Napjainkban az erősödő termék és szolgáltatás túlkínálat miatt a cégeknek egyre nagyobb figyelmet kell szentelniük az új megkeresésekre, érdeklődésekre, ugyanígy a már meglévő vevőikre, újabb vevők megnyerésére. Ahogy Jeff Bezos is szavai is tükrözik:
„Az ügyfél elsőbbséget élvez: csak akkor vagy képes profitot termelni, ha az ügyfeleid szükségleteire összpontosítasz…”
De hogyan is lehet az ügyfelek szükségletére összpontosítani?
Ezt segíti nagymértékben a CRM, azaz a customer relationship management, ami az ügyfelek adminisztrálását, az azokkal való kapcsolattartását, velük való üzleti folyamataink menedzselését, esetleg automatizálását foglalja magában.
A CRM fogalma rendkívül szerteágazó, és nagyon sok területet és tevékenységet foglal magába. A lényege abban rejlik, hogy szisztematikusan foglalkozni kell a már megnyert vagy bármilyen módon velünk kapcsolatba kerülő fogyasztóval, folyamatosan el kell náluk érni azt, hogy meg legyenek elégedve cégünkkel, ügyfélkezelési folyamatainkkal és hogy ez a megelégedettség újabb vásárlásokat eredményezzen a jövőben is.
Miben támogat minket egy CRM rendszer? Segítségével:
- A lehető legtöbb információt rögzíthetünk az érdeklődőkről, ügyfelekről.
- Kategórizálhatjuk, minősíthetjük érdeklődőinket, ügyfeleinket tulajdonságaik, szokásaik alapján.
- A rögzített információk alapján testreszabottabb kommunikációt folytathatunk velük és igazodhatunk igényeihez, elvárásaihoz.
- Rögzíthetjük kapcsolatunk, kommunikációnk előzményét, amely segít ahhoz, hogy semmit se felejtsünk el.
- Mindezt csapatmunkában, e-mail, sms és teendő sablonokkal, esetleg automatizálva.
CRM szoftver segítségével könnyebbé tudja tenni egy cég a CRM tevékenységét. Ilyen kiváló szoftvert kínál például a MiniCRM Zrt. is: www.minicrm.hu, amit mi is sokszor ajánlunk ügyfeleinknek.
A te céged hogyan kezeli az új érdeklőket és a már meglévő ügyfeleket? Hogyan tartja meg? Vannak CRM folyamataid? CRM rendszered?