Amikor a sajtó is csak egy bábu I.olvasási idő 2 perc

Van egy Porsche direkt marketing videó, ami mostanában végigsöpör a szakmai oldalakon, blogokon és üzenőfalakon. Erről szeretném elmondani a véleményemet.

Érdekes, ahogy szinte mindegyik, releváns sajtó és kommentáló szakértő “benyelte” a hírt és pontosan azt hitték a reklámról, amit akartak az alkotók hogy higgyenek, de az eredeti célja – szerintem – nem ez volt. Nézd meg a reklámfilmet:

Arról van szó, hogy elvittek egy új Porsche-t egy gazdag negyedbe, vitték a mobilirodát, nyomdát, áramgenerátort (már most nevetek) és mindenkinek egy személyre szabott meghívót nyomtattak. Legalább is ez a történet… jó sokan be is dőltek, legnagyobb meglepődésemre még szakmabeliek is.

A reklám ugyanis nem maga a postaládákban elhelyezett reklám volt, hanem a reklám maga ez a videó, amely úgy söpört végig a neten és a szakmai hasábokon, ahogy azt szerették volna. Ha a Porsche egy valóban perszonalizált direkt marketinget szeretett volna csinálni, akkor nem bohóckodik a kocsival, hanem fényképezget pár házat és utána “ráphotoshoppolják” a kocsit. Olyan profi grafikusai vannak az ügynökségnek, hogy akár a ház karosszériára való vetülését is ledigitalizálják. Amúgy is gyanús a csend az akció közben. Egy ilyen környéken az éberebbek az emberek, talán még biztonságiak is vannak.

De minden elismerésem az övéké, volt egy kreatív ötletük – még talán kis mintán meg is csinálták – de az igazi ötlet a vírusvideó volt és elérte a célját: innovatív direkt marketing technikáról beszámoló dokufilmként adták és használták fel a sajtó munkatársai, pedig mindvégig a videó volt az igazi reklám 🙂

Mond el a világnak, mit gondolsz a cikk témájáról:

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ezt olvastad már?
Hello, hogy vagy?

Ma egy nagyon rövid, ám annál izgalmasabb marketing pszichológiai trükköt mutatok be, amit instant át is vehetsz és alkalmazhatsz a...

Close