A következetesség elve a marketingbenolvasási idő 2 perc

Nem is gondolnád, hogy micsoda fantasztikus dolog a marketing pszichológia és milyen nagy mértékben segítheti el az üzleti fejlődésünket, marketing rendszerünk precíz pontos kialakítását, a termékünk / szolgáltatásunk ügyfelek fejében történő pozicionálását, meggyőzést és a rájuk történő hatást.

Ma a következetesség elvéről lesz szó, amely azt jelenti, hogy milyen erősen tartunk ki egy döntésünk mellett és ezt milyen hatékonyan tudjuk kihasználni az üzleti életünk mindennapjaiban.

Kutatásokkal bebizonyították, hogy például ha valami mellett vagy ellen állást foglalunk, akkor az mellett nagy eséllyel akkor is kitartunk, ha később bebizonyosodik, hogy nem volt igazunk vagy a valóság nem pontosan az, amit mi gondolunk, mondunk.

Egy érdekes sztori, hogy lóverseny pályán megfigyelték, hogy amikor a fogadók fogadtak egy lóra, sokkal jobban bíztak a ló nyerési esélyeiben. Az üzleti életben sincs ez máshogy, ha valaki megveszi valamelyik termékedet vagy kinyilvánítja szimpátiáját a szolgáltatásoddal kapcsolatban, erősebben fog hinni a hozzáértésedben, a terméked működőképességében, vagy éppen abban, hogy a megvásárolt szolgáltatás jó döntés volt.

A magyarázata az, hogy személyes és interperszonális nyomás nehezedik arra, aki így vagy úgy döntött és kellő lojalitással kitart döntése mellett. Olyannyira, hogy egy vásárló saját magát is meggyőzi, hogy jó döntést hozott, amikor mellettünk döntött.

A jó hír az, hogy ez nem csak vásárláskor működik, hanem véleménykinyilvánításkor is. Még erősebb a hatás, ha a véleményt leíratjuk az ügyféllel.

Megvizsgálták azt is, hogy ha írásban(!) beszéltették az érintettet a cégről, szolgáltatásról, termékről, esetleg egy ingyenes termékmintáról, akkor (ha jó volt a a tapasztalat) erősebb elkötelezettség volt tapasztalható, ami később legalább dupla akkora konverziót jelentett a vásárlást tekintve.

Sajnos az online marketing ellen fogok beszélni, de azt is kimutatták, hogy ha valaki papíron, írásban rendel meg egy terméket vagy szolgáltatást, sokkal nagyobb arányban lesz elkötelezett híve annak.

Ez azért érdekes, nem? Próbáld ki! Nagy ez a téma, holnap folytatjuk. Újabb esetekkel jövök…

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük