Szemtelenül jó lett a magyar Forbesolvasási idő 5 perc

Talán egy hónapja láttam meg először, egy Kreatív cikkben, hogy összeállt a magyarországi Forbes szerkesztősége, és már akkor bejelöltem a naptáramba, hogy megveszem az első számot. Mostanában jók a megérzéseim…ez is bejött.

A magyar Forbes brutálisan jó magazin lett. 108 oldal, minőségi kivitelezés, első osztályú tartalom. Pont olyan, amilyennek lennie kell. Az ár is szűr: 890 Ft. Előfizetve +2 szám ajándékba. Bár a Tesco-ban tucatjával láttam, egy Relay-ben a pult alól kértük ki. Ez pont az az újság, amit keresni fognak az emberek. A tartalom pedig? Van egy jó mondásom erre:

Ez az az újság, ami miatt vállalkozó lesz az ember; vagy ha már az, akkor olyan sikeres akar lenni, mint a benne lévők és aznap elhiszi, hogy mindenre képes.

Tegyük hozzá, a Forbes egy világmárka, jól cseng. Olyan, mint a Doxa az órák piacán – nem nagyon kell magyarázni senkinek, hogy mit várhat tőle. Elvégre 60 millió olvasó világszerte nem tévedhet. Világmárka ide vagy oda, a főszerkesztő elérhető, nem fantom ember. Volt, hogy írtam neki és 1 órán belül válaszolt. Nyilván most, hogy beindul a biznisz, ez máshogy lesz, de mindenképpen dicséretes. Tetszik.

A magyar Forbes
A magyar Forbes

Nézzük mi van az első számban! Rengeteg történet és talán ettől más a Forbes, mint minden eddigi üzleti magazin. Történet, siker, vélemény, mindez úgy, hogy ne egy bemutatás, egy sablonos interjú legyen, hanem meg is jelenjen előttünk képben a sztori. Egyébként ez is volt a készítők célja: Mesélni akarnak. Meséltek és szerintem nagyon jól sikerült.

Bár az Index beszólós cikke szerint (beszólós, mert szerintük a Haszon nem más, mint a Suzuki Swift tulajdonosoknak befektetési tippeket adó magazin) a Forbes tele van startup sztorikkal, azért jut hely másnak is: Például Váradi „Joe” József portré és interjú, ami egyben magasra is emeli a címlap fotók lécét, de megszólal a vs.hu nemtudomméghovatenni portál egyik befektetője, aki elmondja, hogy miért és minek pakoltak 100 millió feleti lóvét egy WordPress alapokra épített, nagy létszámú (15-20 fő) szerkesztőségbe? Az oldal egyébként olyan, mint a 444.hu nekem: Túl modern, és túl csavart felfogású, hogy megszokjam. Maradok akkor már a jól megszokott Origo-Index párosnál + az RSS feedjeimnél.

Az oldal fiatal befektetője egyébként rögtön megjegyezte a 444.hu mögött sem a főszerkesztő pénze áll, ahogy mögöttük sem – de erről nem beszélnek. A rossz nyelvek persze már kitalálták ezt is és a közelgő választások mögött húzódó lobbivonal pénzét sejtik. Végül is, ha így is van… nekem a tartalom számít, amit egyelőre skippelek.

Na de vissza a Forbes első számára: megismerhetünk egy grúz bankárt, aki Budapesten akar közlekedési ATM-eket telepíteni, belepillanthatunk a 20 leggazdagabb Amerikai profiljába, olvashatunk a DHL Freight ügyvezető igazgatójáról, a Path-ról (ami a reklámmentes Facebook), az navigációs szoftvereiről ismert NNG sikertörténetéről, 3 sztár alapkezelőről, de még Doransky-ról is, aki korábban hamar népszerű blogger lett a KKV marketing szeretők körében, most már a Magyar Telekomnál ül egy furcsa formájú székén és úgy gondolja, azért dolgozik multinak, mert „megcsinált mindent ezen (mobilapplikációk fejlesztése – szerk.) a piacon, amit tudott”. Ez utóbbi azért jó vitaindító lenne több fórumon is, hiszen ismerjük a világsikert arató startupokat, hogy csak kettőt mondjak: Prezi és Ustream (interjú velük).

…és valóban van itt startup is dögivel: leveses, cukrászdás, hamburgeres – de mindegyik motíváló, mindegyik egy jó példa, hogy milyen kreatívak vagyunk mi, magyarok vagy milyen jó üzleti ötleteink vannak. Ha meg nincsenek, akkor kis hazánkban már az is kapható. Ezenkívül van még kultúra, könyv, autó, kütyük, de mindegyik élvezhető tálalásban. Jól összeszedett, érdekes, motíváló, ösztönző tartalom.

Ami pedig különösen tetszik, hogy nem is kkv, nem is nagyvállalati a Forbes pozicionálása, de mindegyiknek nyújt tartalmat és bármelyik szektorból érkező vállalkozónak szívesen ajánlanám. Egy olyan inhomogén tartalmi mustra, ami ezen sajátosságával együtt is egyensúlyban van a lap által elvárt értékekkel.

Végül pedig a nagy kérdés! Több, mint 30 000 magyar kkv felé kommunikálok hétről hétre és rendszeresen felteszik a kérdést, hogy melyik az a szakmai magazin, amit a leginkább ajánlok nekik. Hát a sorrend megváltozott, íme:

  1. Forbes
  2. Piac és Profit
  3. Figyelő
  4. Haszon
  5. Menedzser magazin

(x) Akadémia112 – Szuperintenzív, kiscsoportos, 100%-ban gyakorlatias üzleti- és marketing tréningek. Tanulj a legjobb ár/érték arányban…mert ez Neked sem mindegy! Klikk a legfrissebb tréningekért!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük