A MOL marketingese lettemolvasási idő 4 perc

Avagy hogyan adjuk el, hogy nem drágul a benzin

Valami egészen elképesztő dolog történt tegnap reggel. Leültem a kávém mellé, megnyitottam a híreket, és majdnem kiköptem az utolsó kortyot: csökken az üzemanyag ára. Nem maradt más választásom: marketinges lettem a MOL-nál – legalábbis képzeletben. És ha már így alakult, gondoltam, eljátszom a gondolattal, hogyan építenék kampányt ebből a ritka eseményből.

Főcímszalag: „Nem nőtt. Ismétlem: NEM NŐTT az ár!”

Első lépés: pánik elkerülése. Az emberek már automatikusan összerezzennek, ha azt olvassák, hogy „ár” és „üzemanyag” egy mondatban szerepel. Tehát kezdjünk rögtön a sokkoldó fordulattal:

Nem áprilisi tréfa: most tényleg kevesebbért tankolsz.

És ezt mondanánk minden platformon. Plakáton. Rádióban. TikTokon. Még az időjárás-jelentés alatt is.

TV-reklám koncepció: Lassított tankolás, drámai zene, és egy könnycsepp

Képzeld el: egy autós lassítva beáll a kútra. A kamera fókuszál a kijelzőre: bruttó -5 Ft. A férfi megáll, megremeg a keze. A hangalámondás:

„A pillanat, amikor rájössz, hogy most tényleg nem került többe.”

Majd egy könnycsepp gördül végig az arcán, miközben lassított felvételben tankol tovább.

Új szlogen: „MOL – amikor az infláció is megáll egy percre.”

Influenszer kampány: #NemDrágultChallenge

TikTokra fel! Felhasználók videókat csinálnak arról, ahogy:

  • megtankolnak, majd leesik az álluk,
  • összeölelkeznek a pénztárossal,
  • vagy épp sírva hívják fel a nagymamát, hogy „megérte kivárni”.

Hashtag ötletek:

  • #NemDrágultChallenge
  • #BruttóMinuszÖt
  • #TöltsFelMost
  • #TankoljMintEgyKirály

Gerillakampány: Meglepetés MOL-automaták, amik visszaadnak pénzt

Ha már ritka, akkor csináljunk belőle showműsort!

„Gratulálunk, ma Ön a MOL Költségcsökkentési Játék nyertese!”

Olyan, mintha nyertél volna a lottón. Csak nem milliót – hanem 5 forintot literenként. De most ez is szenzáció!

Sajtóközlemény

„A MOL örömmel jelenti be, hogy az üzemanyagárak csökkentése nem csak gazdasági döntés – ez társadalmi felelősségvállalás is. Büszkék vagyunk rá, hogy ma Magyarországon egyre többen tankolnak mosolyogva.”

Kérdésekre a cég csak ennyit válaszol:

„Igen, valóban lement. Nem, nem tudjuk miért. De élvezzék.”

Plakátkampány: „Minusz öt az új plusz tíz!”

Budapest, Debrecen, Győr – minden nagyvárosba menne ki a plakát:

„Minusz öt az új plusz tíz.”

Alul egy disclaimer: „Most először jó érzés volt megnézni a kutas blokkját.”

Speciális akció: „Készülj a mínuszra!”

Ingyenes webinárium: hogyan viselkedj, ha olcsóbb a benzin.

Hűségpont rendszer: aki nem kér blokkot, kap ajándék matricát:

„Én is láttam az árcsökkenést!”

TikTok dal: „Nem drágul ma, nem drágul holnap…”

Slágergyanús track, ami feldolgozza az élményt:

„Tegnap még sírtam, ma meg csak tankolok,
A pénztárcám boldog, és még maradt mogyoróm.”

„Nem drágul ma, nem drágul holnap,
A kúton most nem fáj a holnap!”

Szakértői interjúk (önmagammal)

Kérdés: „Mi inspirálta ezt a kampányt?”
Válasz: „Őszintén? A meglepettség. Ez olyan, mint mikor esik az árfolyam: nem számítasz rá, de gyorsan screenshotolod.”

A tankolók véleménye (kitalált idézetek)

  • „Azt hittem, elromlott a kijelző.” – Mari, 56
  • „Először lett olcsóbb, mióta a feleségem beiratkozott jógára.” – Béla, 43
  • „A gyereknek nem új cipő kell, hanem tele tank!” – Júlia, 38

Zárás – és a nagy vallomás

Most, hogy eljátszottam a gondolattal, milyen is lenne MOL-marketingesként eladni azt, hogy nem emelkedett az ár, rájöttem:

Ez egyszerűen csoda. A csoda pedig marketing szempontból = kampány.

Közlemény

Ez a blogbejegyzés kizárólag a humor és a marketing kreativitás szórakoztató célú kiélését szolgálja. Nem a MOL hivatalos álláspontja. Nem vagyok MOL-dolgozó, bár ha keresnek, megbeszéljük. Minden, a valósággal való egyezés kizárólag a véletlen műve. Vagy a bruttó -5 Ft-é.

 

Hasonló marketing cikkek