Legálisak a Facebook nyereményjátékaid?olvasási idő 5 perc

A Facebook nyereményjáték szabályzati könyve nem könnyű tészta, hisz ahogy az online világ, úgy a szabályok is folyton változnak. Ezekkel jobb, ha tartjuk az ütemet, hisz cégünk megítélésének veszélyeztetése mellett, anyagi és a Facebookról való kizárásának kockázatával is számolnunk kell.

Nem szeretném hosszúra nyújtani a szót, célom ezzel a cikkel, hogy megmutassam mit szabad és mit nem, egy Facebook nyereményjáték, esetleg sorsolási játék futtatásánál, illetve egy-két hasznos tanáccsal ellátni téged, hogy vállalkozásod semmilyen akadályba ne essen közösségi média marketinged során, ez ugyanis egy fontos eleme a marketingmixednek. Tedd ezt hatékonyan és szabályosan!

facebook

Mi számít (Facebook) promóciónak?

Facebook promóciónak nevezünk minden olya, a Facebookon folytatott kommunikációs tevékenységet, melynek célja, hogy elősegítse az érdeklődő, illetve potenciális vásárló számára a termék vagy szolgáltatás megvásárlására irányuló gondolatait és döntését.

Célja lehet a forgalom növelése, brand-image javítása, kiárusítás, feliratkoztatás valahova, lead gyűjtés vagy közvetlen értékesítés növelése. Történhet nyereményjátékkal, ahol a vevők versenyeznek az ajándékért, továbbá kuponokkal, akciókkal, céges reklámajándék adásával, törzsvásárlói kedvezménnyel vagy akár hűségprogram szervezésével.

Történhet alkalmazással vagy oldalon belül, posztolással (ezt post-promotion -nek is szokták hívni).

A Facebook promóciós irányelvek

  • A promócióért te vállalsz felelősséget és nem a Facebook! Ezt meg is kell jelölnöd a játék leírásánál.
  • A játékot a saját céges Facebook oldaladon futtathatod vagy a vevőnek szánt Facebook appen. Személyes Facebook profilon nem!

Amit a játékban való részvételhez nem várhatsz el:

  • Hogy megosszák az oldalad ahhoz, hogy játékba léphessenek
  • Lájkolják az oldalad
  • Lájkoljanak egy másik oldalt
  • Több megadott oldalt lájkoljanak
  • Betaggeljék magukat egy képeden
  • Megosszák a nyereményjáték bejegyzését a barátok oldalain
  • Nem ösztönözheted a játékosokat arra, hogy új profilokat hozzanak létre a nyerési esély növeléséért.

Amit kérhetsz a nyerési esélyért cserébe:

  • Lájkolják a posztot
  • Kommenteljenek a poszthoz
  • Posztoljanak az oldalra
  • Írjanak üzenetet az oldalnak
  • Név ötletet nyújtsanak be egy új termékhez
  • Szavazzanak
  • A játékban való részvételhez kérheted, hogy lájkolják vagy megosszák az oldalt, azonban ez nem lehet egyedüli feltétele a részvételnek.

A Facebook promóciónak tartalmaznia kell a következőket:

  • A játék szabályzatát, adatvédelmi nyilatkozatodat (benne az Adatkezelési nyilvántartási szám igénylésemal, amivel a promóció előtt 8 nappal már rendelkezned kell)
  • Határidőt
  • Kik vehetnek részt a játékban
  • Elismerés, hogy a Facebook nem szponzorálja és nem adminisztrálja a játékot semmilyen tekintetben sem.
  • A Facebook nem vállal felelőséget a promócióval kapcsolatban semmiért

A nyertes felkeresésének legális módszerei:

  • Poszt a Facebook oldalon
  • Komment a résztvevők kommentjeihez
  • Email a jelentkezésnél megadott email címre
  • Üzenet küldése
  • A weboldal vagy blogon való kijelentés

A promóciónak továbbá meg kell felelnie:

  • Promócióra vonatkozó magyar jogszabályoknak
  • Magyar reklámtörvénynek
  • Fogyasztóvédelmi jogszabályoknak
  • Versenyjogi előírásoknak
  • Elektronikus kereskedelmi jogi rendelkezéseknek
  • Adatvédelmi jogszabályoknak
  • Gyermekvédelmi előírásoknak

Illegális promóció esetén:

  • A Facebook törli az appet vagy oldalt ( A Facebook naponta több száz ilyet töröl). Ebben az esetben elveszítjük az oldalunkat és vele együtt az összes like-ot, mely érthető, hogy súlyos veszteség a cég életében, annak pótlása sok idő, pénz és befektetett energia.
  • Bizonyos esetekben a Facebook EdgeRank algoritmusa, a szabályzatot sértő oldalakat kevésbé jeleníti meg a Facebook üzenőfalon, így jóval kevesebb emberhez jutnak el oldalunk posztjai, ezzel veszítve a sikerességéből.

Facebook integrált app esetén:

  • Minőségi terméket árulj
  • Add a vásárlóid kezébe a kontrolt
  • Védd az emberek adatait
  • Megfelelő használatra szólítsd a felhasználót

Mi népszerűsíthető Facebookon?

Minden olyan termékszolgáltatás mely a vállalkozás saját terméke/szolgáltatása, harmadik személyek és vállalkozások  reklámjait ugyanis tilos hirdetni. Néhány kivételtől eltekintve azonban szinte bármilyen termék vagy szolgáltatás reklámozható. Kivételnek számít minden, ami 18 év feletti közöségnek szól, itt ugyanis alkalmazni kell az életkori szűrést. Emellett tiltja a Facebook a vényköteles gyógyszerek értékestését és promótálását, az online szerencsejátékot, ügyességi játékot ( online kaszinó, bingó, sportfogadás, póker stb.) ezek ugyanis csak néhány országban engedélyezettek. Továbbá a fogyasztóvédelmi tilalmak, mint például nem lehet a promóció és annak tartalma hamis, félrevezető, vagy tisztességtelen.

Ha Te is mestere akarsz lenni a Facebook-promócióknak és a fentieken kívül, gyakorlati esettanulmányokat, élő példákat is szeretnél látni, gyere el 2016. október 1-én a Facebook-marketing mesterkurzusunkra!

Related Posts