Zajdó: így kaphatsz egy „második esélyt” a látogatóidnálolvasási idő 4 perc

A Magyar Marketing Fesztivál egyik kiemelt, szakmai partnere, a Webshop Marketing Kft. (alapítói a Webshop-Experts Kft, a bérelhető webáruházak közt piacvezető shoprenter.hu üzemeltetői) új dolgot dobott a piacra, ennek kapcsán beszélgettünk a cég alapítójával, ügyvezetőjével, Zajdó Csabával.

Mi az Optimonk lényege, mire használható, és honnan jött az ötlet ennek megalkotására?

Zajdó Csaba: Az OptiMonk egy olyan eszköz, melyet a weboldaladba beépítve kaphatsz egy „második esélyt” a látogatóidnál – amikor el akarják hagyni az oldaladat, akkor lehetőséget kapsz kommunikálni feléjük egy speciális üzenetet, egy ajánlatot, bármit.

zajdo-csaba-webshop-experts
Zajdó Csaba, cégvezető, szakember, friss apuka 🙂

Az ötlet onnan jött, hogy mindig is rendkívül zavart, hogy megnézi a weboldalamat napi sok száz látogató, és ezeknek alig pár százaléka csinál bármi „hasznosat” (az én szempontomból), az összes többi szó nélkül elmegy, és vélhetően sose jön vissza. Ilyenkor mindig gondolkodtam, hogy vajon nem érdekelte őket a kínálatom, vagy csak nem vették észre a számukra hasznos dolgokat?

Az OptiMonk óta ez a helyzet sokat javult, most már tudom, hogy aki elmegy, az tényleg azért megy el, mert nem érdekli amit kínálok, és nem azért, mert nem vette észre a lényeget.

Milyen módszerekkel segíthet az Optimonk egy weboldal hatékonyabbá tételében?

Zajdó Csaba: Az OptiMonk lényege minden esetben az, hogy az oldalt elhagyni készülő látogatók felé tudunk kommunikálni. Viszont ezen belül már nagyon sok féle lehetőség van. A legnépszerűbb módszer az, amikor az oldalt elhagyni kívánó látogatókat megkérjük, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre:

optimonk-konverzio-noveles-weboldalon-01

Ezt ösztönözhetjük akár egy plusz „ajándékkal”, például egy ebookkal vagy egy kuponnal:

optimonk-konverzio-noveles-weboldalon-02

A másik népszerű módszer, amikor például egy webáruházban, ha a vevő nem találta meg a neki tetsző terméket, akkor teszünk még egy próbát a legjobb ajánlatainkkal, esetleg akciós termékeinkkel:

optimonk-konverzio-noveles-weboldalon-03

Hogyan lehet testre szabni a rendszert, hogy a lehető legjobban illeszkedjen az adott weboldal igényeihez?

Zajdó Csaba: A testreszabáshoz egy rendkívül egyszerű adminisztrációs felület áll rendelkezésre, ahol informatikai tudás nélkül is mindent be lehet állítani. Ha valaki tud használni egy Word-t, akkor ezt is fogja tudni használni.

Kinek ajánljátok az Optimonk használatát, és milyen céllal?

Zajdó Csaba: Elsősorban olyan weboldal vagy webáruház tulajdonosoknak ajánljuk, akik elégedetlenek az oldaluk hatékonyságával, és szeretnének a marketingjükből több eredményt kihozni. Ezen túl azt tapasztaljuk, hogy különösen hasznos annak, akinek van hírlevele, és aki próbál hírlevél feliratkozókat gyűjteni.

webshop-experts-marketing-kft
Itt készül (többek között) az Optimonk…

Teszteltétek-e az Optimonkot? Milyen eredmények voltak átlagosak, mely eredményekre vagytok a legböszkébbek?

Zajdó Csaba: Az OptiMonk-t most már több mint száz weboldalban teszteltük, és az eredmények minden várakozásunkat felülmúlták. Átlagosan 50-60 százalékkal javul hatására a weboldal vevőszerző képessége, de jópár esetben 400-500 százalékos növekedés is előfordult már!

Most született gyermeketek, amihez ezúton is gratulálunk. Hogy igyekszel összeegyeztetni a cégvezetőséget és az apaságot? Megtaláltad már a szinergiát a család és a cég között? Tippek? 🙂

Zajdó Csaba: Köszönöm! Az apasággal járó feladatokat nehezebb összeegyeztetni, mint gondoltam, a baba ugyanis nem alkalmazkodik az időrendemhez :). Úgyhogy egyelőre belenyugodtam, hogy kevesebbet dolgozok, többet vagyok otthon, és megpróbálom a tennivalóimat a lényegesen lecsökkent időkeretembe belezsúfolni. Néha sikerül, néha nem :).

optimonk-logo-konverzio-noveles-weboldalon
Klikk és szerezd meg!

 

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük