Amikor a sajtó is csak egy bábu I.olvasási idő 2 perc

Van egy Porsche direkt marketing videó, ami mostanában végigsöpör a szakmai oldalakon, blogokon és üzenőfalakon. Erről szeretném elmondani a véleményemet.

Érdekes, ahogy szinte mindegyik, releváns sajtó és kommentáló szakértő „benyelte” a hírt és pontosan azt hitték a reklámról, amit akartak az alkotók hogy higgyenek, de az eredeti célja – szerintem – nem ez volt. Nézd meg a reklámfilmet:

Arról van szó, hogy elvittek egy új Porsche-t egy gazdag negyedbe, vitték a mobilirodát, nyomdát, áramgenerátort (már most nevetek) és mindenkinek egy személyre szabott meghívót nyomtattak. Legalább is ez a történet… jó sokan be is dőltek, legnagyobb meglepődésemre még szakmabeliek is.

A reklám ugyanis nem maga a postaládákban elhelyezett reklám volt, hanem a reklám maga ez a videó, amely úgy söpört végig a neten és a szakmai hasábokon, ahogy azt szerették volna. Ha a Porsche egy valóban perszonalizált direkt marketinget szeretett volna csinálni, akkor nem bohóckodik a kocsival, hanem fényképezget pár házat és utána „ráphotoshoppolják” a kocsit. Olyan profi grafikusai vannak az ügynökségnek, hogy akár a ház karosszériára való vetülését is ledigitalizálják. Amúgy is gyanús a csend az akció közben. Egy ilyen környéken az éberebbek az emberek, talán még biztonságiak is vannak.

De minden elismerésem az övéké, volt egy kreatív ötletük – még talán kis mintán meg is csinálták – de az igazi ötlet a vírusvideó volt és elérte a célját: innovatív direkt marketing technikáról beszámoló dokufilmként adták és használták fel a sajtó munkatársai, pedig mindvégig a videó volt az igazi reklám 🙂

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük