A priorizálás fontossága a mindennapokbanolvasási idő 2 perc

Minden cég életében elég gyakori, hogy az adott napra, hétre vagy akár hónapra vonatkozó tevékenységek listája nagyon sűrű és priorizálnunk kell a feladatok között.

A priorizálás során különbséget kell tennünk aközött, hogy mely elintézendő tevékenységek fontosak, és melyek azok, amelyek sürgősek. A sürgős és a fontos nem jelenti ugyanazt.  A kettő között az a különbség, hogy ami sürgős, az azonnali megoldást igényel, egyfajta tűzoltás jellegű, és az ilyen jellegű tevékenységek rangsorolásánál azt kell mérlegelni, hogy mi történik akkor, hogyha az adott feladat nem kerül azonnali megoldásra.

Ezzel szemben a fontos azt jelenti, hogy a határidőt „félretéve”van időnk a tervezésre, az ügy részletesebb körbejárására. Lehet egy levél, vagy elintézendő ügy első helyen a fontossági rangsorban, viszont a sürgősségi rangsor esetében ugyanez a tényező már lehet, hogy teljesen más helyet foglal el.

Sokszor, amikor a cégeknél a feladatok közötti rangsor felállításáról kell dönteni, sokszor a marketing feladatok a lista végére kerülnek, ha egyáltalán beszélhetünk az adott cégnél marketingről és ahhoz kapcsolódó feladatokról. Azonban érdemes azon elgondolkodni, hogy egy cég életében mégis milyen sok olyan tevékenység van, amelyik a marketing körbe tartozik bele. Fontos, hogy priorizálj, és ilyenkor a marketing feladatokkal is számolj, hiszen azok nem is olyan kis mértékben járulhatnak hozzá a céged sikeréhez.

A Te céged esetében jellemző, hogy a marketing tevékenységeket is beveszed a priorizálásba?

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük