Szakember kontra spórolás a marketingben

Kezdő marketingesként dolgoztam egy pici cégnél, ahol rám bízta a főnököm, hogy készítsek egy rendezvényre egy A5-ös szórólapot, spóroltunk a grafikuson. Minden nemű grafikai tudás nélkül, vért izzadva, pár nap alatt sikerült összehozni egy nagyjából elfogadható anyagot, amit átküldtem a nyomdának. Akkor derült ki számomra, hogy mi az a dpi és mi az a kifutó, amikor a nyomda visszadobta az anyagot és közölte, hogy ezt nem lehet megfelelő minőségben kinyomtatni. Profi grafikust nem akart megfizetni a cég, így ha tudtam, ha nem, meg kellett oldanom a problémát.

Miért meséltem el ezt a történetet? 

Egyrészt ez jó pár éve történt és azóta már ismerem a Photoshopot és néhány grafikai programot, másrészt, profi grafikussal dolgozom együtt és minden ügyfelemnek ezt ajánlom, mert vannak olyan szegmensek, ahol az olcsó húsnak igen híg a leve és a végén többet bukik a spórolni akaró vállalkozás, mint amennyit nyerhetne, ha megfizetné minden munkaterületen a szakembert. 

Mert értem én, hogy spórolni kell és a marketinges munkatárs (ha már van) legyen kreatív, és stratéga, és Adwords szakértő, szövegíró, programozó, grafikus és lapszerkesztő is, de vajon van olyan ember, aki minden részterületben profi és szakértő?

Mészáros Róbert látványügynök, grafikus szerint nagyon fontos, hogy a grafikai feladatokkal mindig szakértőt bízzunk meg, mert a leendő ügyfelek nem ismerik még a szolgáltatás / termék színvonalát, erről nagyrészt a megjelenésből következtetnek. Ha ez elhanyagolt, amatőr, akkor ezt vetítik a termékre/szolgáltatásra is.

Ugyanez igaz minden olyan részterületre, amihez külön szakértelem szükséges, így a weboldal keresőoptimalizálására vagy a Google Adwords hirdetések megtervezésére. Ha spórolsz a szakemberen és házon belül összeraktok tapasztalat nélkül egy kampányt, akkor az nagy eséllyel vinni fogja a pénzt, sem mint hozná. S persze így könnyen vonhatod le azt a téves következtetést: nem is ért ez nekünk semmit, nem használjuk többet. Holott, lehet, hogy csak megfelelően kellett volna használni.

Van, amin nem éri meg spórolni!

A költségmegtakarítás fontos, de nem mindegy, min spórolunk!

  • Elkészíthetjük a weblapunk egy ingyenes tárhelyen is, de vajon kit vesznek komolyabban, a profi weblapot vagy a reklámoktól hemzsegő, ránézésre bóvli honlapot?
  • Elkészíthetjük a szórólapunk saját magunk is, de vajon megéri, ha senkinek sem kelti fel a figyelmét?
  • Létrehozhatunk egyedül is online hirdetéseket és Google-s megjelenéseket, de ha nem a célcsoportunk találkozik a hirdetésünkkel, akkor megéri rá költeni?

marketingszakember

Mielőtt hozzálátsz egy feladathoz, gondold át, vajon mi a drágább? Ha te magad készíted el, vagy ha szakemberre bízod és az jól működik? 

Ha neked is van tapasztalatod, oszd meg bátran, tanuljunk belőle!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Hogyan marketingeznek a magyarországi webáruházak?

Nagyon lényeges kutatással rukkolt elő a hazai e-kereskedelem két fontos szereplője: az Olcsóbbat.hu és az UNAS. 2000 webáruházat kérdeztek meg...

Close