A kkv infótermékek és a tanácsadó guruk biznisze talán már nem élik fénykorukat, de az infótermékből és a szebbnél szebb pozicionálásokból – mint tudjuk – soha sem elég. A bulvár pedig él és virul. Talán ezért is figyeltem fel az alábbi aranyos történetre, ami persze ismét egy óriási online marketing alapigazsággal zárul.
Felfigyeltem, hogy egy randizási „tanácsadó” hölgy bekerült a Bors napilap online kiadványába és ma reggel a Class FM, Morning Show (leghallgatottabb reggeli műsor) hívta őt telefonon – annak apropóján, hogy egy külföldi „randevú-konferencián” …. erre hagyok időt … képviselte hazánkat. Hát megmondom őszintén: minden elismerésem a hölgyé (akit egyébként csak onnan ismerek, hogy régebben egy marketing konferenciaszervező partnerem asszisztense volt, majd később vállalkozó cseperedve egy marketing szoftvert akart bevezetni a piacra), mert így bekerülni a sajtóba, médiába nem mindennapi dolog. Őszintén gratulálok! Mondom én ezt úgy, hogy korábbi üzleti kapcsolataim révén több hazai társkereső cégnek dolgoztam, és tudom, hogy a marketing ott sem egyszerű.
A megdöbbentő dolog csak most következik és direkt figyeltem, hogy ne lehessen tudni miről/kiről van szó, mert a probléma generális. A magyar ember „okosan-egyszerű”. Mindig a legegyszerűbb és legegyenesebb megoldást választja. Én is ezt választottam, amikor már utána akartam nézni ennek a „szolgáltatásnak”. Több konferencián járok, érdekességnek talán még be is építettem volna az anyagba.
Az eredmény – sajnos azt kell, hogy mondjam – lesújtóan ismerős volt:
Vagyis az a tanácsadó, aki már külföldön képviseli hazánkat, egy randiguru konferencián … erre megint hagyok időt …, aki márkát épít, aki infóbizniszt működtet, bekerül 2 nagy hazai médiába, arról nem gondoskodik, hogy beregisztrálja azt a domaint, amin a laikus ügyfél-jelöltek keresni fogják. (Persze mondhatod, hogy Google, de félre a szemellenzőt!)
Hogy miért ez a poszt? Egyrészt, mert Péntek van. Jöjjön egy kis könnyedség, egy kis vidámság és jussunk megint el oda, ami a leglényegesebb:
Bármilyen üzleted van, bármilyen csomagolásban árulod, az alap marketingtörvények nem változnak.
Ebben az esetben is, a legelső lépések egyike a domain regisztráció kellett volna, hogy legyen. Ez 3810 Ft-os tétel egy általam javasolt cégnél, 1 évre, minden igényt kielégítően. Vajon milyen kellemetlen lesz ez, ha valaki előbb beregisztrálja a domaint és a hölgy sztár-tanácsadó lesz? Vajon mennyit fog érni ez a domain neki? Lehet semmit, de pár álmatlan éjszakát biztos. 3810 Ft-ért nem érdemes kockáztatni…
Csak ezért ejtünk szót erről! A marketingben vannak alaptételek, az online markeitngben vannak törvényszerűségek. Ezeket ismernünk, értenünk és alkalmaznunk kell. Az ilyen hibák elkerülése végett érdemes eljönni valamelyik tréningünkre:
- 2013. 05. 25. (szombat): Online marketing kezdőknek
- 2013. 06. 01. (szombat): Facebookmarketing-mesterkurzus
- 2013. 06. 08. (szombat): Marketingtervezés, marketingstratégia
- 2013. 06. 15. (szombat): Google Adwords kezdőknek