Turbózd fel facebook oldalad

Állandóan azon agyalsz, vajon hogy hozhatod ki a céges facebook oldaladból a lehető legtöbbet, a maximumot? Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül, hiszen a havi több mint 1. 44 milliárd aktív felhasználó rengeteg cégnek vonzó lehetőséget jelent. Bár van jó pár olyan business facebook oldal, amit csupán azért hoztak létre, mert mégiscsak illik jelen lenni egy közösségi platformon, azonban te ne akarj közéjük tartozni. Ha nem csak jelen akarsz lenni, hanem valódi értéket is szeretnél nyújtani a kedvelőidnek, akkor érdemes 5 percet szánnod az entrepeneur.com által összeírt 10 tartalomfelturbózó tippjére.

Facebook for Business

Kép forrás: triscari.com

1. Kulisszák mögötti képek fontossága

Képzeld el, hogy tanácsadót keresel a cégedhez. Rákattintasz egy hírdetésre és a weboldalon landolsz. Minden szép és jó, az oldal rendben van, rendezett, de hopp mégis becsúszik a legnagyobb baki, amit az oldal tulajdonosa elkövethet:  rákattintasz a „Rólam” menü pontocskára, de sehol egy kép a tanácsadóról. Hatásos ez? Hát nem!

Ha nem publikálsz képeket, videókat a céged alkalmazottairól, munkáíról, magadról, ugyanolyan személytelen és és anonymus lesz a céged az emberek számára, mint ennek a tanácsadónak az oldala a cég számára. Nem fogja felkérni a tanácsadót semmilyen munkára, hisz nem alakult ki szimpátia, esélyt sem adott, hogy pozitív benyomást keltsen az oldalra érkezőnek.

2. A videó a barátunk

Videók, melyeket nem a Youtube-ról ágyazol be, hanem te töltöd fel a Facebookra. Legyen az how-to oktató videó, a terméked újításainak bemutatása, instrukciók, vagy ahogy az előbb említettem, videó, mely a kulisszák mögé enged betekintést, stb. Az egésznek igazából csak a fantáziád szab határt, figyelemfelkeltés szempontjából viszont tuti megoldás. Arra azonban ügyelj, hogy minőségi, profi videót tegyél fel, hiszen ez is hozzájárúl a céged hitelességéhez és profizmusához.

3. Teszteld a call-to-action gombot az oldal fejlécénél

Biztos feltűnt már, hogy minden facebook oldal rendelkezik egy call-to-action gombbal. Remek lehetőség, kár lenne kihagyni! Nézd meg, a te rajongóidnak milyen típusú call-to-action jön be a legjobban, és melyik hozza a legtöbb eladást, likot, weboldal látogatást. Általában ilyenek a „Videó megtekintése”, „Vásárolj most”, „Vegye fel velünk a kapcsolatot” gombok, de természetesen minél egyedibb és meggyőzőbb vagy, annál jobb.

4. Exkluzív ajánlatok

Adj okot az emebereknek, amiért érdemes vissza-vissza térniük Facebook oldaladra. Ossz meg különlegesnél különlegesebb ajánlatokat, melyek 24 órán belűl lejárnak. Ha már sikerült érdeklődést keltened az oldaladon, próbáld ki a még rövidebb intervallumú játékokat, akciókat, például 60 perces rapid ajánlat. Még izgalmasabb, ha hagyod, hogy az emberek döntsék el, ki legyen a nyertes. ( Pl:. a legtöbb likot kapó termékkeddel fotozkodó selfie.)

5. Versenyeztess

A legfőbb ok, amiért az emberek annyi időt töltenek Facebookon, az, hogy szórakoztató. Biztos találkoztál már olyannal, mikor kirak az oldal egy vicces képet, és nyereményjátékot indít a legjobb címet adó kommentelőnek. Persze lehetsz ennél kreatívabb, de a lényeg, hogy minél nagyobb aktivitásra gerjezd a like-olóiadat.

6. Interakció más Facebool oldalakkal

Kommentelj más Facebook oldalakhoz a saját Facebook oldalad nevében, like-olj közeledben lévő üzleteket, ha van üzleted, boltod, illetve ha együttműködsz egy másik céggel, melynek termékeit, szolgáltalását használod. Like-olt vagy taggelt oldalak, sokszor viszonozzák ezt, és szintén megemlítenek egy posztban, like-olják az oldalad, mely teljesen ingyenes keresztmarketinget jelent a számodra.

7. Ünnepelj mérföldköveket

Engedd, hogy a rajongók lássák, mi történik a cégeddel, az oldaladdal, hogy ez közösség reszeseként érezhessék magukat. Mindenképp használj Google Anaytics-et és posztold, hogy milyen fölrajzi területekről érkeztek új like-olók. Így megeshet, hogy címkézve érzik majd magukat és kedvelik a megosztást, vagy kommentelnek hozzá, és az ő oldalukon is megjelenik a kiírásod. Ez mind hozzásegít, hogy oldalad újabb like-okat kapjon, sőt, ebben az esetben már csak azért is like-ot fogsz kapni, mert valaki ugyanabból a városból valósi, mint az üzleted.

8.  Kreálj egyedi füleket

Ez hivatalosan custom tab néven ismert, és bár ennél szükséged lesz egy kis programozói tudáshoz, érdemes használnod. Ezáltal live chattel, számla kiállításával, szabályzatokkal, szállítási információkkal, háttér sztorival, feliratkozással leendő eseményekre, webinárral és letölthető ebookal vagy esettanulmánnyal színesítheted oldalad.

9.  A/B tesztelés

Kezd el tesztelni, hogy milyen típusú posztok hozzák a legnagyobb érdeklődést. Ha kevesebb, mint 10.000 like-od van kezd egy egyszerű ütemtervvel. Posztolj minden kedden, csütörtökön és pénteken egy megszabott időben, megszabott tartalommal. Például keddenként és péntekenként fotók, csütörtökönként pedig egy hosszabb, szöveges poszt. 2-4 hét után cseréld fel az egyik napot egy másikra ( pl:. kedd helyett hétfő), és nézd meg melyik teljesít jobban.

10. Mutasd meg hol vagy még jelen

A Facebook  arra is tökéletes, hogy felkeltsd a figyelmet Instagram, Twitter, Pinterest stb oldalaidra. Egy teljeskörű tájékoztatást tudsz nekik adni, hogy hol miről írsz, mit osztasz meg, milyen nyitott és sokoldalú márka vagy.

Ti használtod ezek közül bármit? Van olyan amit nem említettünk, de szerintetek hasznos és bevállt tipp?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
11 szokás melyet érdemes rutinoddá tenned 2016-ban

Nincs is jobb időzítés a rossz szokásos kijavítására, mint az új év kezdete. Még ha klissé is, valjuk be picit mind...

Close