Tévhitek az árral kapcsolatban

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Ha már az árakról beszélünk, ami természetesen az online megjelenésünk és kommunikációnk során is előtérbe kerül, érdemes tudni, hogy a felhasználók milyen tévhitekkel bírnak az árakkal szemben.

Ez szintén alapja lehet egy megelőző stratégiánknak, amelyre ha alaposan, tudatosan felkészülünk és megtaláljuk azok kiváltó megoldásait, akkor magasabb vevőkonverziót és vevőlojalitást érhetünk el.

Csak alacsony árakkal képes a vállalkozás a piaci versenyt megnyerni.

Tévhit, mert: nem az árakkal, hanem megfelelő pozícionálással kell a termékünket, vállalkozásunkat megkülönböztetni.

Ha csökken az ügyfélszám és az értékesítési volumen, azonnal csökkenteni kell az árakat.

Tévhit, mert: az ügyfélszám csökkenésének oka nem az ár maga, hanem a rossz üzleti- és marketing stratégia. Szerencsére mindegyik javítható, kontrollálható.

Az ár kialakítása egyszerű. Csak a költséghez hozzáadjuk a nyereséget és kész is.

Tévhit, mert: az ár kialakításánál különböző stratégiákat választhatunk, amelyek meghatározzák a piaci szereplésünket. Ha az áralkotásunk nem igazodik a vállalkozásunkhoz és annak céljaihoz, akkor a marketing-kommunikációnk sem lesz sikeres.

Az ár az egyetlen fontos tényező a termékkel kapcsolatban.

Tévhit, mert: a termék csomagolása, kínálati kondíciója, a járulékos szolgáltatások mind fontos jellemzői egy terméknek. Ha az érdeklődő csak az ár alapján ítél, az Ön feladata, hogy megtanítsa elfogadni és értékelni a kialakított vételárat. (Például: HSD 2 kéziadó csomagolása)

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

2 comments on “Tévhitek az árral kapcsolatban
  1. Taubert István szerint:

    sztem ez még az ipari kor gondolkodása…

    ma az informatika korában 2féle ár van: ingyen van pénzért

    Az ingyenen belül ott rejlik a majdnem ingyen, amikor az ár az értékhez képest elsikkad, és ugyan fizetünk érte, de… illetve ide sorolnám még azt amikor akár negatív az ár…

    És minden egyéb a fizetős, ma amikor néha ingyen is nehéz odaadni valami, főleg úgy hogy nyugodt szívvel tudjam, hogy használják is, akkor az igazi kérdés az, hogy meg tudom e ugrani a lépést, hogy bármennyit is fizessenek. Aztán, ha már kinyílik a buksza, akkor minden 100 Ft 100 millió a kérdés

  2. Huszár Csaba szerint:

    A tapasztalatom szerint sok ügyfél megpróbálja Excelbe beírva összehasonlítani az árajánlatokat (nyomdaipar). Pedig az Excel az árak összehasonlítására lehet alkalmas, az ajánlatokéra nem. A két dolog különböző.
    Először sokan nem tudják ezt, és sajnos van aki későn szembesül vele. Akkor amikor már ki kell fizetni a legolcsóbbat, de az mégse az, amit az ügyfél szeretett volna.
    Igen, a mi feladatunk, hogy megtanítsuk elfogadni és értékelni a kialakított, kínált vételárat. Továbbá a más olcsó minősége mellé állítsuk oda, és mutassuk meg az igényesebb kivitelezésű termékünk ajánlatát. A legtöbbször nem a legolcsóbb ajánlat lesz valóban a legolcsóbb. Van amikor hagyni kell a vevőt, hogy ezt maga tapasztalja meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.