, kérjenek ajánlatot, stb.) A lehetőségek széleskörűek, szakmai tapasztalatunk és tevékenységünk köre szabhat csupán határt a remarketingben rejlő potenciálnak.

No, de kiket is kell céloznunk? Kik és miért nem vásárolnak a weboldalunkon?

Fő érvek a vásárlási folyamat megszakítására

1) Nem kész a vásárlásra 57%
2) Később szeretne vásárolni 56%
3) Túl drága a szállítási költség 55%

(forrás: Comscore, Entrepreneur.com / Learn with Google)

A remarketing kampányok segítségével nem veszítjük el ezeket a látogatókat, hanem visszatéríthetjük őket a weboldalunkra, ahol megtörténhet a vásárlás!

Remarketing a számok tükrében

A Google statisztikái szerint a remarketing közönség 84%- a fordul meg havonta a Google Display Hálózaton.  Ez azt jelenti, hogy nincs még egy olyan felület, ahol olyan könnyedén és akkora számban elérhetnénk a látogatóinkat.

Remarketing Adwordsben és Analyticsben

Azok, akik már kipróbálták a Google Adwords rendszerében a remarketing kampányokat és sikereket is elkönyveltek, imádni fogják az Analytics remarketingje által nyújtott lehetőségeket.  Egyszerű cimke elhelyezést (gyakorlatilag egy sorral bővül az Analytics kódja) és kifinomult célzási módokat kap, aki az Analytics alapján használ remarketinget.

Ha az Analyticsben beállítjuk az adminisztráció alatt a remarketing fülnél a szükséges lépéseket, az Adwordsben új szabály alapú listák létrehozásával pontosabban célozhatunk a látogatókra, mint valaha. Több mint 200 dimenziót használhatunk, ami a legprecízebb célzást jelenti. Az Analytics kezelőfelületén belül is létrehozhatunk listákat, s ezek automatikusan megjelennek az Adwords fiókban is.

Kampánystratégia ötletek a Google Analytics-sel

  • Célzás, hogy a bizonytalan érdeklődő befejezze a vásárlást
  • Célzás, az adott területekről érkező felhasználók felé
  • Célzás, az oldal látogatottsága alapján (pl. azokra célzok, akik ebben a hónapban kétszer is jártak a weboldalon)

vásárlás online

+1 ötlet a Google Analytics, a Google Adwords és a remarketing legjobb kihasználására

Szeretnél akár 80 százalékos konverziónövekedést? A Google adatai szerint ugyanis ekkora mértékű konverziónövekedést tapasztaltak versenyképes CPA-val a hasonló közönségekre célzók a Google rendszerében.

A hasonló közönségek lényege, hogy a rendszer megtalálja azt  a közönséget, amely hasonló böngészési szokásokkal rendelkezik, mint a weboldal meglévő közönsége. Minimum 500 fős listák esetén indíthatjuk el a hasonló közönségekre vonatkozó célzást, és a Google többek között nem készít közönség modelleket érzékeny témákkal – ilyen a rassz, a vallás, a szexuális beállítottság, – kapcsolatos webhelyek böngészési tevékenységei alapján.

A hasonló közönségek előnye az, hogy olyan új felhasználókat irányíthatsz a webhelyedre, akiknél nagyobb a valószínűsége, hogy érdeklődnek terméked vagy a szolgáltatásod iránt. Kár lenne nem kihasználni az ebben rejlő hihetetlen nagy lehetőséget!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük