A kimondottan értékesítői céllal készített érkező oldal (angolul: landing page) egy egyetlen lapból álló weboldal: jól megfogalmazott, felépített reklámszöveggel és megrendelő űrlappal. Ezeknek az oldalaknak szigorú analógia alapján felépített váza van – főleg, ha értékesítést végez. Ilyenkor meghatározó, hogy mit milyen sorrendben tárunk a látogató szeme elé. Egy rossz ötlet vagy egy logikai, fogalmazási hiba és már ugrott is egy lehetséges vásárló:
- Főcím: A főcím a legfontosabb egy jó, hasznos termék megléte mellett. Ha rátalálunk a látogató nyomógombjára (ami miatt vásárlásra hajlandó), akkor értékesítésünk 1.5x nagyobb is lehet a kezdetinél. A legfontosabb, hogy a látogató első elolvasás után azt érezze, mintha csak neki írtuk volna. (Például: „Szeretné, hogy ha elismernék munkáját?”)
.
- Alcím: A főcím kifejtése, az azonosulás és a bizalom kiépítésének első lépcsőfoka. A főcímet részletezve, nem több mint 2-3 sorban fejtjük ki. Célunk, hogy az érdeklődőnek elmagyarázzuk, hogy miért szükséges, hogy tovább olvassa az ajánlatunkat és ez az olvasónak miért jó. (Például: „Elege van abból, hogy mókuskerékként éli életét? Állandóan csak álmodozik arról, hogy egyszer jobb lesz, de egyre távolabb esik a valóságtól? Ha igen, akkor szánjon rám 5 percet, olvassa el ajánlatomat egy vadonatúj önképző tréninggel kapcsolatban.”). Fontos, hogy legfeljebb az alcímből derüljön ki, hogy mivel foglalkozunk, és ne áruljon zsákbamacskát.
.
- Azonosulás: Ebben a szekcióban semmi más dolgunk nincsen, mint hogy az üzleti- és reklámszöveget félretéve, magánemberként szólítjuk meg az olvasót és rövidebb személyes tapasztalaton keresztül próbáljuk a bizalmát megnyerni.
. - A termék ismertetése: Ha az első három szekciónál a kívánt hatást sikerül elérnünk, akkor ettől a ponttól kezdve már a látogató, potenciális érdeklődőnek számít. Felébresztettük a kíváncsiságot benne és a részletekre is kíváncsi. Mutassuk be a terméket / szolgáltatást úgy, hogy kiemeljük a leglényegesebb tulajdonságait. Külön kis trükk, hogy ezek a felsorolások nem vonallal vagy ponttal kezdődnek, hanem egy kipipált négyzettel, mintha azt sugallnánk, hogy minden elvárásnak megfelel a maga kategóriájában.
. - Vásárlók véleménye: Nyilvánvaló, hogy az érdeklődő szeretne bizonyítékot is látni mindarra, amit leírtunk. Így megerősítő hatása van annak, hogy ha 1-2 vásárlótól véleményt kérünk és ezt egy más színű téglalapba, következő szekcióként beillesztjük. Tovább fokozható a hatás, ha ezt a véleményt egy szakértő vagy egy ismert ember írja alá.
. - A termék különlegessége: miután bemutattuk a termék tulajdonságait és alá is támasztottuk azokat a vásárlók véleményével, emeljük ki a termék különlegességeit vagy ha ilyen nem igazán van, akkor azt, hogy maga a megvásárlása milyen különlegességgel jár. Ha a termék rendelkezik kiemelhető különlegességgel, akkor felébreszthetjük az érdeklődőben a „valamiről való lemaradás félelmét” is. Írjuk le egy enyhe túlzással, hogy mi történik az érdeklődővel, ha megveszi a terméket és mi, ha nem.
. - Vásárlás bemutatása: Közeledve a vásárláshoz az érdeklődő egyre inkább azt szeretné tudni, hogy hogyan történik a vásárlás, mennyi idő alatt kapja meg a terméket, hiba vagy panasz esetén kihez fordulhat, stb. Írjuk le részletesen, konkrét várakozási időkkel, hogy azt követően, hogy kitöltötte a megrendelő űrlapot, mi fog történni. Ugyancsak a vásárlás bemutatásánál gondoskodj a „nagylelkű” garanciáról! A vásárlónak egy fix félelme mindig van: hogy rossz vásárt csinál.
. - Bónusz: Annak érdekében, hogy meggyőzzük a még hezitáló vendégeket, ajánlunk fel bónuszt vagy valamilyen ajándékot. Esetleg kedvezményt az első x db vásárlónak (tipp: visszafelé számlálót helyezzünk ki), vagy egy olyan kedvezményt, amit egy másik termékünk esetében vásárolhat le.
. - Vásároljon most: maga a vásárlást elindító gomb. A termék bekerül a kosárba és megjelenítjük a vásárolt termék paramétereit és a fizetendő végösszeget. Mielőtt a vásárlás véglegesítését kérnénk, mindenképpen ajánljunk fel egy kiegészítő vásárlási lehetőséget. Például egy, a témához kapcsolódó más terméket, vagy a megrendelt termékhez tartozó más formátumot (például Ebook esetén hangos könyv vagy nyomtatott könyv)
. - Aláírás: Befejezésképpen használjuk beszkennelt aláírásunkat, hogy az értékesítés hiteles legyen és láthassa az érdeklődő, hogy valós ember áll az eladás mögött. Ezután még használható utóirat is, ami még egy próbálkozás arra, hogy vásárlásra ösztönözzük a még bizonytalan olvasót.
Az önellenőrzés itt is fontos, kérje meg pár megbízható ismerősét, hogy tekintsék meg az értékesítő oldalát publikálás előtt és mondják el véleményüket.