Avagy hogyan adjuk el, hogy nem drágul a benzin
Valami egészen elképesztő dolog történt tegnap reggel. Leültem a kávém mellé, megnyitottam a híreket, és majdnem kiköptem az utolsó kortyot: csökken az üzemanyag ára. Nem maradt más választásom: marketinges lettem a MOL-nál – legalábbis képzeletben. És ha már így alakult, gondoltam, eljátszom a gondolattal, hogyan építenék kampányt ebből a ritka eseményből.
Főcímszalag: „Nem nőtt. Ismétlem: NEM NŐTT az ár!”
Első lépés: pánik elkerülése. Az emberek már automatikusan összerezzennek, ha azt olvassák, hogy „ár” és „üzemanyag” egy mondatban szerepel. Tehát kezdjünk rögtön a sokkoldó fordulattal:
Nem áprilisi tréfa: most tényleg kevesebbért tankolsz.
És ezt mondanánk minden platformon. Plakáton. Rádióban. TikTokon. Még az időjárás-jelentés alatt is.
TV-reklám koncepció: Lassított tankolás, drámai zene, és egy könnycsepp
Képzeld el: egy autós lassítva beáll a kútra. A kamera fókuszál a kijelzőre: bruttó -5 Ft. A férfi megáll, megremeg a keze. A hangalámondás:
„A pillanat, amikor rájössz, hogy most tényleg nem került többe.”
Majd egy könnycsepp gördül végig az arcán, miközben lassított felvételben tankol tovább.
Új szlogen: „MOL – amikor az infláció is megáll egy percre.”
Influenszer kampány: #NemDrágultChallenge
TikTokra fel! Felhasználók videókat csinálnak arról, ahogy:
- megtankolnak, majd leesik az álluk,
- összeölelkeznek a pénztárossal,
- vagy épp sírva hívják fel a nagymamát, hogy „megérte kivárni”.
Hashtag ötletek:
- #NemDrágultChallenge
- #BruttóMinuszÖt
- #TöltsFelMost
- #TankoljMintEgyKirály
Gerillakampány: Meglepetés MOL-automaták, amik visszaadnak pénzt
Ha már ritka, akkor csináljunk belőle showműsort!
„Gratulálunk, ma Ön a MOL Költségcsökkentési Játék nyertese!”
Olyan, mintha nyertél volna a lottón. Csak nem milliót – hanem 5 forintot literenként. De most ez is szenzáció!
Sajtóközlemény
„A MOL örömmel jelenti be, hogy az üzemanyagárak csökkentése nem csak gazdasági döntés – ez társadalmi felelősségvállalás is. Büszkék vagyunk rá, hogy ma Magyarországon egyre többen tankolnak mosolyogva.”
Kérdésekre a cég csak ennyit válaszol:
„Igen, valóban lement. Nem, nem tudjuk miért. De élvezzék.”
Plakátkampány: „Minusz öt az új plusz tíz!”
Budapest, Debrecen, Győr – minden nagyvárosba menne ki a plakát:
„Minusz öt az új plusz tíz.”
Alul egy disclaimer: „Most először jó érzés volt megnézni a kutas blokkját.”
Speciális akció: „Készülj a mínuszra!”
Ingyenes webinárium: hogyan viselkedj, ha olcsóbb a benzin.
Hűségpont rendszer: aki nem kér blokkot, kap ajándék matricát:
„Én is láttam az árcsökkenést!”
TikTok dal: „Nem drágul ma, nem drágul holnap…”
Slágergyanús track, ami feldolgozza az élményt:
„Tegnap még sírtam, ma meg csak tankolok,
A pénztárcám boldog, és még maradt mogyoróm.”
„Nem drágul ma, nem drágul holnap,
A kúton most nem fáj a holnap!”
Szakértői interjúk (önmagammal)
Kérdés: „Mi inspirálta ezt a kampányt?”
Válasz: „Őszintén? A meglepettség. Ez olyan, mint mikor esik az árfolyam: nem számítasz rá, de gyorsan screenshotolod.”
A tankolók véleménye (kitalált idézetek)
- „Azt hittem, elromlott a kijelző.” – Mari, 56
- „Először lett olcsóbb, mióta a feleségem beiratkozott jógára.” – Béla, 43
- „A gyereknek nem új cipő kell, hanem tele tank!” – Júlia, 38
Zárás – és a nagy vallomás
Most, hogy eljátszottam a gondolattal, milyen is lenne MOL-marketingesként eladni azt, hogy nem emelkedett az ár, rájöttem:
Ez egyszerűen csoda. A csoda pedig marketing szempontból = kampány.
Közlemény
Ez a blogbejegyzés kizárólag a humor és a marketing kreativitás szórakoztató célú kiélését szolgálja. Nem a MOL hivatalos álláspontja. Nem vagyok MOL-dolgozó, bár ha keresnek, megbeszéljük. Minden, a valósággal való egyezés kizárólag a véletlen műve. Vagy a bruttó -5 Ft-é.