A SEO erősebb és ütősebb marketingeszköz, mint valaha voltolvasási idő 5 perc

A SEO (Search Engine Optimalization), azaz a keresőmotor-optimalizálás kétség kívül a Google meghekkeléseként is felfogható, mert azt próbáljuk elérni szisztematikusan és tudatosan, hogy a Google a mi oldalainkat, a kívánt keresőszavakra előrébb hozza. Pár gondolat a SEO-ról mindazoknak, akik még előtte állnak és azoknak, akik már foglalkoznak vele.

A SEO másrészről egy olyan kötelező rossz, ami üzletileg nagyon nagy fellendülést tud hozni a cégnek. Ismerek olyan céget, akinek az organikus (amiért nem fizet, tehát SEO-val érte el) úton érkező bevétele 90% feletti. Kvázi szinte teljesen online él és annak köszönheti, hogy a vásárlók a kulcsszavak alapján rákeresnek.

A SEO-ról könyveket lehetne írni (mi meg is tettük SEO-szakértő barátommal, hamarosan megvásárolható lesz!), én most csak olyan mértékig szeretnék vele foglalkozni, ami trendnek mondható és amit a KKV MarketingTrendek 2019/2020 ingyenes kiadványunkban a többi, előttünk álló marketingtrenddel együtt el is olvashatsz.

Videó, mint SEO eszköz?

A múltkori videómarketinggel foglalkozó blogbejegyzésemben az általános marketing szemszögből vizsgáltam meg a videókat.

A SEO segít az üzleti tulajdonosoknak a felhasználói viselkedés megértésében. Mivel a keresőmotorok folyamatosan frissülnek, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy a felhasználóbarát és vonzó webhelyek bemutatásra kerülnek a felhasználók számára, a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell a változó algoritmusokhoz, hogy a rangsorukat változatlanul tarthassa. Itt jön képbe a videó.

Egy kutatás szerint a videókat 1200%-kal többször osztják meg, mint a linkeket és a szövegeket együttvéve. A videók rendkívül vonzóak, illetve nagyobb számú felhasználóval rendelkeznek, mindemellett erős érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a nézőkkel.

Idén az várható, hogy a vállalkozások jobban összpontosítanak majd a videós tartalmak optimalizálására a SEO rangsorolásának javítása érdekében. Érdemes meggyőződni arról, hogy a kulcsszavakat a videó következő három aspektusához adják hozzá:

·       Videó címe, leírása és az URL

A videók kulcsszavai iparágtól függően változnak. Előfordulhat, hogy a videó címének egy kérdésre, vagy arra a kérdésre kell választ adnia, amelyet a nézők általában keresnek. Zárt feliratozás is hozzáadható a videóhoz. Tartalmaznia kell a releváns kulcsszavakat a videó szkriptjének, hogy a Google elolvassa, miről szól a videó, majd rangsorolja. Tehát optimalizálja a videotartalmat úgy, hogy az időszerű, releváns és vonzó legyen. A helyes végrehajtás segíthet a közösségi média iránti elkötelezettség növelésében, stabil vezetés és hatékonyabb cselekvési felhívás létrehozásában, valamint az értékesítés növelésében.

A vállalkozásoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy javítsák a SEO-t, megismerve a közönségüket. Minél pontosabb a SEO stratégiája, annál közelebb juthatunk a célközönséghez.

Lokális fontosság, betöltési sebesség

A Google jobban megérti a felhasználói szándékot, mint valaha. Algoritmusai a keresési egyenletbe bevihetik a felhasználó kontextusát, például a felhasználó helyét, a keresési előzményeket és egyéb információkat. Éppen ezért, amikor a „kínai éttermek” kifejezésre keresünk rá New Yorkban, nem kapjuk meg az összes kínai étterem listáját az Egyesült Államokban.

A legfrissebb frissítéssel a Google a keresési eredmények között rangsorolja a webhelyeket betöltési sebesség szerint.

Egyes statisztikák alapján manapság már az emberek 20-25%-a alkalmaz hirdetésblokkolót, vagyis ad blockert: ez a mutató egyre növekvő tendenciát mutat, de a legnagyobb lapok törekszenek fellépni ezek ellen, méghozzá úgy, hogy nem hagyja elolvasni tartalmait hirdetésblokkoló használata esetén.

Amennyiben a display hirdetéseket tekintve ez valamennyire megoldás is lehet, a Google találati listát kétségtelenül megtisztítják a hirdetésblokkolók. Évek óta terjesztik a laikusok, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) halott, miközben erősebb és ütősebb eszköznek számít, mint bármikor is volt, csupán nagyobb szakértelemhez van szükség hozzá.

Napjainkban már nem elegendő a linkek halmozása, illetve a meták megírása, hanem csak jóval kifinomultabb technológiákkal járhatunk elsöprő eredménnyel.

Az összes marketingtrend egy helyen!

Ne feledd, ez csak egy kisvállalati marketingtrend abból a 26-ból(!), amit a KKV MarketingTrendek 2019/2020 kiadványunkban megtalálsz. 40 oldal, ingyenes és Magyarországon egyedül a Marketing112 készít hónapokig ilyen jellegű tanulmányt. Nem nézted még meg? Mire vársz! Konkrét előnyt, hasznot hoz neked!

(X) A kiadvány és a blogbejegyzés támogatója a VII. Magyar Marketing Fesztivál (2020.01.23.), ahol bemutatjuk a legújabb üzleti- és marketingtrendeket és felkészítünk a 2020-as év kihívásaira.

Related Posts