Az álruhás marketingesolvasási idő 2 perc

A legutóbbi hétvégén álruhába öltöztem, és egy Budapesttől nem messze elhelyezkedő városba utaztam, hogy megtegyem azt, amit a cégek többsége nem tesz meg…

Nem akarom nagyon misztifikálni a történetet, bizony a konkurenciaelemzésről, konkurenciafigyelésről van szó. Arról, a piackutatáshoz tartozó feladatról, amit bizony rendre kihagynak, vagy elhanyagolnak a cégek. Egy új ügyfelünknek marketing stratégiát készítünk és marketing tervet írunk, felépítjük az ügyfélvonzó (és az azt megtartó) marketing rendszerüket.

Ezt előkészítve marketing auditot is végeztünk (természetesen a Marketing Audit 2013-t használtuk) és én, személy szerint nem akartam elhinni, hogy már a 90-es években megalakult a cég, (és azóta is nyereséget termel) de még nem voltak az operatív vezetők a konkurens üzletében. A vezetőség tudja, hogy léteznek; és tudja, hogy kik ők , de nem tud róluk szinte semmit.

marketinges-alruhaban

Gondolj csak bele – Te, kedves olvasó, ott a monitor előtt! – hogyan tudná egy vállalkozás pozicionálni, megkülönböztetni magát, szolgáltatását akár egy városi piacon, ha nem tudja, hogy a versenytárs milyen fegyverzettel indul a vevőkért folyó harcban.

Így hát rendszerint – ha nem nagy volumenű próbavásárlásról van szó – mi magunk végezzük el ezt a feladatot. Én speciel nagyon élvezem. Megnézni más boltokat, keresni azokat a pontokat, ahol „marketing-gyengék”. Megtudni azokat a tulajdonságokat, ami miatt a jelenlegi ügyfélkör őket választja, és nem az én ügyfelemet – na ez az igazi kihívás!

A konkurenciaelemzés aztán bekerül a marketingtervbe, ahol részletesen kifejtjük a versenytárs vélt és látszólagos működését, erősségét és gyengeségeit. Ez utóbbit fogjuk megdolgozni első körben, hogy már hetekkel a marketingterv átadása után, a megvalósítás kezdeti szakaszában látható eredményeket kapjunk.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük