A héten sokat foglalkoztunk a PR-al és a mára már rendre visszaköszönő marketing pszichológia kérdéseivel. Most jöjjön egy kicsit befogadhatóbb, tárgyiasabb téma, amelyen szintén sok múlik, ha szeretnénk sok látogatót a weboldalunkra. Hiszen az online marketingben nagyon sok múlik, hogy mennyire vagyunk „értékesek” a Google kereső szemében.
Az, hogy milyen helyen jövünk organikusan (nem fizetett) a Google keresőben (ami ugye piacvezető Magyarországon) azon múlik, hogy mennyire kereső optimalizált (~ kulcsszóbarát) a weboldalunk és hány releváns, értékes weboldal hivatkozik ránk. Ez utóbbi mindig nehezebb, viszont az előző nélkül nincs megfelelő alapja.
Most alapozzunk, nézzük meg meg mit „kövessünk el” a honlapunkon, hogy kereső-optimalizáltnak mondhassuk:
- Használj ALT tageket minden fényképnél és minden képnél az összes aloldalon!
- Ezek az ALT tagok legyenek kulcsszó-gazdagok, kreatívan változatosak és egyediek.
- Az összes aloldal TITLE része legyen egyedi, az oldalra releváns leíró, ne túl hosszú, ám kulcsszó-gazdag.
- Használj belső linkeket ott, ahol tudsz!
- A belső linkek szövegénél is használj kulcsszót ahelyett, hogy egy „Kattints ide” felirattal elintéznéd!
- Linkelj a közösségi hálózati profilodra vagy a kulcsszó-gazdag bejegyzésedre, fényképedre!
- Azoknál a linkeknél, amelyek nem fontosak számodra és nem akarod, hogy beleszámítson az oldalad Page Rank értékébe, lásd el a Rel=”nofollow” taggel.
- Használj keresőbarát permalinkeket. Lehetőleg ne használj @ és ? vagy speciális karaktereket aloldalaid címeiben!
- Használj alkönyvtárakat, aldomainek helyett!
- Tedd elérhetővé és szabványossá az RSS hírfolyamodat!
- Ne használj session id -t az URL-ben!
- Használj lehetőség szerint kulcsszó-felhőt minden aloldalon!
- Legyen kommentelhetőek a bejegyzéseid, legyen lehetőség olvasói tartalom generálásra, amely ha releváns, növelni fogja az oldalad kulcsszó-sűrűségét és téma-relevanciáját.
- Írj, generálj tartalmat rendszeresen! A keresőmotrok értékelik (és elvárják), hogy rendszeresen frissüljön, bővüljön a honlapod tartalma.
- és +1 -ként ne felejtsük el az értékes, kulcsszó-gazdag, Google-nek tetsző szöveget, amely az alapja minden „értékes” weboldalnak.
Mit is mondhatnék? Jó keresőoptimalizálást! 🙂