Szupertitok: Mi alapján döntenek a vásárlóid?

A legnagyobb marketing titok, amit mindenki szeretne tudni. Mi alapján vásárolnak a vevők? Mi a kapcsoló? Mi a mozgató rugó? Miért nálunk fognak és miért nem egy másik utcában, weboldalon? A Marketing112 kitálal… Az 5 legnagyobb mozgatórugó, ami alapján vásárolnak a vevők:

Az internet egy fantasztikus dolog sok mindenhez, így piackutatáshoz is. Az elmúlt hetekben a hamarosan megjelenő könyvemhez gyűjtöttem anyagot és természetesen a tapasztalatomon kívül a különböző fórum legmélyebb bugyraiba is beleástam magamat.

Ez alapján vásárolnak a vevőid #1 : Szóbeszéd, ajánlás, kommunikációs csomópont ajánlása

Talán az egyik legfontosabb forrása a vásárlóidnak, mert ők azok, akik jót hallottak a termékedről és azon felül, hogy felmerült bennük a vásárlási igény, meg lettek erősítve egy barát, kolléga, véleményvezér vagy kommunikációs csomópont által. Ha ezeket tudod mérni és ezeket befolyásolni tudod (pl. kapcsolattartás a Téged ajánlókkal) – sokáig nagyon biztos és nagyon lojális vásárlókkal tervezhetsz.

Ez alapján vásárolnak a vevőid #2 : 50% feletti árkedvezmény, kuponakció

A kuponozásról meg van a véleményem, de az is tény, hogy Magyarországon virágkorát éli (olyannyira, hogy már az sem mindegy, hogy ki a piacvezető – megjegyzem számomra a KuponVilág a nyerő) ez a fajta vásárlás-ösztönzés. A vásárlók is emberek és pénzből élnek, az egyik és legősibb mozgató rugó még mindig az ár. Ha ugyanazt a terméket kapják A boltban és B boltban is (mint ahogyan írtam erről itt is), akkor nehéz a marketinges a dolga, egyébként mindig tanítható a vásárló marketinggel és meggyőzhető / megmagyarázható a pár %-os különbség. A vásárlók megnézik a tárcájukat, de ha ár/érték arányban többet kapnak, akkor nem sajnálnak többet kiadni. Hogy ki – miért hajlandó többet fizetni…no ez az igazi kihívás :)

Ez alapján vásárolnak a vevőid #3 : Márkás termék nem megszokottan olcsón

Mindenki szeretne drága autóval járni, szép nagy lakásban élni, trendi ruhákat hordani – de nem mindenki teheti meg. Viszont éppen ezért a fogyasztói társadalom bombaként aktivizálható, ha egy-egy márkás terméket valamilyen promóció keretén belül olcsóbban megkaphat.

Amit minden marketinges kutat: Mi alapján dönt a vásárló?

Ez alapján vásárolnak a vevőid #4 : Lojalitás programok, pontgyűjtő akciók

Nagyon nehezen tudnék olyan hipert vagy multit mondani, ahol nincs még lojalitás-program. Ezek elsősorban nők körében aratnak sikereket, ők azok, akik a kis pontokkal el szeretnék bíbelődni. A férfiak az ilyen programokat kicsit hanyagabban kezelik. Legismertebb pontgyűjtő rendszer a SuperShop, de egy abszolút kicsi fodrászatnál is láttam már hűségakciót, ahol 9 hajvágás után a 10. ingyen volt. A cél, hogy már a vásárlás pillanatában okot adjunk, hogy visszatérjen a vásárló.

Ez alapján vásárolnak a vevőid #5 : Impulzus, bizalom és átláthatóság, megnyerő termékbemutatás

Az egyetlen az 5 közül, amely hosszú és alapos marketinggel érhető el. Az impulzus vásárlás egy olyan érzés, hogy a boltban jársz-kelsz és a sok termék közül (ugyanez az interneten a webáruházokban “barangolva”) éppen azt választod ki. Miért, hogy hogy azt? Mi motivált? A válasz a tudat alattiban van, a már korábban beégetett marketing üzenetek és az ott megjelenő, akkori marketing hatás (pl. egy megállító) metszete vesz arra, hogy azt a bizonyos terméket válaszd. A bizalom, az átláthatóság a “kókler”, “bullshit” és “kamumentes” termékkategóriába való bekerülés szintén nagy előny, de még mindig mindent el lehet rontani egy rossz termékfotóval, egy rossz termékleírással vagy offline, egy kevésbé sikeres ügyfélkezeléssel.

Ismét vége egy hétnek, köszönöm, hogy itt voltál velem. Hétvégén tessék keveset dolgozni, Hétfőn újra találkozunk! Üdv, Norbi


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
(Nem csak) hangszerboltok marketingje II.

A tegnapi blogbejegyzésünk folytatásaként ma szintén egy hangszerbolt marketing sztorijáról írok, ami szintén nagyon tanulságos. Három dolgot bizonyít be: még...

Close