cegepites-cegepitok-egerszegikrisztian-minicrm

A cégépítés 10 éves tanulsága: MiniCRM sztori Egerszegi Krisztiánnalolvasási idő 5 perc

Az alábbi blogbejegyzést a „10 év cégépítési tudása 2 órában – Egerszegi Krisztián (MiniCRM, Cégépítők) BIZNISZ MASTERCLASS” podcast adás alatt jegyzeteltem. Érdemes meghallgatni a 2 órás beszélgetést is a cégépítés témakörében, de a lényeget én kiírtam magamnak és az olvasóknak ha gyorsan útközben kedvet szeretne kapni az egész anyag meghallgatásához.

A cégépítés nem sprint, hanem egy távúti verseny, aminek a sikere nem csak az ötlet minőségén, hanem a jövőkép tisztaságán, a folyamatosságon és a vezetési struktúra tudatos fejlesztésén múlik. Egerszegi Krisztián, a MiniCRM alapítója és egykori vezérigazgatója megosztotta, hogyan építettek fel egy 2+ milliárd forintos árbevételű szoftvercéget és hogyan lett belőle egy független tulajdonos, aki már nem az operatív tűzoltásban él, hanem tudatosan oktat és inspirál.

A jövőkép: nem álom, hanem iránytű a cégépítésben

„Álom az, amiből felébredsz és elszáll. A jövőkép viszont beleíródik a retinádba.” – fogalmaz Krisztián. Ez volt az alap, amire a MiniCRM is épült. Már a kezdetekkor, 2012 végén eldöntötték Leskó Norberttel, hogy olyan céget akarnak, amely nélkülük is működik. Nem akartak első számú rabszolgák lenni a saját vállalkozásukban.

A kulcs: struktúra és delegálás

Krisztián és Norbert hamar felismerték, hogy nem elég jó terméket építeni. A szervezetet is jól kell struktúrálni. Már az első években elkezdték kiemelni a kulcsemberként funkcionáló team leadereket és ügyeltek arra, hogy ne legyen senki 8 sapkával a fején. „Egy ember, egy fókusz” – hangzik el gyakran, és ez a gondolat mentőöv bármely növekedni vágyó vállalkozásnak.

Növekedés hitből, de számokkal alátámasztva

Az induláskor mindössze 54 millió forintos árbevételű MiniCRM-nél a tulajdonosok megfogalmazták: ha jó vezetői csapatot akarnak, ahhoz 1 milliárdos bevétel kell. Ez volt a „mérőszám”, amihez igazodtak. Top-down és bottom-up tervezéssel, folyamatos riportolással kontrollálták a folyamatokat. A növekedés mindig tudatos volt, sokszor előremeneküléssel: előbb felvették az embert, hogy legyen idejük növekedni, nem fordítva.

A tulajdonosi szerep és a szabadság a cégépítés során

Krisztián már nem operatív vezető, de tulajdonosi szinten aktívan részt vesz a MiniCRM irányításában. Havi igazgatósági megbeszéléseken keresztül ad visszajelzést, figyeli a kulcs-mutatószámokat (MRR, ARPU, EBITDA), és edukál. „Nem szoftvert árulunk, hanem cégépítést” – mondja, és ez lett az életének következő fejezete: podcast, workshopok, előadások formájában adja vissza azt, amit a MiniCRM-mel megtanult.

Kontrollpontok nélkül nincs szabadság

A MiniCRM sikere nem csak a rendszerességen, hanem a beépített kontrollpontokon múlott. Minden folyamatnál van visszajelzési ciklus, mérőszámok, automatizmus. „Ha valaki nem hívja vissza az ügyfelet, a rendszer jelez. Ha egy lead beragad, átkerül máshoz.” Ez nem csak nyugalmat ad, hanem a cég értékét is növeli.

A cégépítés nem egyenlő azzal, hogy mást kizsigerelek

A MiniCRM kultúrájában alapelv, hogy vezetőből ne legyél beosztott. Ha valaki nem válik be vezetőnek, az nem feltétlenül a munkavállaló hibája. Ugyanakkor fontos, hogy egy vállalkozás ne ragadjon bele az „egyetlen ember visz mindent” állapotba. A vezető kiválasztása, nevelése kulcskérdés. „Sokszor nem érdemes végigvinni a vezetőből értékesítővé térést. Egyszerűen nem működik.”

Végső tanulság a cégépítésben: egy ember, egy fókusz

A legsűrűbben ismételten tanács: egy embernek egy fő feladata legyen. A fókusz nem lehet többes szám. A MiniCRM-ben ez alapelv, és Krisztián minden vállalkozónak átadja: „Aki több dolgot csinál, mindent gyengébben csinál. Aki egyre fókuszál, az ott tud igazán eredményt elérni.”

A cégépítés egy önismereti és vezetési utazás. Krisztián története nem egy „szerencsés startupos sikersztori”, hanem egy tudatosan felépített rendszer, ahol a szenvedélyet kontroll, a hitet mérőszámok és a munkát delegálható folyamatok támogatják. Ez a MiniCRM tanulsága: nem elég jó terméket építeni. Jó céget kell. Működőt, növekvőt és élhetőt.

Nézd meg a „leggazdagabb magyarok” cikksorozat további részeit is.

Megszeretnéd ismerni az elmúlt 10+ év Marketing Fesztiválozó cégeket, hogy partnereket, ügyfeleket, leadeket szerezz? Csatlakozz ingyen a KKVMátrix kapcsolatépítő platformunkhoz: https://kkvmatrix.hu/start 

Itt a Magyar Marketing Fesztivál 2026 Facebook-eseménye, jelöld be, hogy OTT LESZEL 2026.01.29-én és biztosan nem maradsz le!

Hasonló marketing cikkek